2013-06-29, 00:12
Medlem
_Jago_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hagenbach
Nej, ingen teori om några "falska" vittnesuppgifter har jag inte.
Du har ju redan erkänt att hon vid ett av tillfällena (1984 eller 1988) lämnade falska uppgifter, då vittnesmålen överhuvudtaget inte är det minsta förenliga med varandra.

Du verkar ju vara full av teorier. Har du någon teori till detta?
Citera
2013-06-29, 00:12
Medlem
slemwalkers avatar
Citat:
Men, om det bara fanns en begränsad tid för dem att utföra det där och då, så är det inte så märkligt. En styckning av en kropp, som redan finns på plats, borde väl en snubbe - som är van i att skära i just döda människokroppar - lätt klara av, under en relativt kort tid, särskilt med tanke på de instrument som redan finns där till dennes förfogande. Förutsättningen är bara att han då kan göra det ifred. Den andra behöver "bara" fota det. En annan förutsättning är ju naturligtvis att de här båda individerna litar på varandra ordentligt och fullständigt.

Vet inte. Inget jag har funderat närmare på, detta med "pippa/bibba".

Blandar nog ihop er igen, sorry. Men ni är på samma sida iallafall.
Du pratar om att man skall se helheten i fallet, sexköp, stryptag i trapphus, incest, och knulldockor( ) osv.

Nu utgår jag med mig själv som måttstock. Jag har aldrig lärt mina barn eller pratat om sex med dem i åldern 1,5 år. Min snart sjuåring tror att man kramas, det är vad han säger. Det jag menar är att Karin måste ju ha lärt sig ordet och innebörden av att pippa som senare blev ordet bibba någonstans.
Här kan man ju ha många teorier såklart, inte ens en rutinerad och smart rättsläkare som TH när han gäckar alla med sina "fulastyckningar" skulle ändra sin vokabulär ifall han pratade sex eller sexade loss i Karins närhet.

Är det så att ingen av TH, Cdc eller Ta använde sig av det ordet så betyder det ju att Ca lärt henne det under tiden hon satte griller i huvudet på sitt eget barn eller bara hittade på.
Citera
2013-06-29, 00:16
Medlem
Claude-Ms avatar
Citat:
Har jag inte påstått heller, men rättsläkare kan stycka på fritiden. Då är det ju ingen obduktion, eller hur? Kom ihåg att O skar av huvudet på Annika Nordbergs lik. Är det inte en form av styckning? I praktiken är det just det. Och eftersom han inte hade någon legitim orsak till att "säkra" detta huvud, så anser jag att det också var en regelrätt styckning.

Inget korthus här inte, utan tvärtom ett jävligt stabilt slott.

Har du bevis för att han ej hade en legitim orsak att ta av huvudet?

Sandslott är inte stabila, bara så du vet när tidvattnet kommer.
Citera
2013-06-29, 00:21
Medlem
Claude-Ms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Vad flera borde tänka på är att fallet bara varit uppe i hovrätt en gång, det var när den första rättegången måste tas om på grund av lösmynta nämndemän, nästa rätt ogillade hela åtalet men fick till de olycksaliga domskälen, det ger en kraftig indikation på hur hovrätten skulle ha sett på fallet om det kommit så långt, dessutom släpptes båda inför den andra rättegången, så den juridiska delen var redan klar i princip, hovrätten hade värderat det som Anders Helin anfört mot läkarna och funnit det otillräckligt för en fällande dom.

Ja det är ju rätt givet att de hade blivit helt friade i en Hovrättsförhandling.

Anders Helin förstod det och avstod ifrån att överklaga.

Hagenbach vill ju inte tro det men så är han inte heller intresserad av det juridiska utan mer av att upprätthålla sin övertygelse till vilket pris som helst.
Citera
2013-06-29, 00:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
hur ska han kunna erkänna något som bara finns i Hanna Olssons fantasi?

Skulle det då inte vara i hans ex-frus fantasi?
Citera
2013-06-29, 00:24
Medlem
Claude-Ms avatar
Citat:
Förhörsgubbarna tog upp detta med A (Allmänläkaren) att han kanske "bara" varit med om styckningen och försökte få honom att erkänna något, men han ville inte kännas vid det.

