2013-07-06, 12:07
Medlem
"Kristofer delges misstanke om mordförsök den 19 maj 2013 vid restaurang Morella i Västervik.

Kristofer ombeds att berätta om vad han gjorde söndagen den 19 maj 2013. Kristofer berättar att han är tillsammans med Jenny Gla*d. Rafal har tagit kontakt med Jenny. Rafal är förtjust i Jenny så Jenny vågade inte säga till Rafal att hon och Kristofer var ihop. Det blev problem mellan Rafal och hans tjej. Rafal fick därför låna Kristofers lägenhet, tillfälligt. Kristofer vet inte direkt vem Rafal var. Därefter skulle Rafal och Kristofer gå ut. Rafal skulle bjuda. De var på Morella. Rafal pratade i telefon. Kristofer drack 3 st shoots och därefter minns inte Kristofer något mer förrän att han fick åka polisbil. Kristofer var väldigt omtöcknad och han blödde på näsan. Kristofer säger att han troligtvis har blivit knivskuren på näsan och på ena fingret. Kristofer säger att han inte alls känner Rafal. Kristofer har bara känt Rafal i några timmar. Därför vågade inte Kristofer heller säga till Rafal att han var tillsammans med Jenny. Rafal är kär i Jenny. Rafal tog tag i Jenny och började pussa på henne.

Kristofer får frågan om hur han kom i kontakt med Rafal. Kristofer säger att det var genom hans flickvän Jenny som han kom i kontakt med Rafal. Jenny känner Rafal via facebook. Kristofer vet inte hur länge Jenny har känt Rafal. Kristofer vill inte längre ha något med Rafal att göra. Kristofer och Jenny har varit tillsammans sedan förra året någon gång. Kristofer fick alltså veta vem Rafal var på söndagen den 19 maj 2013, vid 13.00 tiden.
Rafal hade då ingenstans att bo. Rafal hade tidigare bott med en tjej på Midgård.

Kristofer vill inte att Rafal ska få reda på att han och Jenny är tillsammans. Detta beror på att Rafal är den person som han är och för att Rafal är kär i Jenny. Kristofer är rädd att Rafal skall bli besviken på honom eftersom Kristofer sagt att de inte var ihop.

Kristofer och Rafal skrev kontrakt på att Rafal skulle få bo i Kristofers lägenhet. Kristofer ville egentligen inte skriva på men han vågade inte annat. Kristofer ville egentligen inte att Rafal skulle bo i hans lägenhet eftersom han fick veta vilket person som Rafal var och att Rafal dessutom var kär i Jenny. Kristofer trodde bara att Rafal behövde bostad i ca 1 vecka men Rafal ville skriva kontrakt på 4 månader och Kristofer vågade inget annat.

Vad Kristofer menar med att han fått veta vilken Rafal är så är det att Rafal är president i Ganglands"
2013-07-06, 12:09
Medlem
Tokfaans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av youaremystar
Det är det minsta jag kan ge faktiskt. Jo jag vet att jag kommer få läsa en hel del de är jobbigt men sånt man får ta iblandjag hoppas att nån gång de kommer lugna sig lite tack att du är så förstående.ja jag måste få han bort från all jävla skit hade han bara följt med mig hem ist för att följa med han så hade detta aldrig hänt men han är vuxen nog att ta sina egna beslut. Ja hoppas att detta blir en stor vväckarklocka för han faktiskt.det va raffa som la till mig som vän osnackade allmänt o han berättade om sitt gäng o så där .
Jag tror att du får vara beredd på att Kronblom kan ha en avvikande uppfattning:
Citat:
Ursprungligen postat av FUP s.322
Kristofer säger att han inte alls känner Rafal. Kristofer har bara känt Rafal i några timmar.
Därför vågade inte Kristofer heller säga till Rafal att han var tillsammans med Jenny. Rafal är
kär i Jenny. Rafal tog tag i Jenny och började pussa på henne.
Citat:
Ursprungligen postat av FUP s.329
Det är Kristofers tjej Jenny som haft kontakt med Rafal via Face Book. Kristofer säger att
Jenny hade pratat med Rafal via telefon och sedan ringde Jenny till Kristofer och sa att Rafal
behövde någonstans att bo
. Detta var på söndagen den 19 maj. Rafal skulle få bo i Kristofers
lägenhet någon vecka och Kristofer skulle bo hos Jenny. Efter att Rafal kommit till Kristofers
lägenhet så ville Rafal hyra den i några månader. Kristofer ville egentligen inte det men när
det satt där så kände Kristofer att han inte kunde säga nej till Rafal ifall han skulle bli
förbannad och att Kristofer skulle råka illa ut.
2013-07-06, 12:16
Medlem
Djupfryss avatar
Citat:
Nee men han va rätt speedad faktiskt dominant va han men inte hotfull. Jasså? Ne inte ja de ända ja kände va att ja drog mig tillbaka nåt som inte stämde

OK, stort tack för informationen. Var nu rädd om dig, och lägg detta bakom dig så småningom. Ni råkade ut för en av Sveriges största mytomaner och psykopater och den enda skuld som kan läggas på dig och Kristofer är att ni är vänliga själar som ville hjälpa.

