2013-06-24, 19:01
Medlem
Cinnabars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moa-tove
Snarare en psykopat som kan ha vissa narcissistiska särdrag http://www.psykopat.se/kannetecken-pa-en-psykopat.php
En mycket bra, lättläst sida

Psykopat ligger nog långt bort ändå. Säregen och udda är det återkommande som hörts om KJ, knappast det man tänker på i första hand när det gäller psykopati.
Citera
2013-06-24, 19:01
Medlem
lilltoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
Nu frågar jag för tredje gången: Har du något förslag på figur eller symbol, utifrån din sakkunskap, som kan bildas av nio hugg?

..eller sju (7)?
Citera
2013-06-24, 19:03
Medlem
Cinnabars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av matematiker
Har hon förekommit tidigare i den här tråden?

Nej. Hon är bara intressant för att hon faktiskt skrev att hon blev illa berörd av hur en person i hennes omgivning reagerade på detta brott. Vad står ^^ för?
Citera
2013-06-24, 19:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cinnabar
Psykopat ligger nog långt bort ändå. Säregen och udda är det återkommande som hörts om KJ, knappast det man tänker på i första hand när det gäller psykopati.
Tror nog det ligger närmre än de bipoära, de med AS, de med adhd/add...
Citera
2013-06-24, 19:12
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cinnabar
Nej. Hon är bara intressant för att hon faktiskt skrev att hon blev illa berörd av hur en person i hennes omgivning reagerade på detta brott. Vad står ^^ för?

Cinnabar
Hur kopplar du att "schlangekraft" ( aka "Pentagrammaton" här på Flashback) skulle vara identisk med ex till "en tjej som har en blogg där hon oroar sig över hur han beter sig"
Citera
2013-06-24, 19:14
Medlem
Citat:
Snarare en psykopat som kan ha vissa narcissistiska särdrag http://www.psykopat.se/kannetecken-pa-en-psykopat.php
En mycket bra, lättläst sida

Jo, absolut. Men varför jag har svårt för att tro att KJ är en psykopat är för att hans omgivning inte uppfattar han som det.

Kan han lida av megalomani, som kan vara ett psykotiskt tillstånd:

"Storhetsvansinne (megalomani), grandiositet, hybris, förhöjd självkänsla, i psykiatrin ett uttryck för ett sinnestillstånd där en person har en starkt överdriven självuppfattning, och ofta helt falsk självbild. Storhetsvansinne kan vara ett tecken på psykos eller en personlighetsstörning.
Citera
2013-06-24, 19:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
Jag tror mer på en vanföreställning som sedan växte under slutet av april/början av maj. En del psykotiska kan ju även uppvisa lite maniska drag. Skulle varit givande att veta hur han agerade på de första söken med mps. Det som skrivits om i tråden kommer mest från Bodengrabb och hans fakta i inläggen har inte uppnått några högre höjder. Det som nämnts och troligtvis är fakta att han varit med på minst 4 av 5 sök med mps och vägrat skriva upp sig på listorna. Sedan ska han ha gråtit några gånger. Enligt Bodengrabb hade han berättat en hel del om sig själv.

Ofta är ju dessa psykiska sjukdomar med lite diffusa symptom svåra att diagnosticera även för en psykiatriker. Att sedan försöka göra det utifrån knapphändig information på en tråd som denna blir bara gissningar. Så därför gissar jag att det är en psykos av något slag kombinerat med hans tidigare karaktärsstörning.

Din teori låter väldigt rimlig och trovärdig. Både teorietisk och sjukdomsmässig. Det skrevs ju i NSD också att KJ axlat rollen som "sökledare" i MPS. Han verkar inte ha varit en person som visat fram fötterna och är någon direkt "ledartyp". Vilket kan tyda på att han under MPS söken befann sig i detta tillstånd.

Hade varit intressant att få höra hur hans omgivning uppfattat hans sinnestillstånd.
Citera
2013-06-24, 19:22
Medlem
Citat:
Tror nog det ligger närmre än de bipoära, de med AS, de med adhd/add...

Av min erfarenhet så finns det ingen koppling mellan Antisocialpersonlighetsstörning (psykopati) och Asberger syndrom.
Förstod inte riktigt hur du menade heller av det du skrev.
Citera
2013-06-24, 19:27
Medlem
[quote=Idagidag|44035538]Jo, absolut. Men varför jag har svårt för att tro att KJ är en psykopat är för att hans omgivning inte uppfattar han som det.

