2013-06-26, 00:59
Medlem
zizacons avatar
Angående Juve och Tevez har Ornstein (BBC) också rapporterat att det är klart mellan klubbarna så det är troligtvis sant. Dock ska han inte ha gjort medical än, och det är vad jag förstår inte helt klart med det personliga kontraktet - men det är väl sannolikt att han går dit. Mycket fint pris: och rent fotbollsmässigt så är förstås värvningen genial - problemet är bara att man med Tevez får en del annat på köpet. Jag tror att risken är ganska stor att han slutar som en del andra latinamerikaner före honom, d.v.s att det är nedförsbacke nu med allt mindre fokus på fotbollen.

Men vi ska komma ihåg att Juve redan har LLorente sedan gammalt, så får man ordning på Tevez så kan det bli århundradets anfallskap med de där två för nästan inga pengar alls.

Angående Arsenal som någon nämnde så är det väl nu mycket sannolikt att Higuain hamnar där. Juve verkade vara den stora konkurrenten och den andra part som man diskuterat kontrakt med, men de ville inte matcha budet - och nu tycks de ta Tevez istället. Därtill är Ancelotti bekräftad som ny tränare i Real - och han anses vara för en försäljning - så förmodligen borde den bli av ganska snabbt nu.

Ytterligare en grej med Arsenal är det envisa ryktet om Fellaini. Tydligen ska Sky sports ha nämnt i sina sändningar (finns på youtube) att Arsenal nu ska ha aktivierat klausulen på 20+ någonting miljoner pund. Fellaini själv tycks också föredra en sådan övergång vad det verkar. Dock ställer jag mig något skeptisk till det hela fortfarande: jag undrar om Wenger verkligen tänker lägga så mycket på en spelare som Fellaini. Men han är säkert värd pengarna utan tvekan, med tanke på vad han erbjuder för kvalitéer till ett Arsenal. Stor, stark och tung; väldigt allround och nyttig och spelas väl främst defensivt - det talas ju alltid om en ny Vieira men den fysiska aspekten av det hela kan man inte gnälla över i Fellainis fall åtminstone.
2013-06-26, 01:05
Medlem
BigBadClowns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Tror personligen inte att affären slutar på "runt €20 miljoner". Det är optimistiskt att tro.

Tevez är ju av en annan kaliber. En genuin världsspelare som kan avgöra vilken match som helst. Förstå mig rätt nu, Higuain är en duktig målskytt och kommer säkert göra det bra men jag tror inte han lyfter Arsenal till nästa nivå.

Vad gäller din fråga i slutet så är och var Van Persie en bredare och mer talangfull fotbollsspelare. För övrigt tycker jag nog att Higuain redan har slagit ut på riktigt. Gjorde ju 27 mål i ligan för några år sedan. Bra målsnitt i Real faktiskt.

Eller underskattar jag Higuain?

Jag tror inte heller att affären slutar på den summan, men det är vad som sagts än så länge.

Tevez är duktigt, men jag skulle inte kalla honom genuin världsklass, i alla fall inte så som han spelat denna säsongen. Han är bra, men inte lika bra som t.ex. lagkamraten Agüero, en spelare som verkligen är världsklass.

Ja, van Persie är en verkligt talangfull spelare med en speluppfattning utöver det vanliga, men när han var 25 år gammal var han inte ens i närheten av den spelare han är idag. Jag tror inte heller att Higuaín kan bli lika bra, men det finns nog ändå en del saker som Wenger kan lära honom.

Detta är dock bara vad jag tycker. Kan inte heller så mycket om Higuaín, har alltid föredragit Benzema så varje gång jag tittat på Real Madrid har jag kanske varit lite färgad.
2013-06-26, 01:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av zizacon
Angående Arsenal som någon nämnde så är det väl nu mycket sannolikt att Higuain hamnar där. Juve verkade vara den stora konkurrenten och den andra part som man diskuterat kontrakt med, men de ville inte matcha budet - och nu tycks de ta Tevez istället. Därtill är Ancelotti bekräftad som ny tränare i Real - och han anses vara för en försäljning - så förmodligen borde den bli av ganska snabbt nu.

Ytterligare en grej med Arsenal är det envisa ryktet om Fellaini. Tydligen ska Sky sports ha nämnt i sina sändningar (finns på youtube) att Arsenal nu ska ha aktivierat klausulen på 20+ någonting miljoner pund. Fellaini själv tycks också föredra en sådan övergång vad det verkar. Dock ställer jag mig något skeptisk till det hela fortfarande: jag undrar om Wenger verkligen tänker lägga så mycket på en spelare som Fellaini. Men han är säkert värd pengarna utan tvekan, med tanke på vad han erbjuder för kvalitéer till ett Arsenal. Stor, stark och tung; väldigt allround och nyttig och spelas väl främst defensivt - det talas ju alltid om en ny Vieira men den fysiska aspekten av det hela kan man inte gnälla över i Fellainis fall åtminstone.
Fellaini vill ju själv helst spela på centraldefensiva rollen på plan. Dock spelade Moyes han på striker i everton under förra säsongen.

