2013-07-03, 13:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heffi
Han är redan en mus med tanke på hans historik att misshandla kvinnor!
Helt klart en mus
Han har haft tre dagar på sig, att ge sig tillkänna.
Tre dagar att skaffa undan kroppsdelar/kroppen.
Citera
2013-07-03, 13:27
Medlem
lilltoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KSP
Hoppas att han är man nog att tala om var kroppen finns, tyvärr har han redan nekat till inblandning i hennes försvinnande. Vi får se om han är man eller mus...

Är han psykopat, som hävdats i tråden, kommer han åberopa nödvärnsrätten. Dock blir det svårt att förklara hur hon försvann..blödande.

Får hoppas på ett avslut och att han berättar var hon finns.. Män slår inte kvinnor. Självbildsträngda avarter däremot.
Citera
Medlem
Så vitt jag vet behövs inte mycket alls för att någon ska anhållas. Att han kommer självmant kan ju dessutom antyda att han tror sig om att krångla sig ut ur det här.
Citera
Medlem
Att gömma kroppen verkar vara det nya svarta.

Är det pga att tekniken idag är så mycket bättre att en mördare nästan alltid kan spåras, och/eller för att det rent juridiskt är svårt att bli fälld för nord utan kropp.
Citera
2013-07-03, 13:30
Medlem
sleipner8s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alltvarsuddigt
Jag tippar mina jalapenos på att det är A.J, men eftersom han verkar vara rutinerad kan det blir svårt att få honom fälld utan teknisk bevisning, ett erkännande lär ju man inte få ut utav honom. Psykopat?
(dvs. om det nu är honom.)

Lever hon?

Om nu lever var kan hon då befinna sig?
Kanske han är en copycat kanske hon finns i något av de många övergivna husen på hunne och halleberg!
Bara att MS letar upp gammal kartor och börjar leta!
Citera
2013-07-03, 13:31
Medlem
Citat:
En man i 35-årsåldern har anhållits på sannolika skäl misstänkt för människorov av en kvinna i Trollhättan. Det meddelar polisen.
Mannen som är i 36 år har varit anhållen i sin frånvaro sedan i tisdags. På onsdagen kom han frivilligt in till polisen tillsammans med sin advokat.
Källa: http://www.gp.se/nyheter/goteborg/1.1801281-36-aring-overlamnade-sig-till-polis

Man anmäler sig väl inte hos polisen tillsammans med en advokat om man anser sig vara oskyldig?
Citera
2013-07-03, 13:32
Medlem
CannonDorfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av paskalmilo
Så vitt jag vet behövs inte mycket alls för att någon ska anhållas. Att han kommer självmant kan ju dessutom antyda att han tror sig om att krångla sig ut ur det här.

Det krävs däremot en del för att man ska vara misstänkt "på sannolika skäl", så polisen har troligen en del på fötterna. Att han kommer in självmant behöver inte betyda någonting egentligen. Han vet väl att han inte kan hålla sig undan i evighet och att ju längre tid det tar för honom att inställa sig hos polisen, desto mer pekar det på att han är skyldig.
Citera
2013-07-03, 13:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mouchino
Ja är det nån som kan förstora bilden så kanske man kan se detaljerna på tv tidningen och jämföra?

Uppslaget på första bilden var program för den 21 juni och den andra för den 30 juni. Om jag förstått det rätt var han i Trollhättan vid båda tillfällena.
Citera
2013-07-03, 13:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av alltvarsuddigt
Jag tippar mina jalapenos på att det är A.J, men eftersom han verkar vara rutinerad kan det blir svårt att få honom fälld utan teknisk bevisning, ett erkännande lär ju man inte få ut utav honom. Psykopat?
(dvs. om det nu är honom.)

Lever hon?

Om nu lever var kan hon då befinna sig?

Det bör finnas en hel del bevisning i bostaden med tanke på att det fanns så mycket blod på platsen, mängden blod pekar tyvärr mot att hon inte lever längre eller i alla fall är hon livsfarligt skadad och behöver akut vård. Hon har väl också en form av blödarsjuka vilket talar för att hon antagligen redan är död. Kroppen har troligen forslats bort i en bil och dumpats någonstans utanför Trollhättan.
Citera
2013-07-03, 13:36
Medlem
alltvarsuddigts avatar
Yepp, jag tror inte det här blir ett lika lätt löst mord som i Boden. Ju längre han håller käften desto större chans att komma undan. (Förutsatt att det är GM som har lämnat in sig själv.)
Citera
2013-07-03, 13:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 2006
Man anmäler sig väl inte hos polisen tillsammans med en advokat om man anser sig vara oskyldig?

Med AJ:s bakgrund finns nog inga andra alternativ, skyldig eller oskyldig.

Vet någon namnet på advokaten?
Citera
2013-07-03, 13:40
Medlem
http://m.ttela.se/Default.aspx?pageid=1145&parentid=0&link=1.2232144

A.J anhållen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem