2013-07-03, 10:51
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rammstein74

Advokaten Bo Forssberg säger till NSD att han fått uppgift att polisen hittat en misstänkt mordplats på Mjösjöberget

Det här var intressanta uppgifter, äntligen.

Det talar för att mordet skedde i anslutning till eller nära där hon sedan dumpades.

Nu blir frågan mer öppen hur det hela gick till och varför.
Citera
2013-07-03, 10:53
Avslutad
http://www.kuriren.nu/nyheter/?articleid=6882408

lite mer detaljer vad fynden består i

vet inte om detta varit uppe tidigare...sorry i sånna fall
Citera
2013-07-03, 10:53
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rammstein74
http://www.nsd.se/nyheter/artikel.aspx?ArticleID=7738609

Advokaten Bo Forssberg säger till NSD att han fått uppgift att polisen hittat en misstänkt mordplats på Mjösjöberget
Har advokaten pratat bredvid mun nu?
Citera
2013-07-03, 10:55
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Har advokaten pratat bredvid mun nu?

Sen kan man fundera på varför han gör det?
Citera
2013-07-03, 10:58
Medlem
Kommer ihåg i början av tråden att ngn skrev att VB och KJ var i skogen och grälade. KJ slog till VB, misshandlade henne och att hon föll och dog alt föll ned för ett stup.
Sedan så ringde han i panik ngn kompis och de forslade bort VB.
Tänk om detta var sanningen?
Ngn som minns? Dessa rykten gick i början.
Citera
2013-07-03, 11:00
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hemlunda2000
Kommer ihåg i början av tråden att ngn skrev att VB och KJ var i skogen och grälade. KJ slog till VB, misshandlade henne och att hon föll och dog alt föll ned för ett stup.
Dödsorsaken var två hugg/stick.
Citera
2013-07-03, 11:03
Medlem
highfives avatar
Citat:

Så hör skrev jag den 22/5.

Förr var det även vanligt med betygsvakor och liknande på dessa berg. Han släpade nog henne till denna grop dagen efter, men kanske fick han inte ner hela henne i detta hål och därför kapade han av vissa delar av kroppen. I väntan på något bättre placerade han kroppsdelarna i huset. Sen fick han ligga lågt eftersom Kling och Klang började fråga en del tisdagen efteråt. KJ var nog övertygad om att han ögonen på sig och hann inte slutföra det hela som han tänkte.

Tillägg: Föll hon från ett stup så kan man även förstå varför MPS-killen som gjorde fynden pratade om "demolerad".

Att släpa upp en hel död människa i detta område är inte det lättaste. Om det kan vara platsen jag tänker mig med grillplats och allt så är det fri sikt ner i detta "stup". Antingen drog han in henne i några buskar och kapade henne där eller så lyckades han få upp henne lite halvvägs till den grop där man hittade större delen av kroppen. Bilen stod antagligen parkerad högst upp på berget
Citera
2013-07-03, 11:03
Medlem
Citat:
Var det vid Åberget som hennes mobil signal påträffades? Kan exet, studiekamraten och hon åkt dit för att prata, alt någon annanstans...börjat gräla och sedan slår exet till henne, eller hon tappar balansen och faller ned för ngt stup? Exet blir helt förtvivlad och åker hem och dricker öl?
Långsökt jag vet men....
Kanske inte så långsökt teori jag hade ändå

Fanns ngn som skrev om detta rykte..minns ni?
Citera
2013-07-03, 11:06
Medlem
rayraviolis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mouchino
Hmm fattar inte, om det nu skulle vara så att mordet begåtts vid Mjösjöberget varför då flytta kroppsdelarna till/omkring ödehuset för det är väl inte så långt mellan dessa två punkter? Undrar hur han tänkte, hoppas vi får reda på det sen.

