2013-07-04, 04:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av henriko
Via GPS? Hur hade du tänkt det? För det första lär ju GPS-mottagaren vara avstängd tills du satt i tändningsnyckeln. För det andra har dessa personer knappast tillgång till en satellit.

Det jag kan tänka mig att du läst om är bilar utrustade med någon form av övervakningsutrustning som man kan ringa till via GSM-nätet, och som dessutom kräver ett abonnemang. Jag tvivlar på att DB hade någotdera i sin 96:a.

Troligtvis menar han via OBD-porten. Se artikel http://www.automotorsport.se/artiklar/nyheter/20120723/film-stjaler-en-bmw-pa-3-minuter.

Kanske något OT men det bekräftar att även nyare bilar kan stjälas utan större problem med rätt kunskaper och verktyg.
Citera
2013-07-04, 04:43
Medlem
ralffs avatar
http://bohuslaningen.se/nyheter/sverige/1.2232167-36-aring-anhallen-misstankt-for-manniskorov-i-trollhattan

"En 36-årig man har anhållits på sannolika skäl misstänkt för människorov gällande den försvunna kvinnan i Trollhättan."

Vet ej om denna länkats innan.
Citera
2013-07-04, 04:48
Medlem
Ztreezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ralff
http://bohuslaningen.se/nyheter/sverige/1.2232167-36-aring-anhallen-misstankt-for-manniskorov-i-trollhattan

"En 36-årig man har anhållits på sannolika skäl misstänkt för människorov gällande den försvunna kvinnan i Trollhättan."

Vet ej om denna länkats innan.

Det är relativt gammalt...har stått på aftonhoran sedan igår kväll.
Men jag tror ändå inte det har länkats här!
Citera
2013-07-04, 06:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av henriko
Var det inte hans mammas stuga? Låter i mina öron inte som ett jättetryggt ställe att fly till.

Varför inte? Uppenbarligen smartare än närområdet eftersom där letar man men inte vid mammans stuga. Det är en plats/område jan känner till, han brukar förmodligen vistas där då han åker dit med kompisar, den verkar enligt bliggen
ligga avsides, det är en "trygg" plats att samla tankarna/planera utan att riskera att lämna bevis hos någon kompis i närheten av var brottet begicks. Kanske tänker han att ingen känner till mammans stuga, skulle Polisen kolla upp en sådan sak som anhörigas alternativa bostäder? Tydligen inte än iaf och ju längre tiden går desto mer bevis försvinner. Det skulle också stämma med att mördare oftast söker sog till områden dom känner till för att dumpa en kropp, han har väl ingen egen bostad i thn så stugan kanske känns som hans referenspunkt.

Ursäkta stavfel, min platta krånglar så jag inte korrigera när det blur fel.

Som någon skrev kan man ju önska mer civilkurage hos folk! Här inne kan man läsa att BO pundade, det var vanligt med fester trots små barn i lägenheten mm. Borde ingen reagerat på att detta var en ohälsosam miljö för små barn, så tragiskt
Citera
2013-07-04, 06:43
Medlem
Disasterbators avatar
Det är en grej som jag stör mig lite på. Varför ringde I:s farsa och pratade med A.J? Hur ofta händer det att en förälder ringer till en vän/pojkvän snarare än sin egen dotter?
Jag tror att I:s farsa och A.J pratade av den enkla anledningen att A.J svarade i I:s telefon när han ringde. Fb uppdateringar på I:s fb kan ju A.J ha gjort.
Eller har jag missat något?

Vore visserligen väldigt korkat att skriva saker på fb men det kanske är för att ge alibi. Typ att någon ska tro att hon var vid liv vid en tidpunkt då hon i själva verket låg i x antal delar i en ryggsäck på väg till Hunneberg. Det kanske redan framgick att I var med A.J och då gäller det ju att hon "lever" så länge han är där.
Om det stämmer så är tidpunkten för det eventuella mordet/dråpet ganska osäker.

