Citat:
Ursprungligen postat av
BigBadClown
Du motsäger dig själv ganska mycket när du säger att van Persie alltid varit en bra målskytt men som det tagit ett tag för att slå igenom, och samtidigt säger att jag är historielös när jag påpekar att det finns potential för utveckling hos Higuaín även fast han redan är en etablerad och utpräglad målskytt.
Det där om Tevez vet jag inte hur jag ska tolka. Du säger att han är världklass, men inte som målskytt, och berättar inte heller på vilket vis han är världsklass. Är han inte en anfallare/central forward? Eller du kanske tänker på hans förmågor utanför planen?

Va? Nej, jag motsäger inte mig själv. Kolla själv så ser du att, trots att han spelade så få matcher förut, så gjorde han ändå en hyfsad mängd mål. Bara att han var skadad alldeles för ofta för att på allvar kunna få ett genombrott, vad är det som är svårt att förstå?
Higuin har redan slagit igenom på allvar, vad menar du att Wenger ska kunna utveckla hos honom?
Tevez, ja han är världsspelare. Bara att han inte är särskilt målfarlig. Jag förstår verkligen inte heller vad det är som är så svårt att förstå med det?
Tevez spelade mer som en playmaker i år, och gjorde det grymt bra. Hans teknik och blick, samt att han är kapabel till att i alla fall göra en någorlunda hyfsad mängd mål gör honom till en världsspelare. Det anser då jag.