Hade helst velat ha en ny målvakt också faktiskt, även om Szezny är ung och lovande så behövs en rutinerad målvakt, tex Julio Cesar som hade passat som handen i handsken. Vet att det inte kommer bli av men jag vill också ha en ny högerback, sagna har sett sina bästa dagar..
2013-06-26, 01:20
Medlem
snillet_1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skrank
United ska tydligen kontaktat Inter angående Andrea Ranocchia. Man är ute efter en mittback och har tidigare kopplats samman med både Eliaquim Mangala och Ezequiel Garay.

Ranocchia känns ju sådär faktiskt. Någon med bättre koll får rätta mig men var inte han en väldigt stor talang tidigare men som inte alls blommat ut och mestadels är rätt medioker? Iofs rätt ung fortfarande men fan, hoppas de går efter Mangala, Garay funkar väl också som rotationsspelare antar jag.

Kort och gott: han hör inte hemma i United, tyvärr. Jag tror inte att han har varken mentaliteten eller skickligheten för att vara någon startspelare i United. Märkligt rykte...

Citat:
Ursprungligen postat av BigBadClown
Jag tror inte heller att affären slutar på den summan, men det är vad som sagts än så länge.

Tevez är duktigt, men jag skulle inte kalla honom genuin världsklass, i alla fall inte så som han spelat denna säsongen. Han är bra, men inte lika bra som t.ex. lagkamraten Agüero, en spelare som verkligen är världsklass.

Ja, van Persie är en verkligt talangfull spelare med en speluppfattning utöver det vanliga, men när han var 25 år gammal var han inte ens i närheten av den spelare han är idag. Jag tror inte heller att Higuaín kan bli lika bra, men det finns nog ändå en del saker som Wenger kan lära honom.

Detta är dock bara vad jag tycker. Kan inte heller så mycket om Higuaín, har alltid föredragit Benzema så varje gång jag tittat på Real Madrid har jag kanske varit lite färgad.

Tror de flesta fotbollssupportrar föredrar Karim Benzema. Utsökt elegans.
2013-06-26, 01:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BigBadClown
Higuaín, 25 år gammal, för runt €20m som det talas om.

Tevez, 29 år gammal, för €9m.

Tevez är totalt dum i huvudet och kommer inte utvecklas mer. Higuaín vet jag inte vad han har för intelligenskvot men den lär ju vara i alla fall dubbla av Tevez, och dessutom har han utvecklingspotential.

Robin van Persie var väl ungefär 28 år gammal när han slog ut på riktigt, varför skulle inte Wenger kunna göra samma sak med Higuaín?

Nja, Van Persie är ju en helt annan spelartyp. Även om de båda spelar som anfallare.

Och det fanns ju en anledning till varför det tog så lång tid för honom att slå igenom och det var ju att han alltid var skadad. Kollar man tillbaks så ser man att han alltid har haft ett hyfsat målsnitt, trots alla skador.

RVP är en teknisk, spelskicklig och klok anfallare.

Higuin är en målskytt, varken mer eller mindre. Och sen kan man ju undra hur historielös du är när du indirekt nästan säger att Higuin inte har slagit ut?

190 La liga matcher - 107 mål.

-

Med det sagt så hoppas jag fortfarande att Wenger köper honom, allt för att slippa se ännu en säsong med en trög traktor som anfallare.

Och för att Arsenal är i enormt behov av en målfarlig anfallare.

EDIT: Jo, Tevez är världsklass. Inte som målskytt kanske, men i övrigt.
Senast redigerad av dickpUmp 2013-06-26 kl. 01:41.
2013-06-26, 01:42
Medlem
Ferry31s avatar
Någon som vet var Wilfried Boner hamnar? Ryktas om massor av klubbar i England och det verkar väl rätt logiskt ifall det blir någon klubb på öarna härnäst för Daddy Cool.
2013-06-26, 02:20
Medlem
Skranks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zantera
Inte hängt med så mycket i Man United's jakt på mittback, tycker personligen inte det behövs då vi har Vidic, Ferdinand, Jones, Smalling och Evans, och innan Ferdinand slutar så ser jag inget behov att värva något där.

