2013-06-25, 22:08
Medlem
Tjena,

Finns det några där ute som testat en massa mediciner, men fortfarande inte ser någon anledning att leva? Min läkare har sagt åt mig att "antidepressiva mediciner funkar inte". Lithium är det senaste förslaget, men jag tror inte ens min läkare vet hur det funkar. :/ Har testat en dos, men det funkar inte alls.

Jag har bara en sak sak jag lever för och det är att min familj och mina vänner skulle sörja att jag dog.

Jag har bra betyg sen gymnasiet, läst vissa kurser på universitet och fått bra kurser genom mitt företag. Jag har fast anställning som mellanchef.

MEN...jag vill inte leva.
Finns det någon därute som tagit sig igenom den situation jag befinner mig i?
Är rätt desperat...
Citera
2013-06-25, 22:11
Medlem
HarmonicAces avatar
Ge det några veckor.
Citera
2013-06-25, 22:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HarmonicAce
Ge det några veckor.

Vilket? Lithium? Det har jag. Antingen fel dos eller fel medicin... Har det funkat för dig?
Citera
2013-06-25, 22:32
Medlem
RadikalFails avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spolningen
Vilket? Lithium? Det har jag. Antingen fel dos eller fel medicin... Har det funkat för dig?

Antidepressiva funkar inte genom ett trollslag. Du måste ta dom i någon månad för att få effekt.
Fick liknande mediciner en gång i tiden och det enda som gick fort var att få biverkningar from hell.

Men det tar ett tag för hjärnan att ställa om sig.
Citera
2013-06-25, 22:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RadikalFail
Antidepressiva funkar inte genom ett trollslag. Du måste ta dom i någon månad för att få effekt.
Fick liknande mediciner en gång i tiden och det enda som gick fort var att få biverkningar from hell.

Men det tar ett tag för hjärnan att ställa om sig.

Lithium är inte antidepressivt. Det är därför jag fick dem.
Jag har testat många mediciner, i princip alla, säger min läkare. Jag har ätit dem tillräckligt länge utan att få nån effekt (förutom dåliga).
Har bara fått bieffekter från en eller två.

Var medicin en väg ur depressionen för dig?
Citera
2013-06-25, 22:52
Medlem
RadikalFails avatar
Citat:
Lithium är inte antidepressivt. Det är därför jag fick dem.
Jag har testat många mediciner, i princip alla, säger min läkare. Jag har ätit dem tillräckligt länge utan att få nån effekt (förutom dåliga).
Har bara fått bieffekter från en eller två.

Var medicin en väg ur depressionen för dig?

Men jag menar mediciner som ändrar olika balanser i hjärnan.
Skrev fel.
Jag spydde blod så jag tror inte du hade samma som jag.

Medicin blandning med terapi.
Citera
2013-06-25, 22:59
Medlem
Germanofils avatar
Antidepp är för amatörer. Om du vill ha en "medicin" som ger livet mening så tycker jag att du ska börja dricka finare whisky. Komplettera gärna med god mat och öl av bra kvalitet. Tro mig, livsmedel är starkt sammankopplat med livskvalitet.
Citera
2013-06-25, 23:05
Medlem
Citat:
Men jag menar mediciner som ändrar olika balanser i hjärnan.
Skrev fel.
Jag spydde blod så jag tror inte du hade samma som jag.

Medicin blandning med terapi.
Funkade medicin med terapi? Hur var terapin? "Bra att få prata ut" eller "jävligt jobbig"? Hur kände du att medicinen funkade med terapin?

Citat:
Ursprungligen postat av Germanofil
Antidepp är för amatörer. Om du vill ha en "medicin" som ger livet mening så tycker jag att du ska börja dricka finare whisky. Komplettera gärna med god mat och öl av bra kvalitet. Tro mig, livsmedel är starkt sammankopplat med livskvalitet.
Jag äter fet mat och dricker sjukt mycket(?). Det gör väl mest bara att jag inte dör fort nog... Hur menar du att det hjälper mina nära och kära?
Citera
2013-06-25, 23:21
Medlem
Tasken1s avatar
Citat:
Tjena,

Finns det några där ute som testat en massa mediciner, men fortfarande inte ser någon anledning att leva? Min läkare har sagt åt mig att "antidepressiva mediciner funkar inte". Lithium är det senaste förslaget, men jag tror inte ens min läkare vet hur det funkar. :/ Har testat en dos, men det funkar inte alls.

Jag har bara en sak sak jag lever för och det är att min familj och mina vänner skulle sörja att jag dog.

Jag har bra betyg sen gymnasiet, läst vissa kurser på universitet och fått bra kurser genom mitt företag. Jag har fast anställning som mellanchef.

MEN...jag vill inte leva.
Finns det någon därute som tagit sig igenom den situation jag befinner mig i?
Är rätt desperat...

Vad är det du saknar?

Ibland så tänker jag likadant, men så kommer andra tankar i mellan och säger hur vacker jorden och livet egentligen är.
Citera
2013-06-25, 23:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tasken1
Vad är det du saknar?

Ibland så tänker jag likadant, men så kommer andra tankar i mellan och säger hur vacker jorden och livet egentligen är.

En känsla antar jag. Jag "förstår" vad jag bör känna, jag är älskad. Men jag känner det inte....

Jag tycker att vissa saker är väldigt vackra. Sen kommer det vetenskapliga in. Vilket inte gör jorden mindre vacker, men gör min del i evolutionen desto mindre... Jag tänker på det naturliga urvalet. Jag är smartare än genomsnittet, men jag fattar verkligen inte vad det går ut på...
Citera
2013-06-25, 23:38
Medlem
RadikalFails avatar
Citat:
Funkade medicin med terapi? Hur var terapin? "Bra att få prata ut" eller "jävligt jobbig"? Hur kände du att medicinen funkade med terapin?

Jag äter fet mat och dricker sjukt mycket(?). Det gör väl mest bara att jag inte dör fort nog... Hur menar du att det hjälper mina nära och kära?

Jag fick antidepressiva. Bra terapi. Och gick kognitiv terapi. För att ändra mitt tankesätt. Funkar bra.
Citera
2013-06-25, 23:41
Medlem
Citat:
Jag fick antidepressiva. Bra terapi. Och gick kognitiv terapi. För att ändra mitt tankesätt. Funkar bra.
Min läkare säger att antidepressiva inte funkar. Du vill inte säga vad "bra och kognitiv" terapi är? Kul för dig att det funkar...
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in