Citat:
Ursprungligen postat av
henriko
Var det inte hans mammas stuga? Låter i mina öron inte som ett jättetryggt ställe att fly till.
Varför inte? Uppenbarligen smartare än närområdet eftersom där letar man men inte vid mammans stuga. Det är en plats/område jan känner till, han brukar förmodligen vistas där då han åker dit med kompisar, den verkar enligt bliggen
ligga avsides, det är en "trygg" plats att samla tankarna/planera utan att riskera att lämna bevis hos någon kompis i närheten av var brottet begicks. Kanske tänker han att ingen känner till mammans stuga, skulle Polisen kolla upp en sådan sak som anhörigas alternativa bostäder? Tydligen inte än iaf och ju längre tiden går desto mer bevis försvinner. Det skulle också stämma med att mördare oftast söker sog till områden dom känner till för att dumpa en kropp, han har väl ingen egen bostad i thn så stugan kanske känns som hans referenspunkt.
Ursäkta stavfel, min platta krånglar så jag inte korrigera när det blur fel.
Som någon skrev kan man ju önska mer civilkurage hos folk! Här inne kan man läsa att BO pundade, det var vanligt med fester trots små barn i lägenheten mm. Borde ingen reagerat på att detta var en ohälsosam miljö för små barn, så tragiskt