Tror du det skulle vara så lätt för honom att säga att han endast var med vid styckningen och fotograferat, dessutom en styckning av en prostituerad kvinnas döda kropp? Bara det hade inneburit att han hade blivit av med sin legitimation och blivit utesluten ur Läkarförbundet. Tror du inte att han skulle bli socialt utfryst, då? Det hade då blivit precis så som det nu verkligen blev för honom. Ja, med skillnaden att han i verkligheten inte erkände något.

Har du en förklaring till att han som klarade av att blåneka i ett halvår uppe på häktet ändå svarade om sina onanivanor i närvaro av sin egen far?

Det hade väl varit den enklaste sak i världen för en iskall psykopat som han måste vara om man ska tro på dina teser att ljuga eller helt enkelt hålla käft?
Citera
2013-06-29, 00:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Claude-M
Ja det är ju rätt givet att de hade blivit helt friade i en Hovrättsförhandling.

Anders Helin förstod det och avstod ifrån att överklaga.

Hagenbach vill ju inte tro det men så är han inte heller intresserad av det juridiska utan mer av att upprätthålla sin övertygelse till vilket pris som helst.

Det där kan ni bara spekulera kring. Vi har ju aldrig fått veta om det hade varit "givet".

Har länge haft min övertygelse. Så, vadå "upprätthålla"? Skillnaden mot förut är att jag nu snackat om min övertygelse på ett diskussionsforum.
Citera
2013-06-29, 00:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Claude-M
Har du en förklaring till att han som klarade av att blåneka i ett halvår uppe på häktet ändå svarade om sina onanivanor i närvaro av sin egen far?

Det hade väl varit den enklaste sak i världen för en iskall psykopat som han måste vara om man ska tro på dina teser att ljuga eller helt enkelt hålla käft?

Det är väl betydligt lättare att snacka om sina onanivanor i sin fars närvaro än om en likstyckning, som man dessutom fotograferat!

Menar du att han skulle ljugit om sina onanivanor?
Citera
2013-06-29, 00:34
Medlem
Claude-Ms avatar
Citat:
Det där kan ni bara spekulera kring. Vi har ju aldrig fått veta om det hade varit "givet".

Har länge haft min övertygelse. Så, vadå "upprätthålla"? Skillnaden mot förut är att jag nu snackat om min övertygelse på ett diskussionsforum.

Det är givet för alla som vet lite mer än dig.

Ja du har haft den länge, bara det är ju ett bevis för att du upprätthåller den.

Den ska vara kvar i din hjärna till varje pris, inget får rubba din övertygelse för då blir det plingplongtaxi och konstig tröja som ej går att ta av som gäller för dig.

Vad ska du göra om vi slutar svara på dina inlägg?

Jag förstår att du blir kallsvettig när ordet ignore kommer på tal...
Citera
2013-06-29, 00:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av _Jago_
Du har ju redan erkänt att hon vid ett av tillfällena (1984 eller 1988) lämnade falska uppgifter, då vittnesmålen överhuvudtaget inte är det minsta förenliga med varandra.

Du verkar ju vara full av teorier. Har du någon teori till detta?

Jag har inte "erkänt" att hon "lämnat falska uppgifter". Däremot så höll jag med om att uppgifterna inte är överensstämmande. Det är skillnad, det. Det betyder inte per automatik att hon bluffat.
Citera
2013-06-29, 00:37
Medlem
_Jago_s avatar
Citat:
Jag har inte "erkänt" att hon "lämnat falska uppgifter". Däremot så höll jag med om att uppgifterna inte är överensstämmande. Det är skillnad, det. Det betyder inte per automatik att hon bluffat.
Har du någon teori om varför hon ljög vid ett av tillfällena (antingen 1984 eller 1988)?
Citera
2013-06-29, 00:38
Medlem
Claude-Ms avatar
Citat:
Det är väl betydligt lättare att snacka om sina onanivanor i sin fars närvaro än om en likstyckning, som man dessutom fotograferat!

Menar du att han skulle ljugit om sina onanivanor?

Nej jag menar att om han vore den du pekar ut honom för att vara så hade han kunnat ljuga om sina vanor och även välja att le lite snett och sagt ingen kommentar.

Han gjorde dock som den oskyldige gör, försökte svara så gott det gick på alla frågor han fick.

Sen har jag läst att han tydligen blev rätt trött på alla frågor och fick en mer avog attityd. Vem skulle inte det efter flera månaders isolering fast man är en vanlig oskyldig medborgare?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in