2013-07-03, 04:42
Medlem
Så länge du inte har lust att säga något jättekonstigt till damerna när du är ute så är det bara att stå ut. Vad hade du hoppats på för lösning? Ett grönt armband som betyder "bara tjejer som svarar, tack!"?
Citera
2013-07-03, 10:20
Medlem
Galvestonens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Lejonkungen-
Mja på krogen, eller på universitetet, hemmafest att de kommit fram, det är ju inte varje dag det händer, men det händer ibland..Självklart framstår jag som en uppblåst myttare som säger det här, men så är det.

Ibland har man börjat prata med tjejer och de förslår ett nummerutbyte själva, sedan svarar de inte..Det är ju därför jag är ställd själv

Hade du något tips som rör frågeställningen i tråden eller ville du bara försöka göra narr av mig?

Ptja om du är gudomligt snygg och osar testosteoron, kan det säkert vara genuint. Men annars, och det vet du nog bäst själv, annars skulle jag säga att tjejerna isf driver med dig. Annars får du nog kolla på vilka tjejer som du snackar med, horiga, självupptagna sådana lär väl inte bry sig om sin telefon. För min del brukar det snarare vara något i stil med, "åhhh, jag trodde inte du skulle ringa", men jovisst händer det att tjejer inte har telefonen på sig. Beroende på humör brukar jag då messa och fråga vad fan de pysslar med eller vänta tills de ringer upp.
Citera
2013-07-03, 10:22
Medlem
solopoetry.s avatar
Det bästa sättet är att ge ditt eget nummer till tjejen i fråga och be henne
att smsa/ringa dig vid en tidpunkt du skulle vilja att hon ringde.
Genom att säga åt henne när hon ska ringa så behöver hon inte ta
något beslut eller brottas med egen osäkerhet som gör att hon inte vågar.
Hör hon av sig så är det grönt, hör hon inte av sig har du inte slösat
din tid.
Senast redigerad av solopoetry. 2013-07-03 kl. 10:25.
Citera
2013-07-03, 10:26
Medlem
Jag hade en sådan för inte så länge sedan. Hon kom fram till mig och började prata och ha sig. Hon tog min telefon, la in sitt nummer och ringde upp sig själv. Dagen efter började hon skicka sms och ha sig. När man på eget initiativ faktiskt ringer får man inget svar, och hör sedan aldrig från människan igen.
Jävligt irriterande. Hon var ju snygg och rik. Även dum i huvudet.

Men i alla fall. Det är ett jävla påfund som borde utrotas!

Edit: Kom på att tiden faktiskt går snabbare än man tror, och att det var ett tag sedan. Men det gör det icke desto mindre irriterande just då.
Citera
2013-07-03, 12:53
Medlem
-Lejonkungen-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaStupenda
Jag hade en sådan för inte så länge sedan. Hon kom fram till mig och började prata och ha sig. Hon tog min telefon, la in sitt nummer och ringde upp sig själv. Dagen efter började hon skicka sms och ha sig. När man på eget initiativ faktiskt ringer får man inget svar, och hör sedan aldrig från människan igen.
Jävligt irriterande. Hon var ju snygg och rik. Även dum i huvudet.

Men i alla fall. Det är ett jävla påfund som borde utrotas!

Edit: Kom på att tiden faktiskt går snabbare än man tror, och att det var ett tag sedan. Men det gör det icke desto mindre irriterande just då.

Ja precis :P ..Jag har även läst att andra har stött på dessa brudar i vissa trådar..Jag skulle själv aldrig göra så att jag tar en tjejs nummer för att inte höra av mig själv och lämna henne i ovissheten.

Nej det kanske inte finns något armband man kan bära eller nått i den stilen.. Den är nog bara att uthärda ^^
Citera
2013-07-03, 21:35
Medlem
Clayton80s avatar
Ett knep är att ha bra sex med dem innan. Då brukar de svara när man ringer.

