2013-07-03, 13:40
Medlem
F

Finns det inga hundar som kan spåra ser ofta på tv i England har dem duktiga Schäfer hundra som spårar människor kroppar . Ligger Sverige fortfarande på medeltiden då man får gå och söka själv .
Citera
2013-07-03, 13:40
Medlem
Vad kan motivet till detta vara? De hade väl inte en kärleksrelation så svartsjuka är väl inte aktuellt? Någon som vet hur deras förhållande såg ut?
Citera
2013-07-03, 13:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KSP
Vad kan motivet till detta vara? De hade väl inte en kärleksrelation så svartsjuka är väl inte aktuellt? Någon som vet hur deras förhållande såg ut?

Det var väl just det de hade? Kanske iofs blivit dementerat men som jag förstått det så hade de en kärleksrelation. Om inte kärleksrelation så en vänskapsrelation. Så en teori kan ju vara att A.Js känslor i så fall inte var besvarade. Gräl uppstod. A.J kunde inte ta att Ida inte hade känslor för honom och så var hon ur världen. Han verkar ju minst sagt ha ett komplext förhållande med kvinnor om man kollar hans tidigare domar.
Citera
2013-07-03, 13:45
Medlem
Grymt123s avatar
Någon som vet om det var i Trollhättan eller Jönköping han lämnade in sig?
Citera
2013-07-03, 13:47
Medlem
Vet inte om detta är riktigt rätt att göra såhär, men jag har en vän som påstår sig vara bekant med GM.
https://www.facebook.com/andreas.a.johansson.35/about

Ska ju inte dömma BO men deras "värld" består utav nazism, våld, droger, inte helt omöjligt vapen. Så som jag har förstått det, så var detta tyvärr bara en tidsfråga.
Står dock att han bor i Jönköping, men hittade dock en bild där det stod bl.a "Passar på att åka förbi morsan när jag ändå är i Trollhättan".

Sjuk snubbe
Citera
2013-07-03, 13:47
Medlem
Cradleoffilths avatar
Hoppas verkligen att tjejen fortfarande lever. När det gäller A.J så tycker jag att tidsfördröjningen innan han dyker upp hos polisen pekar åt ett visst håll. Man kan ju fråga sig vad han sysslat med dessa dagar. Med den begränsade infon man har via flashback börjar det likna Marina fallet lite, man får hoppas att det inte skall bli så. På 3 dagar hinner man runt halva Sverige, litet trist att man inte kan köra bild på honom i pressen för det kan finnas folk som sett honom. Fast man vet ju aldrig, om kvällsblaskorna får litet sommartorka på nyhetsfronten kanske de kör en repris på kriminella nazister eller så. Sedan kan man ju lägga till litet text när det gäller en viss A.J
Citera
2013-07-03, 13:49
Medlem
lilltoes avatar
Förnekar brott
Han anhölls senare på sannolika skäl misstänkt för människorov.
– Vi vet i nuläget inte säkert om kvinnan är vid liv eller inte. Men vi har inte avskrivit misstankarna om mord alternativt dråp.
Hur ställer han sig till det han anklagas för?
- Han förnekar brott men medger att han kände kvinnan och att han har träffat henne och varit i Trollhättan.
Ska han ha träffat henne i helgen?
– Ja.
Eva Johnsson berättar att utredningen fortsätter och det finns fortfarande personer som de vill komma i kontakt med då de tror att de han ha uppgifter att lämna.
Är någon mer misstänkt?
– Inte i nuläget.

http://www.expressen.se/gt/man-anhallen-for-forsvinnandet/
Citera
2013-07-03, 13:49
Medlem
tattoo66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grymt123
Någon som vet om det var i Trollhättan eller Jönköping han lämnade in sig?

Trollhättan
Citera
2013-07-03, 13:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SVKKK
Nej, en blodförlust på ett par dl gör självklart inte att polisen gör bedömningen att det är så mycket blod att personen ej kunnat överleva. Jämförelsevis så lämnar man 4,5 deciliter vid blodgivning. En människa kan överleva runt 30% blodförlust så minst runt 1,5 liter borde det vara om polisen gjort bedömningen att det inte är möjligt att överleva en förlust av den blodmängd som upphittats.
Vad jag menar är att ett par-tre dl blod, lite utsmetat och lite i droppar/pölar kan se jävligt mycket ut och att det inte nödvändigtvis enbart måste vara mängden blod som avgjort att polisen gjorde sin bedömning, det kan ha funnits annat som antytt ett eventuellt mord/dråp. Det står väl ingenstans att en eventuell dödsorsak är blodförlust?
Citera
2013-07-03, 13:50
Medlem
http://www.polisen.se/Aktuellt/Pressmeddelanden/Vastra-Gotaland/Man-anhallen-misstankt-for-manniskorov-i-Trollhattan/?utm_medium=twitter&utm_source=twitterfeed
Citera
2013-07-03, 13:52
Medlem
Grymt123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tattoo66
Trollhättan

Ok konstigt bara att han skriver på FB om att han ska ut på semester tror att det är rätt gärningsman.
Citera
2013-07-03, 13:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HenkeP
Eftersom det ännu inte har blivit bekräftat(?) att den äldre sonen faktiskt var hos mormor, skulle inte tillägget "människorov" kunna röra pojken? Iofs hade väl det nått ut vid det här laget...

Nu har jag följt allt som skrivits här under två dagar och i mitt huvud har jag kastat en kommentar på allas teorier, nu vill jag själv säga vad jag tror och tänker!

A.W (Äldste sonens pappa) är ikke skyldig till något, man ska givetvis inte säga säkert, men vad jag har fattat det som så är A.W en snäll person (Hans utseende och band behöver inte ha något med hans personlighet att göra, som ni kanske vet...) I.F's och A.W's son bor regelbundet hos mormorn (This I know for sure), då menar jag alltså att I.Fs mamma har vårdnaden om sonen.

Hur som helst, P.T vet jag FÖRR i tiden va en rätt lugn kille, alltså han gjorde inte mycket ljud ifrån sig, han mest bara va där i sin umgängeskrets (tror dock att han bytt ut sina gamla vänner mot nya) men hur han blivit idag vet jag inte, jag själv tror dock att man kan stryka honom från listan.

P.H har jag ingen aning om vem det är.

Och så kommer vi till den person som denna tråd lägger mest energi på, A.J... Han var på besök i Trollhättan i helgen, han är fett kriminell sedan tidigare, han är kapabel till att skjuta mot folk, han misshandlar småtjejer, hans morsa har en sån där volvo som brann, han fick myror i röven i söndags och började en jävla roadtrip till olika städer (enligt hans facebook) och I.Fs pappa sägs ha talat med honom lördags natt då han var påväg till I.F - med andra ord kan han ha varit den sista människan som såg I.F vid liv... Hur kan folk här sitta och säga att det kan vara någon utav dom andra killarna?? Är det inte A.J så är det något random som ingen nämnt här.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in