Ett råd är att försöka få tillgång till dator och läsa de FUP:ar som finns upplagda i denna tråd. Jag tror du kommer att förstå vad Raffa är för typ. Jag hoppas också att du kan besvara vettiga frågor från andra i tråden och skita i de dumheter som säkert också dyker upp. Dock är inte Raffas tidigare äventyr helt utan komiska inslag, vilket du kommer att bli varse om du läser, så ha överseende med att medlemmar på forumet kan ha en lite raljant ton.
2013-07-06, 12:38
Medlem
MASSAGATTIs avatar
Citat:
Tack för att jag fick se vad det stog. Alltså den söndagen det hände så va de så att raffa tog kontakt med mig via fejjan o prata lite några dagar innan detta hände o fråga om jag visste nån som hade nån lägenhet att hyra ut annars skulle handra tillbaka till halmsta o det va då min pojkvän ERBJÖD sig varken han eller jag visste vem raffa var såingen av oss visste vad som skulle inträffa. Men iaf han flytta alla sina saker till kristofers lägenhet sen ville raffa ut på krogen o jag ville att kristofer skulle följa med mig hem men hur som helst blev kristofer övertalad att följa med på krogen o de är de ända jag vet tills polisen ringde mig dagen efter.så sitt inte o döm mig ibget är mitt fel eller kristofer han blev medlurad på detta. Hade ja vetat vem raffa var sen innan o va han håller på med så hade ja aldrig låtit detta ske. Så tänk lite innan ni sitter o dömmer folk här vet ni nu lite.

Klart som fan vi dömer då varken du eller din kille kände Raffe Raffset men ändå så erbjuder NI att han ska få flytta dit. Du verkar ju like bright som en påse löskukar
2013-07-06, 12:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Djupfrys
OK, stort tack för informationen. Var nu rädd om dig, och lägg detta bakom dig så småningom. Ni råkade ut för en av Sveriges största mytomaner och psykopater och den enda skuld som kan läggas på dig och Kristofer är att ni är vänliga själar som ville hjälpa.

Ett råd är att försöka få tillgång till dator och läsa de FUP:ar som finns upplagda i denna tråd. Jag tror du kommer att förstå vad Raffa är för typ. Jag hoppas också att du kan besvara vettiga frågor från andra i tråden och skita i de dumheter som säkert också dyker upp. Dock är inte Raffas tidigare äventyr helt utan komiska inslag, vilket du kommer att bli varse om du läser, så ha överseende med att medlemmar på forumet kan ha en lite raljant ton.

Det va så lite så. Jag försöker lägga all min energi på min dotter det är hon som får mig att blicka framåt o må bra nu när allt är som de är men just nu kan jag inte ha henne pga att jag är nyopererad så nu mår ja ju inte så bra men de rullar iaf framåt som tur är faktiskt.jo jag förstog de nu o tack till alla som har gett ut info om vad som har hänt för jag får inte reda på något av nån så kag är evigt tacksamma till er som har skrivit ut en hel del o berättat för mig.jo jag ska försöka få tag på en data snarast möjligt för att få mer inblick i det hela för jag sitter här i ovisshet o det gör saken ännu jobbigare för mig.jag kommer att besvara så mycket ja kan o det ja vet bara dom inte sitter o är taskiga för det är tillräckligt jobbigt för mig för ja får frågor varje dag både elaka komentarer o frågor men ja kommer svara så mycket jag kan iaf. Jag kommer ha ganska mycket översende mes tanke på att de kommer dyka upp en hel del men som sagt är dom trevliga mot mig kommer jag vara trevlig tillbaka. Man ska behandla männsikor som man själv vill bli behandlad
2013-07-06, 12:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MASSAGATTI
Klart som fan vi dömer då varken du eller din kille kände Raffe Raffset men ändå så erbjuder NI att han ska få flytta dit. Du verkar ju like bright som en påse löskukar

Jag tycker att du ska tänka på ditt språk behandla andra som du själv vill bli behandlad tänk på de
2013-07-06, 12:59
Medlem
MontagueHWithnails avatar
En enorm eloge till InDrogoVeritas! I egenskap av gammal trådveteran som själv beställt FUP:ar och domar i ärendet blir man nästan en smula tårögd över att någon annan tar över facklan. Blir nästan sugen på att uppdatera sammanfattningen igen men tvivlar på att tid finnes.