Beträffande att någon eventuellt iakttagit den utbrunna bilen + en bil med släp:
Kan inte släpet vara med för att transportera A.J:s MC?
Citera
2013-07-04, 07:26
Medlem
Herrstorpotatiss avatar
En möjlig teori är att AJ går lite för långt och IF avlider, eller i vilket fall inte går att rädda. Han drar mer eller mindre direkt, och stannar till hos DB som är vännen i vått och torrt, och ber denne att röja undan kroppen, då AJ vet att han kommer att vara närmast misstänkt och att kroppen till sist alltid kommer att hittas. Han vill inte framöver kunna länkas till den kommande fyndplatsen och drar därför ut på en roadtripp för att kunna använda mobilpositionerna som alibi framöver (att han inte befunnit sig på fyndplatsen).
Det kan även vara så att han har stannat och röjt upp tillsammans med DB och att någon annan har haft hans mobil, och åkt på en roadtripp.

Även om han tidigare klarat sig undan olika situationer, så är detta så stort att deras berättelser inte kan hålla ihop i slutänden. Om inte polisen får sanningen ur honom i förhör, kommer troligtvis IF's pappa att se till att den kommer fram genom andra metoder
Citera
2013-07-04, 07:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blondie77
, det var vanligt med fester trots små barn i lägenheten mm. Borde ingen reagerat på att detta var en ohälsosam miljö för små barn, så tragiskt

Utav vad jag märkte så var det inga fester i IF´s lägenhet när barnet närvarade(Är ett par år sedan jag umgicks med henne så därav skriver jag barnet.)
Citera
2013-07-04, 07:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MjaeuMjaeu
AJ skulle använda mobilen i ett sånt läge och det vet jag för han är för smart för det, han vet att polisen kollar vart mobilen befunnit sig han har tidigare lämnat den hemma när han haft kriminella saker för sig just för att han vet att han kan åka dit om dom kollar vart mobilen befunnit sig.

Skulle han vara smart skulle han inte använda en mobil alls och om han måste så skulle han använda en engångsmobil som bara är aktiv vid brottsplats och i samband med brottet ej på platser som man normalt vistas på eller så har någon tagit hans mobil vid tillfället och transporterat den medans han kunde agera utan en mobil eller med engångsmobiler, det sista låter för bra med tanke på att han väntar ut stunden och tar med sig advokat för att prata med polisen. Ser inte hur någon är smart här.

Du behöver inte ha en registrerad mobil för att man ska kunna göra en analys av trafik in/ut, geografiska platser, mönster, tidpunkter, samtalslängd/trafikmängd och inte att glömma vilka andra fanns i cellen samtidigt, masten som det spekuleras här i är mindre intressant än cellen och vilka andra nätägare hade uppkopplade enheter i sina master som matchar områdena vid samma tidpunkt. Polisen frågar inte om datan, de har tillgång till den när de behöver - direkt.
Citera
2013-07-04, 07:42
Medlem
Bus-i-mitt-huss avatar
Behöver dock inte vara fester som gör boendet till en mindre lämplig miljö.
Enligt grannar så har det varit flertal bråk och allmänt stökigt i lyan och det kan i vissa fall vara värre än en fest.

Btw, planeras det fler sök idag av missing p ?
Citera
2013-07-04, 07:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bus-i-mitt-hus
Enligt grannar så har det varit flertal bråk och allmänt stökigt i lyan och det kan i vissa fall vara värre än en fest.

De grannarna vill väl ingen ha som grannar isåfall. Fega som få och inte gör något åt saken.

Enligt uppgifter i tråden är fastighetsägaren Eidar, Trollhättans kommunala bostadsbolag. Enligt deras hemsida så finns det något som kallas Trygg- och Trivselbovärdar, och där man vänder sig exempelvis vid störande grannar.

Fast grannarna kanske är orsaken till att det får gå så långt, som inte vågar vara medmänniskor, det verkade ju till och med vara svårt att inse att det var blod i trapphuset.
Citera
2013-07-04, 07:57
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:

Inga fler sök är planerade för tillfället.

MPS har gjort ett fynd.

Citat:
Missing people sökte i går efter den försvunna kvinnan på östra Hunneberg, ett område som polisen tidigare betat av.

- Vi har gjort fynd, men jag säger inte vad, säger Kenneth Edström på Missing people som är operativ chef för sökandet.

http://www.expressen.se/gt/missing-people-vi-har-gjort-ett-fynd/
Senast redigerad av Lalajlaj 2013-07-04 kl. 08:01.
Citera
2013-07-04, 08:01
Medlem
Citat:

Det som har varit stökigt har med P.T och I.F´s relation och göra dom var väl inte det perfekta paret för varandra om man säger så. Att det varit stökigt då och då det vet man ju och det har pågått i flera år. Polis har varit vid platsen ex antal gånger.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in