2013-07-05, 14:06
Medlem
meiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av panzertax
Om BO är vid liv (föga troligt) och hålls inlåst någonstans så borde en tredje part tänkbart kunna vara fångvaktare. Någon som håller av GM. Copycat på ungdomarna som kidnappade studenten för något år sedan och förde honom till ett hus i Robertsfors.

men vem blod är det då? för är det hennes kan hon ju inte leva
Citera
2013-07-05, 14:07
Medlem
ndyzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CannonDorf
Eftersom barnet, vad det verkar, hade blod på sig, så bör det ju hänt något precis bredvid där barnet låg. Att barnet inte skulle vakna av vad du nu var som fick BO att börja blöda låter ganska osannolikt.

Nej, barnet hittades inte full av blod. Det var syftningsfel i tidningen där det stod;
Citat:
Barnet hittades i en lägenhet full av blod.

= lägenheten var full av blod.
Citera
2013-07-05, 14:07
Medlem
CannonDorfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Novami
En 1,5 åring sover nästan inte ens nätterna igenom. Om så kanske till 7-8 på morgonen, men suttit tyst till 15 mitt på dagen, själv- Inte en chans......

Ungen har säkert skrikit en hel del. Det hör väl inte direkt till vanligheterna att man ringer polisen för att att småbarn i grannlägenheten skriker.
Citera
2013-07-05, 14:08
Medlem
meiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beh.ass.Pia
Tror mer på att barnet sov..... det var ju natt trots allt. Kan dessutom ha sovit hyfsat länge på morgonen också

så tänker jag med ett barn kan ju sova gott i många timmar och behöver ju inte skrika
Citera
2013-07-05, 14:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
En fågel viskade just att D*ta N*lsson har haft ihop det med den här svärsmorsdrömmen: http://www.expressen.se/nyheter/varg-29-mordade-johanna-pa-filmkvall/
Dita har även varit tsm med P.T rätt nyligen
Citera
2013-07-05, 14:10
Bannlyst
Citat:
En 1,5 åring sover nästan inte ens nätterna igenom. Om så kanske till 7-8 på morgonen, men suttit tyst till 15 mitt på dagen, själv- Inte en chans......
Ett BARN MÅSTE inte skrika hela tiden heller... Kanske grät å dörren va stängd till rummet
Utgå inte ifrån att barnet måste låta eller skrika hela tiden.
Citera
2013-07-05, 14:11
Medlem
bullskits avatar
Vart framgår det att lillpojken va blodig? Har bara läst att han hittades/lämnades ensam i blodig läg.
Förlåt, men jag måste ha missat detta.
Citera
2013-07-05, 14:12
Medlem
Novamis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CannonDorf
Ungen har säkert skrikit en hel del. Det hör väl inte direkt till vanligheterna att man ringer polisen för att att småbarn i grannlägenheten skriker.

Om ett barn skriker konstant, så börjar man nog lyssna, när skriket sen övergår till panik skrik och ingen verkar komma till undsättning så lär man reagera.... OM man hör barnet dvs. Mitt på dagen jobbar väl dom flesta kan man ju iof tycka, de skulle väl vara ända förklaringen i såfall...
Citera
2013-07-05, 14:14
Medlem
meiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kanel-Kalle
Ett BARN MÅSTE inte skrika hela tiden heller... Kanske grät å dörren va stängd till rummet
Utgå inte ifrån att barnet måste låta eller skrika hela tiden.

precis och som någon skrev man ringer ju inte polisen så fort ett barn skriker
Citera
2013-07-05, 14:14
Medlem
CannonDorfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bullskit
Vart framgår det att lillpojken va blodig? Har bara läst att han hittades/lämnades ensam i blodig läg.
Förlåt, men jag måste ha missat detta.

Jag vet att jag läste det i tråden någonstans, men det är väl inte på något sätt fastställda eller officiella uppgifter.

Citat:
Om ett barn skriker konstant, så börjar man nog lyssna, när skriket sen övergår till panik skrik och ingen verkar komma till undsättning så lär man reagera.... OM man hör barnet dvs. Mitt på dagen jobbar väl dom flesta kan man ju iof tycka, de skulle väl vara ända förklaringen i såfall...

Det är väl inte säkert att barnet skulle skrika oavbrutet iofs. Men visst, hör man ett barn skrika utan stopp i några timmar, så börjar man väl såklart undra. Det kan ju hända att GM lyckades att lugna barnet också, det är ju svårt att veta. Jag tror knappast att kroppen bars ut ur lägenheten med en unge gallskrikandes i lägenheten iaf, det hade ekat i hela trappuppgången.

Detta skedde ju på en helg, så det var nog inte så många som jobbade dagen efter.
Senast redigerad av CannonDorf 2013-07-05 kl. 14:18.
Citera
2013-07-05, 14:15
Medlem
Förlåt om det har nämts, men hur många bor det i hennes trapp? Jag vet att 2st var bortresta iaf.
Citera
2013-07-05, 14:15
Medlem
meiis avatar
Citat:

just, många kanske jobbade, vet inte vad det är för ålder på de i trappuppgången men grannarna måste ju ha uppgett att de hört barnskrik till polisen i så fall vilket ingen verkar ha gjort
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in