"Storhetsvansinne (megalomani), grandiositet, hybris, förhöjd självkänsla, i psykiatrin ett uttryck för ett sinnestillstånd där en person har en starkt överdriven självuppfattning, och ofta helt falsk självbild. Storhetsvansinne kan vara ett tecken på psykos eller en personlighetsstörning.[/QUOTE

Han kan vara tex bipolär i grunden men sen utveckla psykopati allt eftersom åren gått, helt plötsligt tror han sig vara den smartaste människan på jorden och då kan alla bli lurade, han skrattar för sig själv åt människans "dumhet" . Skillnaden med att vara bipolär och att vara psykopat är att manin går över, det gör inte det psykopatiska.
Plus att de bipolära (oftast) har empati, känner skuld och har ett samvete.
Det låtsas bara psykopaterna ha, de lömska rackarna.
Det finns alltså ofta en diagnos i botten och på det utvecklas psykopaten. Vad jag menar är att jag tror inte en diagnos räcker för att klara av att fixa ett sådant mord, styckning etc. En släng av psykopati måste till. Har jag formulerat mig krångligt nu tro?
Det du nämnde nu har jag ingen aning om vad det är... Får kolla upp
Senast redigerad av moa-tove 2013-06-24 kl. 19:36.
Citera
2013-06-24, 19:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Idagidag
Av min erfarenhet så finns det ingen koppling mellan Antisocialpersonlighetsstörning (psykopati) och Asberger syndrom.
Förstod inte riktigt hur du menade heller av det du skrev.
Finns förklaring i inlägget ovan men där gäller det bipolär.
Citera
2013-06-24, 19:31
Medlem
highfives avatar
Tillägg

Hittade en bra sida om satanism i fall någon vill läsa något på svenska och begripligt. Skrivet av en ung kille vid namn D@niel D@hlgren. Sök på namnet och Satan. Sen vill jag minnas att VB gillade någon sida på fejjan som handlade om något övernaturligt. Minns jag rätt? Finns det nu någon MGM och det inte är någon väldigt närstående så ska vi nog inte utesluta andra grupper.

Läs under symboler och ritualer på ovanstående sida.

Swipnetsidan!
Senast redigerad av highfive 2013-06-24 kl. 19:35.
Citera
2013-06-24, 19:33
Medlem
[quote=moa-tove|44035767]
Citat:
Ursprungligen postat av Idagidag
Jo, absolut. Men varför jag har svårt för att tro att KJ är en psykopat är för att hans omgivning inte uppfattar han som det.

"Storhetsvansinne (megalomani), grandiositet, hybris, förhöjd självkänsla, i psykiatrin ett uttryck för ett sinnestillstånd där en person har en starkt överdriven självuppfattning, och ofta helt falsk självbild. Storhetsvansinne kan vara ett tecken på psykos eller en personlighetsstörning.[/QUOTE

Han kan vara tex bipolär i grunden men sen utveckla psykopati allt eftersom åren gått, helt plötsligt tror han sig vara den smartaste människan på jorden och då kan alla bli lurade, han skrattar för sig själv åt människans "dumhet" . Skillnaden med att vara bipolär och manisk är att manin går över, det gör inte det psykopatiska. Plus att de bipolära (oftast) har empati, känner skuld och har ett samvete. Det låtsas bara psykopaterna ha, de lömska rackarna.
Det du nämnde nu har jag ingen aning om vad det är... Får kolla upp

Psykopati (Antisocialpersonlighetsstörning) är genetiskt och socialt betingat. Dom som har "antisocialpersonlighetsstörning" är oftast stabila personer utan några andra diagnoser dvs. Varken upp/eller ner...dvs inga maniska eller depressiva skov!

Det finns ingen skillnad mellan bipolär och manisk. Bipolärsjukdom finns i flera olika kriterier. Ex. Antingen kan du ha en bipolär sjukdom med depressiva skov, eller bipolär sjukdom med maniska och depressiva skov osv.

Bipolära människor känner exakt hur mycket empati/skuld/samvete som resten av oss dödliga odiagnostiserade människor

Angående psykopaterna, ja de saknar samvete och empati för människan helt

Källa: Jobbar inom slutenvården.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in