2013-07-03, 22:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ztreez
http://miggafrii.bloggplatsen.se/2013/06/sida-6/
Det borde ju inte va omöjligt att få fram AJs mammas namn för att sedan kunna få reda på exakt vart den ligger.
Citera
2013-07-03, 22:47
Medlem
Gorillabass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beh.ass.Pia
På AJ,s fb bild med mackan har någon Ann-Louice Jonsson svarat för 3 timmar sen att hon inte gillar skinka..... mamman?

Absolut kan det vara hans morsa och är det hans morsa har han ju, gjort bort sig totalt..Inte veta att ens morsa inte gillar skinka..
Citera
2013-07-03, 22:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blondie77
Plumpt uttryck av mig, inte faktiska fakta men här och var i tråden har jag fått uppfattningen att det skulle varit fest hos BO samma kväll/natt hon försvann men det låter ju inte troligt om det tidningarna skriver stämmer, att hennes 1,5 årige son fanns kvar i lägenheten.

Att BO haft en son hemma hindrar knappast en mindre pundarfest i lägenheten... enl tråden har sådant varit mer regel än undantag..
Citera
2013-07-03, 22:49
Medlem
Citat:
Det borde ju inte va omöjligt att få fram AJs mammas namn för att sedan kunna få reda på exakt vart den ligger.

M*ritha Joh*nsson.
Boendes på Bangårdsgatan 3B där NI var på besök!
Citera
2013-07-03, 22:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av whatthehell
Har följt tråden från start och jag tror på teorin att A.J varit hemma hos I.F där något hänt och han haft ihjäl henne. I panik ringer han D.B som kommer till I.F med bil (eventuellt med kärra då). Tillsammans dumpar dom I.F någon stans och eventuellt bränner en bil.

Vissa spekulerar i att I.F skulle vara dumpad i Strömstad. Hur smart är A.J (+ ev. D.B) om han visar sig på massa platser när han vet att han högst troligt kommer bli misstänkt GM? Kör man dessutom med stort släp så ökar ju chansen att någon sett dom ganska mycket. Jag kan ha jättefel men jag tror hon ligger i närheten och som många sagt - han har gått under jorden hos D.B tills nu.

Strömstad var bara en tanke från mig när jag såg inlägget på bloggen. Som sagt har jag bara skummat i tråden men vad säger att dom kört med stor släpkärra?

Jag har själv stuga fast inte på kusten men ändå, ponera att jag skulle ha ihjäl någon så hade jag defentivt hellre åkt dit än dumpat nära hemmet. En stuga, där känner man till området men det är ändå inte hemma och det skulle iaf jag inbilla mig vara tryggare.
Citera
2013-07-03, 22:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dolk
Grästorp, precis bakom "Tre älgar"
Den naturliga vägen från Trollhättan till Jönköping är ju via Grästorp, Vara, Falköping. Och mot Grästorp kör man av rondellen väg 44/47 vid Tre Älgar.
Citera
2013-07-03, 22:52
Medlem
Citat:

En bild på mamman på Ajs fb är kommenterad "hälsa Maritta"
Citera
2013-07-03, 22:53
Medlem
Somecoolnames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beh.ass.Pia
På AJ,s fb bild med mackan har någon Ann-Louice Jonsson svarat för 3 timmar sen att hon inte gillar skinka..... mamman?
Mamman ska heta Marit(h)a eller Marit(t)a.
Citera
2013-07-03, 22:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av roughtuoube
Att BO haft en son hemma hindrar knappast en mindre pundarfest i lägenheten... enl tråden har sådant varit mer regel än undantag..

Oki, låter jävligt tragiskt alltihopa. I en atatus från fb från en vän som kände BO stod det att BOs familj redan drabbats av många tragedier förutom detta.
Citera
2013-07-03, 22:54
Medlem
Citat:
Strömstad var bara en tanke från mig när jag såg inlägget på bloggen. Som sagt har jag bara skummat i tråden men vad säger att dom kört med stor släpkärra?

Jag har själv stuga fast inte på kusten men ändå, ponera att jag skulle ha ihjäl någon så hade jag defentivt hellre åkt dit än dumpat nära hemmet. En stuga, där känner man till området men det är ändå inte hemma och det skulle iaf jag inbilla mig vara tryggare.

Att åka säkerligen påtänd 12 mil till Strömstad och tillbaka, bränna bil på Hunneberg med mera är mer än dessa gubbar klarar av. Allt tyder på att de är dummare än tåget.
Citera
2013-07-03, 22:56
Medlem
Citat:

Det KAN absolut vara så att han/dom kört med enbart bil till Strömstad, får bara inte ihop allt med uppbränd bil och flyttats och det.

Vart har dom i så fall gjort av släpet efteråt? Ställt tillbaka hos D.B, sen Strömstad och sen tillbaka? Det blir ljust rätt snabbt efter 03-tiden och det tar tid att åka till Strömstad och tillbaka så oddsen att någon ser dom ökar ju för varje minut. Då ska dom också hunnit göra massa saker innan dom stack som lär tagit ytterligare tid.

Känns som man vill dumpa liket så fort det bara går om det nu hänt och inte visa sig i dagsljus? Men som sagt, jag kan ha fel och din teori är inte helt åt fanders, tänkte mest om ingen tänkt på samma sak att man vill få det gjort så snabbt som möjligt utan krångel!
Citera
2013-07-03, 22:56
Medlem
iamjustices avatar
Det blir kaos efter maten, BO blir nerslagen. AJ får panik, matar slag. Vet inte vad han ska ta sig till, ringer kompisen DB som möter upp, de lägger henne i bilen, åker till grästorp, lämpar över henne till en annan bil. Bränner upp S40n då den synts i stan, DB anmäler den även stulen dagen efter.

AJ och DB skiljs åt, AJ i sin nya flyktbil och DB åker hem. AJ tar en roadtrip där han någonstans längs resans väg lämpar av kroppen. Kanske i havet i Strömstad. kanske helt i motsatt håll. Men troligen har han följt den väg han skrivit på Facebook, för att öka sin trovärdighet. Skulle vara misstänksamt om han skrev den vägen men blev sedd i halland lixom.

Så. Kroppen kan vara vart som helst. Men jag skulle gissa på att hon flyter i land längs västkusten, eller är på botten.

Tragiskt, allt började nog med en impuls blandat med substanser och slutade i kaos.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in