Gissar:

Vansinnesdåd av den häktade vid Mjösjöberget, kroppen provisoriskt gömd, gärningsmannen har parkerat bilen med diverse hjälpmedel på behörigt avstånd från platsen och sen tagit sig till brottsplatsen till fots, där har han (fy fan) delat kroppen för att transportera till fots till säkrare plats, kanske har han velat gräva men upptäckt att marken är för hård, därför har kvarlevorna lämnats i gropen, därefter har planen varit att bränna upp dem i ödehuset men tiden har inte räckt till. Hjälpmedel har spritts i soptunnor, i älven och andra platser där de är svåra att upptäcka.

Är för dåligt insatt för att se direkta motsägelser i detta scenario men det förefaller mer realistiskt än diverse teorier om satanister m.m. De "rituella inslagen" är feltolkningar gissar jag.

Har han börjat prata tror ni?
Citera
2013-07-03, 11:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Dödsorsaken var två hugg/stick.
Kan han ha stuckit henne då hon försöker fly? Vi vet ju inte om huggen var i ryggen eller framsidan.
Hon ramlar och han hugger ihjäl henne....eller kan hon ha fallit nedför ett stup, inte dött utan GM hugger ihjäl henne?
Citera
2013-07-03, 11:08
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
De kände ju varandra och han (KJ i så fall) ville visa utsikten eller så tog de med sig en korvbit och varsinn folkis och myste. Sedan ville KJ lite mer, men inte VB. Det hela slutade med att han tog till våld och VB föll nerför ett stup eller liknande. Innan dess hann VB dra iväg ett sms till MB eftersom hon tyckte KJ började bli allt mer på G. KJ fick panik förstod vad han gjort, men valde att åka hem denna lördagkväll. Ringde sin bror vid 21-tiden och sa han ville spela TV spel. Who knows?

Det är skälet till att hon hade träningskläder på sig denna kväll. De skulle vistas ute i naturen.

Detta ska läsas innan det jag citerade ovan. Nu kapades denna tanke med fotknölarna eftersom den stora skaran påstod att mord och styckning skulle ha skett i lägenheten.
Citera
2013-07-03, 11:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rayravioli
Gissar:

Vansinnesdåd av den häktade vid Mjösjöberget, kroppen provisoriskt gömd, gärningsmannen har parkerat bilen med diverse hjälpmedel på behörigt avstånd från platsen och sen tagit sig till brottsplatsen till fots, där har han (fy fan) delat kroppen för att transportera till fots till säkrare plats, kanske har han velat gräva men upptäckt att marken är för hård, därför har kvarlevorna lämnats i gropen, därefter har planen varit att bränna upp dem i ödehuset men tiden har inte räckt till. Hjälpmedel har spritts i soptunnor, i älven och andra platser där de är svåra att upptäcka.

Är för dåligt insatt för att se direkta motsägelser i detta scenario men det förefaller mer realistiskt än diverse teorier om satanister m.m. De "rituella inslagen" är feltolkningar gissar jag.

Har han börjat prata tror ni?
Tycker dina gissningar är bra
Advokaten är mer lågmäld nu...kanske kommer han, mtGM att prata och de vill ha det till dråp. Kanske fortsätter han hävda att han ingenting gjort.

Om det stämmer att han har AS så kan GM tänka ngt liknande med detta:
Låt säga att de grälar, hon faller nedför stupet av ett slag, hon överlever, han blir rädd och hugger ihjäl henne istället för att hämta hjälp då kan detta resonemang följa:
Jag har inte gjort ngt. Allt jag gjorde var att knuffa henne och hon föll själv, sedan ville jag bespara henne smärtan och högg henne så hon fick dö.
Han kan därefter intala sig att han inte gjort ngt, att det inte var hans fel och därmed anse sig oskyldig.

En person som har AS ser ofta inte sin del i sammanhanget. Detta resonemang kan GM ha vad som än hänt.
Senast redigerad av hemlunda2000 2013-07-03 kl. 11:16.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in