Kan det vara så att du fokuserar för mycket på telefonnummer?
Citera
2013-07-03, 21:45
Bannlyst
Ligger du nu inte på stenhårt med typ "ge mig ditt nummer annars våldtar jag din undulat" retorik så skulle jag vilja påstå att du bara haft otur och råkat på veliga brudar för fenomenet känner jag inte igen så kör på bara för är ju helt omöjligt att veta om någon kommer svara eller inte innan man faktiskt ringt.
Citera
2013-07-03, 21:59
Medlem
-Lejonkungen-s avatar
Nej alltså det är inte tjejer som jag bara går fram till och vill ta numret med en gång..Jag vill ju känna av först om det finns någon kemi ens innan jag frågar. Exempelvis stått och pratat i 20 min på en bar och flirtat med varandra, sen tagit nummer när man ska dra..Spontant flirtat med någon på stan och stått och snackat i 5-10 min, tagit nummer för att man tyckte de vore kul att fortsätta diskussionen nån gång..Pratat med tjejen mittemot på tuben i 15 minuter, tagit nummer osv. Vid alla tillfällena jag tar nummer har tjejerna fnissat och blivit glada osv

Dvs jag är inte ute efter numret till att börja med, mer att man är på bra humör och pratar bara lite.. Visar det sig att damen i fråga är trevlig kanske man frågar om nummer..Hur ska man annars följa upp det hela liksom?

Vill dock understryka att jag inte är någon creeper..Trevlig kille, får höra att jag ser bra ut av tjejer, snyggt klädd (komplimang av tjejer) Har väldigt bra munläder och får till en avslappnad flirtig diskussion enkelt. Det gör det hela svårare att förstå för att dessa tjejer har gett alla signaler att de har varit intresserade sedan så svarar de inte..Av det jag läst runt på internet så ger tjejer ut numret även fast de inte är intresserade för att de är för fega för att säga nej, så jag tror det är detta jag på något sätt vill komma ifrån.. Alla tjejer har ju sin smak och jag vet alla inte kan gilla mig, det är bara irriterande med dessa som leder en på villovägar.

Man kanske ska börja ge ut sitt nummer och låta tjejerna sköta kontakten till en början, funderar på att testa det lite framöver!

p.s detta har hänt på de 6 senaste tjejerna jag har tagit nummer av nu..Ja, kanske jag bara har haft råotur.
Senast redigerad av -Lejonkungen- 2013-07-03 kl. 22:02.
Citera
2013-07-03, 22:00
Medlem
-Lejonkungen-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clayton80
Ett knep är att ha bra sex med dem innan. Då brukar de svara när man ringer.

Kan det vara så att du fokuserar för mycket på telefonnummer?

Svårt att dra hem en tjej från tunnelbanan mitt på dagen och ligga med henne
Citera
2013-07-03, 22:43
Medlem
Clayton80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Lejonkungen-
Svårt att dra hem en tjej från tunnelbanan mitt på dagen och ligga med henne
Tolka mitt inlägg metaforiskt, om du så vill: har hon tillräcklig anledning att svara (WIIFM), så gör hon det.
Citera
2013-07-03, 23:20
Bannlyst
Hur snabbt hör du av dig? Ibland är ju saker och ting bara fyllegrejer och det handlar ju inte om den andre alls utan bara om en själv. Jag har tagit nummer av en hel del tjejer men aldrig hört av mig. Varför? Jag är mer eller mindre efterbliven när det kommer till både namn och ansikten så jag kommer inte ihåg ett skit och det vore bara allt för jävla meckigt att kontakta dom.
Citera
2014-05-07, 17:59
Medlem
I frustration bumpar jag denna tråd då jag själv fått ta del av denna problematik.

Följande har hänt:

Klockan är ungefär 03 en lördagnatt vid ett snabbmatställe. Jag är där med ett par kompisar efter krogen.

Ser en söt tjej som är där själv. Jag går bort till henne och vi börjar prata. Jag är rätt full men hon verkar max salongsberusad. Efter en liten stund ahr hon ätit klart och ska gå hem. Jag springer efter och ber om hennes nummer. Hon tar min telefon och skriver nummer och förnamn.

Jag smsar efter ett par dagar efter att ha kollat upp om numret var hennes, vilket det var. Presenterar mig med namn och hänvisar till tillfället då vi träffades och säger att det vore kul att prata. Inget svar.

Om hon inte ville ha nån kontakt borde hon antingen nekat mig numret eller skrivit fel nummer för att bli av med mig. Istället fick jag rätt nummer, vilket tyder på att hon inte var helt ointresserad, men så svarar hon inte? Var ligger logiken? Ska man ringa istället och vara mer rakt på sak och be om en träff? Hon verkade ju inte speciellt full så det vore konstigt om hon ångrar att hon gav bort sitt nummer? Fan så frustrerande det är!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in