2013-07-01, 14:59
Medlem
VonLidls avatar
Är det något särskilt som hänt eftersom Centern tydligen ska ha presskonferens?
På svtplay: 15:35 uppsnack presskonf C, 1545 presskonf C
Citera
2013-07-01, 15:01
Medlem
8711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VonLidl
Är det något särskilt som hänt eftersom Centern tydligen ska ha presskonferens?
På svtplay: 15:35 uppsnack presskonf C, 1545 presskonf C

Nej, det var en nyhet för några dagar sedan att dom kapar en del av SD:s dag för att lägga in sitt "tunga evenemang".

Det är helt emot den tysta överenskommelsen att man inte gör så på andras dagar.
Citera
2013-07-01, 15:02
Medlem
http://www.expressen.se/nyheter/almedalen/live/live-almedalen---har-far-du-senaste-nytt/

jimmie åkesson live expressen
Citera
2013-07-01, 15:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 8711
Struntprat. Du gillar honom inte bara helt enkelt. Stå för det istället.

Han hade ingen särskild offerkofta. Det enda han sa var att våld och hot har hämmat SD:s medlemstillväxt, särskilt skrämt kvinnor från att engagera sig i Sverigedemokraterna.

Jo, han hade offerkofta. Han hävdade att frågan om SD:s svårighet att locka kvinnor var något media ältade bara för sakens skull. När det gäller Kasselstrand står jag precis för vad jag tycker om honom, varken mer eller mindre. Med många andra företrädare vet man ungefär vilken nivå de kommer hålla, men Kasselstrand har förmågan att vara både lysande och pinsam huller om buller.

Vänligen,
SD-trollet
Senast redigerad av CharlieLindh 2013-07-01 kl. 15:05.
Citera
2013-07-01, 15:05
Medlem
LostGenerals avatar
Satan vad den där Expoföreträdaren sög. Han avbröt konstant och verkade tämligen nervös och oförberedd. Han verkar ju också ganska efterbliven. Om kommuner river upp avtal med migrationsverket är det ju inte något riksdagspolitiker kan göra något åt så länge dom inte lagstiftar och tvingar kommunerna att ta emot flyktingar. Om vi inte tog emot så vansinnigt många invandrare så skulle det inte vara något problem för kommunerna.
Citera
2013-07-01, 15:07
Medlem
VonLidls avatar
Citat:
Nej, det var en nyhet för några dagar sedan att dom kapar en del av SD:s dag för att lägga in sitt "tunga evenemang".

Det är helt emot den tysta överenskommelsen att man inte gör så på andras dagar.
Löjligt, men jag antar att de börjar bli nervösa när de flesta opinionsundersökningar visar ett stöd på 2,5-5%.
Citera
2013-07-01, 15:13
Medlem
8711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CharlieLindh
Jo, han hade offerkofta. Han hävdade att frågan om SD:s svårighet att locka kvinnor var något media ältade bara för sakens skull. När det gäller Kasselstrand står jag precis för vad jag tycker om honom, varken mer eller mindre. Med många andra företrädare vet man ungefär vilken nivå de kommer hålla, men Kasselstrand har förmågan att vara både lysande och pinsam huller om buller.

Vänligen,
SD-trollet

Ja, det är klart dom gör det. Media älskar att hugga efter just sådant och sådant som Ekeroth. Har du missat det? Om du förnekar det misstänker jag att du knappast ens är SD:are, det kan omöjligen ha gått någon förbi att media mer än gärna ger sig på kvinnofrågor och att för få kvinnor valt att engagera sig för partiet. SD kan inte tvinga kvinnor att bli medlemmar om du tror det.

Jag tycker ditt sätt att skriva och din avslutande mening i precis varenda inlägg är pinsamt. Lägg ner med den skiten.
Senast redigerad av 8711 2013-07-01 kl. 15:15.
Citera
2013-07-01, 15:21
Medlem
Idioten456s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aliceee1990
http://www.expressen.se/nyheter/almedalen/live/live-almedalen---har-far-du-senaste-nytt/

jimmie åkesson live expressen

Hatar både EP och AB men måste faktiskt säga att EP är bättre än AB när det kommer till att intervjua. Lite lugnare ton, inta allt så hotfull stämning som hos AB.
Citera
2013-07-01, 15:22
Medlem
Citat:
Ja, det är klart dom gör det. Media älskar att hugga efter just sådant och sådant som Ekeroth. Har du missat det? Om du förnekar det misstänker jag att du knappast en är SD:are, det kan omöjligen ha gått någon förbi att media mer än gärna ger sig på kvinnofrågor och att för få kvinnor valt att engagera sig för partiet.

Är man en seriös SD-sympatisör, vilket jag är, så försöker man se skillnaden mellan relevant granskning av SD och ren kampanjjournalistik som bara handlar om att att jävlas med partiet. Det är inget märkligt med att SD får frågor om sin jämställdhetspolitik eller om varför de attraherar relativt sett färre kvinnliga väljare. Det är självklara och viktiga frågeställningar, och jag vill gärna höra hur Kasselstrand resonerar kring dem.

Citat:
Jag tycker ditt sätt att skriva och din avslutande mening i precis varenda inlägg är pinsamt. Lägg ner med den skiten.

Både jag och övriga deltagare i den här tråden är säkert helt ointresserade av vad du tycker om mitt språk eller signatur.

Vänligen,
SD-trollet
Senast redigerad av CharlieLindh 2013-07-01 kl. 15:28.
Citera
2013-07-01, 15:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Idioten456
Hatar både EP och AB men måste faktiskt säga att EP är bättre än AB när det kommer till att intervjua. Lite lugnare ton, inta allt så hotfull stämning som hos AB.

går det att se aftonbladet intervjun nånstans..hittar den inte på aftonbladet?
Citera
2013-07-01, 15:26
Medlem
SD-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Idioten456

Tycker också att Expressen känns mycket mer seriösa och mycket mer opartiska än många andra medier. Missade stora delar av intervjun men även nu när två stadsvetare analyserar intervjun så känns båda väldigt opartiska och seriösa.

Citera
2013-07-01, 15:27
Medlem
Meeis avatar
Såg precis SvD brännpunkt (http://www.svd.se/nyheter/inrikes/direktrapport-almedalen-sd_8307720.svd) och var rätt äckligt att lyssna på.

Var verkligen inget alls om SDs politik, allt handlade om hur andra partier ska lyckas hålla sig borta, om dom är oroliga att SD blir vågmästare igen osv. Vet inte om dom syftade om att SD var rasister med men dom snackade om Jimmie och hans förra tal (som knappast var rasistiskt) var främlingsfientligt och hemskt.

I vilket fall som helst, roligt att det är tre personer som diskuterar som tycker exakt likadant. Det vill säga dom hatar SD och försöker komma på sätt att komma runt dom. Men är ju inte ovanligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in