Citat:
Ursprungligen postat av
Blondie77
Strömstad var bara en tanke från mig när jag såg inlägget på bloggen. Som sagt har jag bara skummat i tråden men vad säger att dom kört med stor släpkärra?
Jag har själv stuga fast inte på kusten men ändå, ponera att jag skulle ha ihjäl någon så hade jag defentivt hellre åkt dit än dumpat nära hemmet. En stuga, där känner man till området men det är ändå inte hemma och det skulle iaf jag inbilla mig vara tryggare.
Det KAN absolut vara så att han/dom kört med enbart bil till Strömstad, får bara inte ihop allt med uppbränd bil och flyttats och det.
Vart har dom i så fall gjort av släpet efteråt? Ställt tillbaka hos D.B, sen Strömstad och sen tillbaka? Det blir ljust rätt snabbt efter 03-tiden och det tar tid att åka till Strömstad och tillbaka så oddsen att någon ser dom ökar ju för varje minut. Då ska dom också hunnit göra massa saker innan dom stack som lär tagit ytterligare tid.
Känns som man vill dumpa liket så fort det bara går om det nu hänt och inte visa sig i dagsljus? Men som sagt, jag kan ha fel och din teori är inte helt åt fanders, tänkte mest om ingen tänkt på samma sak att man vill få det gjort så snabbt som möjligt utan krångel!