Har inte läst hela än men detta är garanterat det mest episka dokument vi fått hittills. Hejdlöst festligt med tömning av telefon och Facebook - men är det bara Antes de plockat? Kan knappt föreställa mig vilken komik Raffas bjudit på.

Man blir en smula nyfiken på hur Kristoffers måndagsmorgon var. Jag hoppas personligen att han på riktigt hade glömt bort hela incidenten och vid uppvaknandet trodde sig vara i en vanlig fyllecell. Ser nästan framför mig när han ropar på vakten, "Hallå! Jag har nyktrat till nu så ni kan släppa ut mig", för att därefter upplysas om att han sitter anhållen för mordförsök efter en uppgörelse i undre världen.

I övrigt noterar jag att fontäner ansluter sig till dörrar som Gangland-nemesis. Hade lätt offrat vitala lemmar för att skåda den drabbningen.
2013-07-06, 13:14
Medlem
KarlAlfred111s avatar
Citat:
Tack för att jag fick se vad det stog. Alltså den söndagen det hände så va de så att raffa tog kontakt med mig via fejjan o prata lite några dagar innan detta hände o fråga om jag visste nån som hade nån lägenhet att hyra ut annars skulle handra tillbaka till halmsta o det va då min pojkvän ERBJÖD sig varken han eller jag visste vem raffa var såingen av oss visste vad som skulle inträffa. Men iaf han flytta alla sina saker till kristofers lägenhet sen ville raffa ut på krogen o jag ville att kristofer skulle följa med mig hem men hur som helst blev kristofer övertalad att följa med på krogen o de är de ända jag vet tills polisen ringde mig dagen efter.så sitt inte o döm mig ibget är mitt fel eller kristofer han blev medlurad på detta. Hade ja vetat vem raffa var sen innan o va han håller på med så hade ja aldrig låtit detta ske. Så tänk lite innan ni sitter o dömmer folk här vet ni nu lite.
Men hallå , råttan raffa är ökönd i era trakter så klart som fan ni har hört talas om honom vilket även din kille kristofer bekräftar i polisförhör.

Om ni nu inte ens visste vem han var hur kunde då kristofer plötsligt skriva ett lägenhets kontrakt på fyra månader till en okänd människa som ni bara pratat med på facebook ?

Fick kristofer ens betalt för lägenheten ?

så du menar att kristofer bara har blivit fullständigt grundlurad och övertalad till det ena och det andra och att han inte var en av personerna som enligt kissante skulle ha slagit på honom ?

Klart ni är helt oskyldiga och helt grundlurade
2013-07-06, 13:33
Medlem
Jag kan inte undgå det faktum att det i princip är flickvännens fel att Ante blev knivad. Hade hon inte blivit så sugen på Raffa efter hans facebookcharmande hade Raffa flyttat till Halmstad. Mycket spännande att hon har kommit in i tråden och hoppas att Pojkvännen har lärt sig en läxa, EN LÄXA? Jo jag tackar, ett par år på en riksanstalt får väl anses vara lite av en läxa.

Från Antes sms kan man utläsa att han fått en hyfsat normal (med socialbidragstagande småstadsbors mått mätt) vardag, inte minst när expressen artikeln publicerats uttrycker han hur mycket som förstörs av det som vart påväg att ordna upp sig. Ante blir mer och mer orolig och hans gängtendenser ökar ju närmre tiden går mot Raffas muck. Han gör sedan det som förväntas av en man, står upp för sig själv, sin dotter, sitt ex och bemöter problemen trotts att det, hur ska man säga, ligger utanför hans kompetensområden. Utgången vet vi.

Pojkvännen har hört talas om Raffa men vill bilda sig en egen uppfattning, kanske något han har med sig av egna erfarenheter. Det visar sig att flickvännen tagit fan i båten och själv försvunnit över relingen, lämnandes en osäker pojkvän i hans livs värsta situation. Pojkvännen likt Ante är utanför sitt kompetensområde och flyr in i dimman.

