2013-07-06, 14:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Heffi
Tror ni att det finns någon chans att I*a är vid liv?
Den chansen är minimal, vet inte om jag ska säga tyvärr eller inte..
Kanske är bäst för barnen, säkrare. Och det är tyvärr...
Citera
2013-07-06, 14:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr_wanker
Vad jag hört enligt ganska säker källa så är den nu anhållna personen Fredri* Herman*son, 32 år gammal ifrån Grästorp. Bra kompis till DB.
Han var inne på förhör i måndags dessutom.
http://www.ratsit.se/19810821-Fredrik_Yngve_Karl_Erik_Lundin_Hermansson_Grastorp /O3BmtYPJ8UmwViYOGUok8uVINCfy0Qyudz_W3xJ45BU

Stämmer detta och denna person vet något så löser sig nog detta rätt fort. Han är livrädd av sig för allt och kommer gråta ut allt han vet, riktigt ynklig människa men är nog inte kriminell. Han kanske heilar bakom stängda dörrar som mest, han skulle aldrig ens våga sno en snickers på det lokala Ica.
Citera
2013-07-06, 14:56
Medlem
T-E-Qs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr_wanker
Vad jag hört enligt ganska säker källa så är den nu anhållna personen Fredri* Herman*son, 32 år gammal ifrån Grästorp. Bra kompis till DB.
Han var inne på förhör i måndags dessutom.
http://www.ratsit.se/19810821-Fredrik_Yngve_Karl_Erik_Lundin_Hermansson_Grastorp /O3BmtYPJ8UmwViYOGUok8uVINCfy0Qyudz_W3xJ45BU

Jag känner/kände honom rätt väl.
han är vän till samtliga i det där gänget men jag har alltid haft den bilden av han att han en skulle våga göra nåt våldsamt i stil med att döda nån. däremot snacka en del (typ besservisse)
Citera
2013-07-06, 14:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av lqpg
Mycket lite chans..
Men tänk om hon glömmer sig? hon hade stack iväg denna kväll av rädsla efter ett slag av GM?, dagen efter läser hon över allt om hennes öde, och fortsätter att gömma sig för att hon vill få svinen dömda?
Men inte så logiskt!! Kanske hade de kunnat vara så om inte barnet har funnit där?
Tror du att hon vill få dom dömda för mord isf?
Låter enormt långsökt att hon skulle vilja få någon dömd och lämna alla nära å kära å barn.
Citera
2013-07-06, 14:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kanel-Kalle
Den chansen är minimal, vet inte om jag ska säga tyvärr eller inte..
Kanske är bäst för barnen, säkrare. Och det är tyvärr...

Men är du på riktigt eller?
Ett barn älskar sina föräldrar oavsett hur dåliga de än må vara som just föräldrar.
Man kan väl fan inte tycka att det är 'bäst för barnen' att deras mamma kanske är död och mördad?!!
Citera
2013-07-06, 15:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T-E-Q
han är vän till samtliga i det där gänget men jag har alltid haft den bilden av han att han en skulle våga göra nåt våldsamt i stil med att döda nån. däremot snacka en del (typ besservisse)

Men fortfarande har han inte direkt koppling till i*a så han e nog bort Blåst som mördare isåfall kanske medhjälp pga av att han ej vågar säga ifrån till aj ...dom som är medhjälpare i en sån här sak är ju rädda för personen annars hade dom ju inte hjälpt till att göra det som behövs för att han ska gå fri...dom riskerar ju sig själva för någon annan pga av rädsla..inte tuffhet.för ingen tycker det är tufft med mord ...
Citera
2013-07-06, 15:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av sleipner8
Vem av AJs vänner va de som skrev på fejjan något om fiske för några dagar sedan?
Är de han som är anhållen nu?
Det var DB, och Japp, det är han.
Edit: hade visst inte kommit till den punkten när jag skrev detta.
Så jag ändrar mitt andra svar till ett nej.
Senast redigerad av Kanel-Kalle 2013-07-06 kl. 15:56.
Citera
2013-07-06, 15:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av mypenisatrap
Så här är det.
Man har naturligtvis haft span & telefonavlyssning på AJ. Nu norpar man dessa han haft kontakt med och korsförhör. Minsta avvikelse, vare sig från utsaga eller annan kontakt dem emellan och *PANG* så kan man häkta båda. Här gäller även mobiltelefonmastning som korskontrolleras.

Lägg därtill den stora blodmängd som möjliggör stor sannolikhet till teknisk bevisning mot endera, fotspår, bilspår, DNA mm.

Dessa herrar kommer sitta av sommaren i häktet medans vi andra badar, det är ingen högoddsare.

Frågan är bara när I hittas, endast då kan man med säkerhet fälla GM
Vet inte, man behöver inte kroppen för att fälla någon.
Men hur kan du med säkerhet veta att nån kan bli dömd om kroppen hittas?
Citera
2013-07-06, 15:03
Medlem
Greger65s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T-E-Q

Har du honom på Facebook? Vad har han skrivit på sistone?
Citera
2013-07-06, 15:11
Medlem
T-E-Qs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Greger65
Har du honom på Facebook? Vad har han skrivit på sistone?

nej inte sen några veckor tillbax. han tog bort mig som vän och nu ser jag inte nåt alls
Citera
2013-07-06, 15:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Seeyainhell
Så om det nu är bekräftat från polisen att det inte är D.B som är anhållen. Vem är det då? Eller är det en rökridå från polisen?
Kan det vara så att det inte alls är en man utan en kvinna? Möjligtvis T*zz?
Det hade verkligen varit nåt de, om miggafri* satt anhållen.
Är det helt bekräftat att AJ och miggafri* umgicks på söndagen och eller efter?
Citera
2013-07-06, 15:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Seeyainhell
Absolut men nu är det för ett nytt brott. Skyddande av brottsling. För helt seriöst det låter ju inte helt osannolikt att D.B är inblandad på något sätt. Hans bil som blir "stulen" och sätts i brand samma natt som Ida försvinner. Det borde väl kunna styrka teorin att A.J begår ett brott som skyddande av brottsling. Sen ser jag inte hur de skall kunna bevisa det. Men de kanske inte ens har någon avsikt att kunna bevisa det i nuläget utan vill som sagt bara ha koll på A.J. Medans antagligen D.B blir oerhört orolig och nojig när hans polare blir inplockad igen men nu med misstanke av att ha skyddat en brottsling som naturligtvis är han själv. Därav polisens uttalande att de vill sätta "press" på folk.

Kanske blir betydligt lättare att plocka in D.B på förhör och komma med vissa antydningar att A.J golat och de har hyfsad koll på läget och på så sätt får D.B att knäckas och sjunga ut.

Vill även påtala att jag kollat väldigt mycket på Wallander och andra B-filmer där detta scenario skulle vara fullt möjligt
Lite konstigt låter det..
Men sveriges polis får inte ljuga på det sättet..
Vissa snutar ljuger ändå, men inte i ett såhär "stort" fall tror jag...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in