2013-06-26, 11:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ferry31
Någon som vet var Wilfried Boner hamnar? Ryktas om massor av klubbar i England och det verkar väl rätt logiskt ifall det blir någon klubb på öarna härnäst för Daddy Cool.
Bony jagas av Newcastle, Swansea och Anzhi Makhachkala.
2013-06-26, 11:56
Medlem
kratans avatar
Silly snack med Aftonhorans Petra Thorén och Kalle Karlsson. http://bloggar.aftonbladet.se/sillyseason/2013/06/26/silly-surr-i-webb-tv/
2013-06-26, 12:19
Medlem
Gantss avatar
Säga att Newcastle vill göra av sig med Dan Gosling, Obertan, James Pearch, Shola Ameobi, Mike Williamson, Romain Amalfitano och Mehdi Abeid.
2013-06-26, 13:10
Medlem
NirvanAs avatar
Så jävla mycket rykten om engelska/brittiska spelare till Spanien/Italien/Tyskland osv, men engelska toppspelare drar nästan aldrig utomlands...Beckham är kanske senaste även om jag tyckte han var bättre sista åren i United än i Real.

Rooney till Barcelona, Richards till inter, Bale till Real etc etc... inget av dessa kommer hända, de stannar på öarna, där de känner till kulturen, språket och får bäst betalt.
2013-06-26, 13:37
Medlem
BigBadClowns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dickpUmp
Nja, Van Persie är ju en helt annan spelartyp. Även om de båda spelar som anfallare.

Och det fanns ju en anledning till varför det tog så lång tid för honom att slå igenom och det var ju att han alltid var skadad. Kollar man tillbaks så ser man att han alltid har haft ett hyfsat målsnitt, trots alla skador.

RVP är en teknisk, spelskicklig och klok anfallare.

Higuin är en målskytt, varken mer eller mindre. Och sen kan man ju undra hur historielös du är när du indirekt nästan säger att Higuin inte har slagit ut?

190 La liga matcher - 107 mål.

-

Med det sagt så hoppas jag fortfarande att Wenger köper honom, allt för att slippa se ännu en säsong med en trög traktor som anfallare.

Och för att Arsenal är i enormt behov av en målfarlig anfallare.

EDIT: Jo, Tevez är världsklass. Inte som målskytt kanske, men i övrigt.

Du motsäger dig själv ganska mycket när du säger att van Persie alltid varit en bra målskytt men som det tagit ett tag för att slå igenom, och samtidigt säger att jag är historielös när jag påpekar att det finns potential för utveckling hos Higuaín även fast han redan är en etablerad och utpräglad målskytt.

Det där om Tevez vet jag inte hur jag ska tolka. Du säger att han är världklass, men inte som målskytt, och berättar inte heller på vilket vis han är världsklass. Är han inte en anfallare/central forward? Eller du kanske tänker på hans förmågor utanför planen?
2013-06-26, 13:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Så jävla mycket rykten om engelska/brittiska spelare till Spanien/Italien/Tyskland osv, men engelska toppspelare drar nästan aldrig utomlands...Beckham är kanske senaste även om jag tyckte han var bättre sista åren i United än i Real.

Rooney till Barcelona, Richards till inter, Bale till Real etc etc... inget av dessa kommer hända, de stannar på öarna, där de känner till kulturen, språket och får bäst betalt.

Fast Bale har ju sagt att han gärna skulle vilja spela utomlands.
2013-06-26, 14:03
Medlem
thatis7tisshows avatar
Citat:

Hade Rooney fått ett bud av Barcelona hade han aldrig tackat nej. Bale vill till Real och det lär hända, om inte detta året så nästa.
2013-06-26, 15:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BigBadClown
Du motsäger dig själv ganska mycket när du säger att van Persie alltid varit en bra målskytt men som det tagit ett tag för att slå igenom, och samtidigt säger att jag är historielös när jag påpekar att det finns potential för utveckling hos Higuaín även fast han redan är en etablerad och utpräglad målskytt.

Det där om Tevez vet jag inte hur jag ska tolka. Du säger att han är världklass, men inte som målskytt, och berättar inte heller på vilket vis han är världsklass. Är han inte en anfallare/central forward? Eller du kanske tänker på hans förmågor utanför planen?

Va? Nej, jag motsäger inte mig själv. Kolla själv så ser du att, trots att han spelade så få matcher förut, så gjorde han ändå en hyfsad mängd mål. Bara att han var skadad alldeles för ofta för att på allvar kunna få ett genombrott, vad är det som är svårt att förstå?

Higuin har redan slagit igenom på allvar, vad menar du att Wenger ska kunna utveckla hos honom?

Tevez, ja han är världsspelare. Bara att han inte är särskilt målfarlig. Jag förstår verkligen inte heller vad det är som är så svårt att förstå med det?

Tevez spelade mer som en playmaker i år, och gjorde det grymt bra. Hans teknik och blick, samt att han är kapabel till att i alla fall göra en någorlunda hyfsad mängd mål gör honom till en världsspelare. Det anser då jag.
2013-06-26, 16:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dickpUmp
Va? Nej, jag motsäger inte mig själv. Kolla själv så ser du att, trots att han spelade så få matcher förut, så gjorde han ändå en hyfsad mängd mål. Bara att han var skadad alldeles för ofta för att på allvar kunna få ett genombrott, vad är det som är svårt att förstå?

Higuin har redan slagit igenom på allvar, vad menar du att Wenger ska kunna utveckla hos honom?

Tevez, ja han är världsspelare. Bara att han inte är särskilt målfarlig. Jag förstår verkligen inte heller vad det är som är så svårt att förstå med det?

Tevez spelade mer som en playmaker i år, och gjorde det grymt bra. Hans teknik och blick, samt att han är kapabel till att i alla fall göra en någorlunda hyfsad mängd mål gör honom till en världsspelare. Det anser då jag.
Tevez blick är ju förjävlig. Finns nog ingen spelare jag stört mig mer på i mina dar, missar väldigt ofta givna passningar och spelar alltför ego.
2013-06-26, 16:34
Medlem
hobokens avatar
Citat:

Själv har jag svårt att se Rooney och Bale gå till någon annan engelsk klubb. Att engelska toppspelare nästan aldrig flyttar utomlands beror väl mest på att England inte har haft sådär vansinnigt många högklassiga fotbollsspelare senaste åren, särskilt inte prisvärda sådana.
2013-06-26, 16:42
Medlem
4522s avatar
Tevez när han är på Malpensa i Milano.

http://images2.gazzettaobjects.it/methode_image/2013/06/26/Calcio/Foto%20Calcio%20-%20Trattate/tevez1--473x264--473x264.jpg?v=20130626160606

Gazzettan kör liveuppdatering under hela dagen.
2013-06-26, 16:42
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoboken
Själv har jag svårt att se Rooney och Bale gå till någon annan engelsk klubb. Att engelska toppspelare nästan aldrig flyttar utomlands beror väl mest på att England inte har haft sådär vansinnigt många högklassiga fotbollsspelare senaste åren, särskilt inte prisvärda sådana.
Men tänk deras förra "golden generation" med Scholes, Lampard, Ferdinand, Gerrard osv etc, var oftast snack under sillyseasons om att Real, Barca, Italienska toppklubbar mm var intresserade etc men de stannade kvar på öarna hela karriären

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in