Håller med, nog för att jag tycker Smalling inte riktigt håller måttet. Känns så valpig på något vis och har inte utvecklats nämnvärt på senare tid. Funkar på hemmaplan mot mittenlag på sin höjd enligt mig. Än så länge i alla fall.

Man får heller inte glömma bort att mittlåset varit ganska skadedrabbat och i höstas stod man där med Carrick som mittback. Men med alla friska så är ju en ny centerback absolut överflödigt. Det skulle vara om man går efter en supertalang som Mangala.

Lite småkul att United ständigt kopplas samman med nya stjärnforwards och mittbackar. De positioner jag tycker man är absolut starkast på

Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Kort och gott: han hör inte hemma i United, tyvärr. Jag tror inte att han har varken mentaliteten eller skickligheten för att vara någon startspelare i United. Märkligt rykte...

Förhoppningsvis var det bara det då, ett rykte.

Kvällens roligaste måste nog ändå vara Spanska tidningens Sports framsida för morgondagen: https://twitter.com/BrazilStats/status/349656517856854017/photo/1

Thiago plus €12m för Rooney. Rooney är en fantastisk fotbollsspelare men helvete vad malplacerad han hade varit i Barca.
2013-06-26, 07:34
Medlem
4522s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zizacon
Angående Juve och Tevez har Ornstein (BBC) också rapporterat att det är klart mellan klubbarna så det är troligtvis sant. Dock ska han inte ha gjort medical än, och det är vad jag förstår inte helt klart med det personliga kontraktet - men det är väl sannolikt att han går dit. Mycket fint pris: och rent fotbollsmässigt så är förstås värvningen genial - problemet är bara att man med Tevez får en del annat på köpet. Jag tror att risken är ganska stor att han slutar som en del andra latinamerikaner före honom, d.v.s att det är nedförsbacke nu med allt mindre fokus på fotbollen.

Men vi ska komma ihåg att Juve redan har LLorente sedan gammalt, så får man ordning på Tevez så kan det bli århundradets anfallskap med de där två för nästan inga pengar alls.

Kontraktet var redan klart för en vecka sedan och läkarundersökningen sker idag.
2013-06-26, 07:44
Medlem
bananjukkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zantera
Inte hängt med så mycket i Man United's jakt på mittback, tycker personligen inte det behövs då vi har Vidic, Ferdinand, Jones, Smalling och Evans, och innan Ferdinand slutar så ser jag inget behov att värva något där.

Jag hade hållt med dig om det inte vore för det faktum att uniteds mittbackar brukar ha som vana att skada sig under sommaruppehållet, vilket gör att Carrick och Fletcher får spela där... Men de fem ska naturligtvis räcka, i en klubb med en fungerande medicinsk avdelning. Personligen så tror jag mycket på både Smalling och Jones. Evans, som redan blommat ut till en av ligans bättre mittbackar, rycker nog åt sig en ordinarie plats den här säsongen.
2013-06-26, 09:21
Medlem
Viking-s avatar
Vad gäller Chelsea och Schurrle så är jag ganska övertygad om att vi kommer att starta det offensiva mittfältet på detta sätt:

Schurrle - Mata - Hazard

Hazard är egentligen så tvåfotad man kan bli utan att räknas som tvåfotad, han spelade mycket på högersidan under säsongen och flera av hans drömmål (mot Stoke, West Ham, Sparta Prag etc) var gjorda just med vänsterfoten.

Med tanke på att intresset för en ny anfallare är tydligt så är den största frågan vad som väntar Oscar. Jag hade gissat på en djupliggande kreatör, men med tanke på att Van Ginkel även han påstås vara väldigt nära så är han nog närmare den rollen då det är hans naturliga position.
Oscar kanske kommer att starta på bänken och bytas ut mot Van Ginkel/Mata beroende på vem som är tröttast eller hur Mou vill ändra taktiken.
Jag gillar Oscar som spelare, men Mata's succe har gjort det väldigt svårt för honom att göra ett så stort avtryck som han är kapabel till.
2013-06-26, 09:27
Medlem
Varför vill Juve värva en anfallare till (utöver Llorente), typ tevez? Vad kommer hända med Giovinco, Vucinic, Matri, Quagliarella? Hur bra har dom varit senaste säsongen?
2013-06-26, 09:45
Medlem
Zog Ruless avatar
barcastuff ‏@barcastuff

If Thiago wants to use the 18M buyout clause to leave Barcelona, his transfer would in the end cost around 27M including taxes. [md]

Det blir inte fullt så billigt att värva Thiago som det var sagt i början. 27 miljoner är väl fortfarande ett bra pris men det är inte lika superbilligt längre.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in