2013-06-27, 17:02
Medlem
Neroxxs avatar
Detta såg jag just, känns inte allt för troligt dock.
Men som Newcastle supporter kan man alltid hoppas.

Citat:
Reports from Journos in France say Newcastle will make a stunning €29million offer for Aubameyang and Kurt Zouma.

Thats £16million for Aubameyang and £13million for Zouma.
2013-06-27, 17:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kratan
Tror inte Bale kommer till Real Madrid i år iallafall i så fall om CR7 skulle lämna men det tror jag inte han gör, tror Real försöker på han igen nästa år antagligen.

Tror samma sak. Drar Ronaldo (typ 10% chans) så kommer dom försöka hårt på Bale. Annars inte, Spurs kommer aldrig sälja om det inte är ett sinnessjukt bra bud.

Fernandinho är för övrigt bättre än Guztavo. En bra värvning av city som behövde en grym mittfältare, lite väl dyr men det spelar väl ingen roll för dem.
2013-06-27, 18:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeterHook
Tror samma sak. Drar Ronaldo (typ 10% chans) så kommer dom försöka hårt på Bale. Annars inte, Spurs kommer aldrig sälja om det inte är ett sinnessjukt bra bud.

Fernandinho är för övrigt bättre än Guztavo. En bra värvning av city som behövde en grym mittfältare, lite väl dyr men det spelar väl ingen roll för dem.

Fernandinho konkurrerar snarare med Paulinho, och ja han är bättre än honom. Men det är tyvärr så att Brasilianska förbundet och media föraktar Shakhtar. Att Jadson fick en plats i truppen men inte Willian säger väl allt.

City kommer satsa på Reus, nu när de missade Isco.
2013-06-27, 19:00
Medlem
Skranks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xeezer

City kommer satsa på Reus, nu när de missade Isco.

Frågan är om de kommer kunna värva honom. Har fått intrycket att Reus, på samma sätt som Götze - är en oerhört ambitiös fotbollsspelare vars motivation inte främst kommer från en fet säck med pengar. Reus tackade väl till och med nej till Bayern trots att han säkerligen skulle fått mer betalt där för att han ville spela i Dortmund under Klopp?

Den typen av fotbollsspelare kommer inte att kunna lockas med enorma löner från små "sugar daddy"-klubbar så jag har svårt att se honom gå till City faktiskt.

Säga vad man vill om Götze och hans flytt till Bayern men att han tackade nej till erbjudanden från bland annat City för att han hade sin ambition klar och ville spela för just Bayern och under Guardiola har i alla fall jag större respekt för än om han skulle sålt ut sig själv till högstbjudande.
2013-06-27, 19:08
Avslutad
Enligt Mirror så är Shelvey nära Swansea för 5 miljoner pund.

Vet inte vad jag ska skriva.. Grabben har inte fått spela så mycket, och inte tagit chansen när han väl ha fått den men han har mycket talang i sig och speciellt så kämpar han som fan. Kommer alltid vara i hågkommen för att han sa till Fergie, Fuck off
Senast redigerad av brigade 2013-06-27 kl. 19:10.
2013-06-27, 19:29
Bannlyst
Varför vill egentligen Thiago lämna Barcelona för United? Tror han att det blir enklare för honom att ta en startplats i United eller? För annars förstår jag inte varför en spansk talang skulle byta ner sig i klubblag och gå från Barca till United.

Om jag vore han hade jag stannat i Barca och försökt ta en plats, man utvecklas nog mer att spela med Messi än med Phil Jones.
2013-06-27, 19:35
Moderator
zanteras avatar
Gå från bänknötare i ett topplag till startspelare i ett annat? Ser inte varför det är speciellt konstigt.
2013-06-27, 19:54
Medlem
Smirmats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GeorgeGalloway
Varför vill egentligen Thiago lämna Barcelona för United? Tror han att det blir enklare för honom att ta en startplats i United eller? För annars förstår jag inte varför en spansk talang skulle byta ner sig i klubblag och gå från Barca till United.

Om jag vore han hade jag stannat i Barca och försökt ta en plats, man utvecklas nog mer att spela med Messi än med Phil Jones.

Klart han har lättare att ta en plats i United, där han konkurrerar med Cleverley, Carrick , Anderson och Giggs. Där är han given tillsammans med Carrick. I Barcelona trängs Xavi, Iniesta, Fabregas, Song, Macherano och Busquets.
2013-06-27, 19:58
Medlem
schlafhunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xeezer
Men det är tyvärr så att Brasilianska förbundet och media föraktar Shakhtar. Att Jadson fick en plats i truppen men inte Willian säger väl allt.
Intressant. Varför gör de det? Anses det som att "sälja sin själ" eller något i den stilen? Hur är det med Ryssland?
2013-06-27, 20:00
Medlem
Joves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GeorgeGalloway

Bra liknelse. Varför spela med Bartra när du kan få Paul Scholes som läromästare
2013-06-27, 20:01
Medlem
waikikiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av schlafhund
Intressant. Varför gör de det? Anses det som att "sälja sin själ" eller något i den stilen? Hur är det med Ryssland?
Men är väl självklart att de blir bittra när deras stjärnor köps för orealistiska summor, vi lipar ju om samma sak här i Europa.
2013-06-27, 20:43
Medlem
laban112s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brigade
Enligt Mirror så är Shelvey nära Swansea för 5 miljoner pund.

Vet inte vad jag ska skriva.. Grabben har inte fått spela så mycket, och inte tagit chansen när han väl ha fått den men han har mycket talang i sig och speciellt så kämpar han som fan. Kommer alltid vara i hågkommen för att han sa till Fergie, Fuck off
Känns nästan lite tråkigt att sälja honom för han har talang men tror aldrig han kommer breaka sig fram till en startplats hos oss. Tror han mycket väl kan bli en ganska hyfsad PL-spelare i ett övre mittenlag.

Just nu hoppas man ju som reds-supporter på Mkhitaryan. Av det jag förstått är det en riktig röra. Anzhi ryktas ha kommit överens med Shaktar men spelaren vill västerut istället och sägs föredra Liverpool.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in