2013-07-07, 01:08
Medlem
Fingertutans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cocinella
Sen kommer ju bl a provsvaren från SLK till veckan, man hoppas ju att det kan peka i någon riktning.

Ja, vi får hoppas på det. Ska det behöva ta sån lång tid, det borde väl kunna påskyndas?
Pistol i påse, armband, brunnen bil som är D.Bs, som är vän med A.J som suttit anhållen med släppts.
Ryggsäcken och kläderna som hittades på Hunneberg, kom de fram till om de hade något med saken att göra, eller var det något annat?
Citera
2013-07-07, 01:08
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kanel-Kalle
Nuförtiden så behöver bara polisen misstänks något så får de gå in. Behövs ingen mer förklaring än så egentligen
Källa?
Citera
2013-07-07, 01:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Somecoolname
Skiter i vad du intygar. Visst att media lägger till och drar ifrån lite då och då. Men att dom skriver att han döms till 1 år när du säger att han dömdes för max 3 månader, Klart som fan TTELA fick tillgång till domen. Ge dig nu!
Finns papper på det där, eller såg jag fel nyss
Citera
2013-07-07, 01:10
Medlem
Greger65s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Appletv
När gick A.J till polisen i onsdags vilket klockslag?

Det undrar jag med...var det efter 13?
Citera
2013-07-07, 01:13
Medlem
Cocinellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fingertutan
Ja, vi får hoppas på det. Ska det behöva ta sån lång tid, det borde väl kunna påskyndas?
Pistol i påse, armband, brunnen bil som är D.Bs, som är vän med A.J som suttit anhållen med släppts.
Ryggsäcken och kläderna som hittades på Hunneberg, kom de fram till om de hade något med saken att göra, eller var det något annat?

Kommer inte på nåt men det kan ju finnas sånt vi inte vet om samt prover från lägenheten, hissen etc.

I morgon ska ju MPS ut och sen är det måndag, då kommer ju likhund och specialbåt. Jag är positiv.
Citera
2013-07-07, 01:14
Medlem
Somecoolnames avatar
Citat:
Finns papper på det där, eller såg jag fel nyss
Det har vi redan avklarat.
Citera
2013-07-07, 01:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Källa?
Svar:*I samband med misstanke om ringa narkotikabrott genom påverkan kan en polisiär förundersökningsledare ta beslut om husrannsakan om det till detta finns ytterligare spaningsuppgifter. Husrannsakan i fordon kan beslutas utan tidigare spaningsuppgifter. Br*r Håkanss*n T f chef för kriminalavdelningen

Detta är ett exempel en polis ger om husrannsakan om ett ringa narkotikabrott.
Senast redigerad av Kanel-Kalle 2013-07-07 kl. 01:19.
Citera
2013-07-07, 01:17
Medlem
Fingertutans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cocinella
Kommer inte på nåt men det kan ju finnas sånt vi inte vet om samt prover från lägenheten, hissen etc.

I morgon ska ju MPS ut och sen är det måndag, då kommer ju likhund och specialbåt. Jag är positiv.

Ja, någonting kommer ju att hända, det känns så. Jag tror de hittat något under husrannsakan (med tanke på att mannen är anhållen), sen tror jag också att proverna från SKL kommer visa något. Jag tror att det är mycket vi inte vet, nu skulle man varit en fluga på väggen inne hos polisen.
Citera
2013-07-07, 01:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av emma.jsson
Personen som var vid platsen för bilbranden och tog kort och sa att det var varmt - när var han där, hur varmt var det och hur länge är det varmt?
Han va där på måndag och tisdag, det va varmt båda gångerna.
Citera
Medlem
Somecoolnames avatar
Citat:
Svar:*I samband med misstanke om ringa narkotikabrott genom påverkan kan en polisiär förundersökningsledare ta beslut om husrannsakan om det till detta finns ytterligare spaningsuppgifter. Husrannsakan i fordon kan beslutas utan tidigare spaningsuppgifter.Bror Håkansson T f chef för kriminalavdelningen

Detta är ett exempel en polis ger om husrannsakan om ett ringa narkotikabrott.

Länka gärna källa/or. För jag antar att du läst det på nätet?
Citera
Medlem
Somecoolnames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Källa?

https://lagen.nu/1942:740#K28
Citera
2013-07-07, 01:20
Medlem
Citat:
Han va där på måndag och tisdag, det va varmt båda gångerna.

Ah, tack Då kan bilen ha brunnit när som helst då...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in