Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2013-06-27, 11:46
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheGamer
Undrar detsamma - känns puckat att kräva tillstånd för att få spela datorer.. Det är inte precis trav de spelar på.

Låter allt mer som Nordkorea.
Född i ett fritt demokratiskt land, men jag kanske dör i en totalitär stat.
Citera
2013-06-27, 11:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Le3t
blir så trött, först tv-skatt för datoranvändare och nu LAN-skatt.

Dröjer väll inte länge innan man måste betala skatt för att använda mobilen, man kan ju kolla på tv i den med.
Sarkasm eller har du bott under en sten?
Citera
2013-06-27, 11:49
Medlem
Sumsarrs avatar
Jag har sagt det förut och jag säger det igen:

Alla gamla jävla gubbar som vägrar att förstå vad dagens teknik för med sig måste hamna utanför politiken, oavsett om de måste gå i pension eller helt enkelt dö ut likt dinosaurier. Förstår man sig inte på vad LAN, internet, datorspel, fildelning m.m. faktiskt är bör man verkligen inte lagstifta kring det. Hur många gubbar där har någonsin ens varit på ett LAN? Vet de ens vad ett LAN är och hur det skiljer sig från internet?

Det här är ett katastrofalt skämt. Hur i hela fridens namn kan man sätta ett likhetstecken mellan datorspel och lotteri? Med den här logiken borde lotteriinspektionen, om de nu förstår vad de gör, också kräva att alla typer av fysisk aktivitet, såväl som bordsspel, skönhetstävlingar och annat, betala för ett jävla tillstånd.
Citera
2013-06-27, 12:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av crillecrille
Haha. Nu är alltså esporten ett lotteri? Vad sysslar de med egentligen?
Finns redan en tråd om det redan...
https://www.flashback.org/t2169544
Citera
2013-06-27, 12:03
Medlem
sowahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anti-Rasist
Finns redan en tråd om det redan...
https://www.flashback.org/t2169544
Gillar att du länkar samma tråd som den vi skriver i....
Citera
2013-06-27, 12:13
Medlem
Byråkratin växer sig större och större...
Citera
2013-06-27, 12:19
Medlem
Ne om man skulle ringa lokala ryssen och be han se över vapenskafferierna i hans gamla hemtrakter i forna sovjet och samla ihop ett par gubbar och starta revolution i Sthlm? Gå berserk kring regeringslokalerna där nere...
Citera
2013-06-27, 12:21
Medlem
itworkss avatar
Förstår någon logiken bakom det? Får verkligen inte ihop det.
Citera
2013-06-27, 12:24
Medlem
appe-s avatar
Naturligtvis kommer vi som vanligt ignorera det här. Sverok har redan påvisat sitt missnöje över lagtolkningen, och jag hoppas man med tiden kommer att skriva om den. 1982:636 är föråldrad, och är inte anpassad till ett datorsamhälle. Således är den ologisk och bör därmed ignoreras tills vidare.
Citera
2013-06-27, 12:28
Medlem
Calidriss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xhac
Detta är ingenting konstigt utan snarare ett kännetecken för Sverige. Massor av onödiga lagar och tillstånd som krävs från myndigheter mot en fet avgift. Sverige har den kanske mest omfattande byråkratin av alla i- länder i hela världen. Hur skulle den byråkratin kunna överleva utan alla totalt meningslösa avgifter, tillstånd osv? Om vi tar bort såna här tillstånd måste vi ju minska på Staten och det kan vi ju inte göra!

Helt sjukt, alla blanketter tillstånd och bestämmelser som ska jobba sig runt systemet för ett litet beslut innan något händer.
Citera
2013-06-27, 12:44
Medlem
sowahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av itworks
Förstår någon logiken bakom det? Får verkligen inte ihop det.

Nej, när jag har varit på LAN har vi inte spelat om priser på något sätt. Även om man spelar om något förstår jag inte logiken då det inte baseras på tur, utan skicklighet?
Citera
2013-06-27, 12:46
Medlem
BigFatCones avatar
Tre trådar om precis samma sak sammanslagna.

Mvh,
Moderator
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in