Jag har på min skoldator (Macbook Pro) gjort något som i efterhand kan kännas lite små dumt, jag laddade ned några musik program från Piratebay, som blev till några fler, då jag insåg vilka möjligheter jag hade till att få allt jag drömt om...
Programmen funkar ju bra, visst ett är lite stort (flera GB sampels) och är därmed lite segt, men annars fungerar allt felfritt. Dock är datorn i bland seg och hänger sig, i går slocknade den oväntat, men när jag rörde musplattan så vaknade den till liv (tror att detta har hänt innan jag laddade ner första gången för nån vecka sen).
Jag har haft Sophos sen tidigare, som jag nu märkte har något fel då den säger att den senast scannade datorn i februari, trots att jag alltid scannar den några gånger i veckan... Dock har jag på on-access scanning och Sophos säger att datorn är clean.
På grund av att något är fel med Sophos har jag nu installerat Avast! och kör en sökning i skrivande stund.
Har jag skäl nog att oroa mig, eller verkar det lugnt?
Kan tillägga att jag inte är oroad för att bli påkommen av skolan för piratkopiering, känner många som har gått ut trean och piratkopierat i seriösa mängder (till och med på skolans nätverk) utan problem, och sedan bara köpt datorn billigt av skolan
Jag funderar mer på om det är tal om malware. Ett av programmen gick inte att installera, det gick inte att öppna installern, och jag har hört om ett malware som installeras när en installation failar, men i det fallet var det efter att installern hade öppnats.
Torrenten är välseedad och har fått bra kommentarer, även fast många verkar ha haft samma problem som mig...
Ungefär såhär är det, när man är klar med nedladdningen kan man fortsätta ladda upp filer åt de andra (fildelning är att man laddar ner små filer från andra nedladdares datorer som tillsammans utgör filen man är ute efter) = seeda.
Senast redigerad av HarFattProblem 2013-06-19 kl. 00:15.
Min macbook blev också seg efter 4-5 månader konstant användning men körde repair permissions i Ccleaner och rensade lite i övrigt också och det hjälpte min dator jättemycket...
Okej. Vad är skillnaden mellan att utföra repair disk permission i Ccleaner och i Disk utility. Jag har försökt rensa lite i övrigt också, och kan ha märkt lite resultat av det, men tror att det behövs mer då den fortfarande uppför sig konstigt ibland.