Den sammanlagda bilden jag får är att pojkvännen med all säkerhet slagit på Ante, varför han gjort det kan han nog inte själv svara på men jag misstänker att han i den situationen inte vågade göra annat än vad Raffa förväntade sig av honom. Han var i en extremt utsatt situation, Raffa hade hans plånbok, nycklar, total kontroll över honom helt enkelt. Ifall tingsrätten förstår att han inte handlat av egen vilja kanske han klarar sig hyfsat ur denna situationen men det han säger i förhören att han blivit knivad på näsan och avväpnat en knivman osv. får ju honom att se ut som en gärningsman som skyller ifrån sig.
2013-07-06, 13:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vorph666
Jag kan inte undgå det faktum att det i princip är flickvännens fel att Ante blev knivad. Hade hon inte blivit så sugen på Raffa efter hans facebookcharmande hade Raffa flyttat till Halmstad. Mycket spännande att hon har kommit in i tråden och hoppas att Pojkvännen har lärt sig en läxa, EN LÄXA? Jo jag tackar, ett par år på en riksanstalt får väl anses vara lite av en läxa.

Från Antes sms kan man utläsa att han fått en hyfsat normal (med socialbidragstagande småstadsbors mått mätt) vardag, inte minst när expressen artikeln publicerats uttrycker han hur mycket som förstörs av det som vart påväg att ordna upp sig. Ante blir mer och mer orolig och hans gängtendenser ökar ju närmre tiden går mot Raffas muck. Han gör sedan det som förväntas av en man, står upp för sig själv, sin dotter, sitt ex och bemöter problemen trotts att det, hur ska man säga, ligger utanför hans kompetensområden. Utgången vet vi.

Pojkvännen har hört talas om Raffa men vill bilda sig en egen uppfattning, kanske något han har med sig av egna erfarenheter. Det visar sig att flickvännen tagit fan i båten och själv försvunnit över relingen, lämnandes en osäker pojkvän i hans livs värsta situation. Pojkvännen likt Ante är utanför sitt kompetensområde och flyr in i dimman.

Den sammanlagda bilden jag får är att pojkvännen med all säkerhet slagit på Ante, varför han gjort det kan han nog inte själv svara på men jag misstänker att han i den situationen inte vågade göra annat än vad Raffa förväntade sig av honom. Han var i en extremt utsatt situation, Raffa hade hans plånbok, nycklar, total kontroll över honom helt enkelt. Ifall tingsrätten förstår att han inte handlat av egen vilja kanske han klarar sig hyfsat ur denna situationen men det han säger i förhören att han blivit knivad på näsan och avväpnat en knivman osv. får ju honom att se ut som en gärningsman som skyller ifrån sig.

Sitter du o säger att de är mitt fel hur fan kan de vara mitt fel? Så jävla pantad
2013-07-06, 13:50
Medlem
Citat:
Sitter du o säger att de är mitt fel hur fan kan de vara mitt fel? Så jävla pantad

Nej du sitter och säger att det är ditt fel:

Citat:
annars skulle handra tillbaka till halmsta

Tror du Ante hade bett Sunte (eller vem det nu va) om skjuts till Halmstad? Ne då hade Raffa vart på andra sidan Sverige och Ante, Sunte (eller vem det nu va) och Bullen hade druckit duktiga mängder kaffe, sett på film och käkat kycklinggryta.
2013-07-06, 13:53
Medlem
KarlAlfred111s avatar
Skulle va intressant att få läsa facebook chatten mellan Raffa och Kristofers tjej
Om hon absolut inte har något att dölja så varsågod att lägga ut den här i tråden
Märkligt att Raffa bestämmer sig för att flytta till Halmstad men ändrar sig tvärt när två helt okända personer för honom plötsligt erbjuder sig att hyra ut en lägenhet och dessutom bjuder man på första månads hyran

Varken Kristofer eller hans tjej nämner att dom är tillsammans och raffa börjar stöta på hans nya vapendragares tjej och hurvida den flörten blev besvarad eller inte vet ju bara dom inblandade men enligt min mening så finns det en del som talar för det.

Att Raffa är en smutsig råtta och en manipulativ människa råder det inga tvivel om
och att han stött på gamla vänners brudar är allmänt känt och då syftar jag på Skåne Robin
Även där fanns det mkt som talade för att han faktist strulade med hans tjej

Men snälla påstå inte att varken du eller Kristofer kände till Raffa sen tidigare för i era trakter så vet till och med den mest obegåvade vem den råttan är

Lägg ut eran facebook chatt här i tråden !
Senast redigerad av KarlAlfred111 2013-07-06 kl. 13:54. Anledning: ....

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in