2013-06-20, 14:19
Medlem
Smerchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cambijao
Antar att du missade när något Barca-fan beskrev honom: Ronaldinho+Xavi+Iniesta= Thiago.

Fast inte så mycket av Xavi. Det är en spektakulär och komplett spelare som vill framåt hela tiden men som ibland slarvar lite för mycket. Det är en talang helt i klass med Xavi eller Iniesta, och som Xavi sa så är han inte en stjärna för framtiden, han är en stjärna idag. Det vore katastrof ur Barcelona-perspektiv om han lämnade, och han har matchats för dåligt den senaste säsongen.
Senast redigerad av Smerch 2013-06-20 kl. 14:21.
2013-06-20, 14:20
Medlem
waikikiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyGenzale
Det kan ju inte ses som någon annat än ett grovt underbetyg till både United och PL som helhet om Thiago som varit typ 4:e val som centralt teknisk mittfältare i Barcelona går in direkt i United, laget som vann PL överlägset. Thiago har t.om misslyckats med att imponera när han spelat den här säsongen.

Ja verkligen PL suger, eller så kan det bero på att Barcelonas mittfält är ett av alla tiders mest välsmorda och komma in där som 20 åring och ta för sig är nog inte allt för enkelt oavsett individuell talang.
2013-06-20, 14:23
Medlem
Alligator_Gundes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av isch
Eller att man flyttar upp Kagawa att spela som släpande bakom RVP. En betydligt mer "rätt" roll för honom än att spela på en kant.

Låter bra, hur tänker du med Rooney om han stannar?
2013-06-20, 14:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyGenzale
Det kan ju inte ses som någon annat än ett grovt underbetyg till både United och PL som helhet om Thiago som varit typ 4:e val som centralt teknisk mittfältare i Barcelona går in direkt i United, laget som vann PL överlägset. Thiago har t.om misslyckats med att imponera när han spelat den här säsongen.
Underbetyg till Uniteds alternativ bredvid Carrick på det centrala mittfältet - absolut.
I PL som helhet - nej, United har haft kvalitéer på så många andra positioner att man klarat sig undan med en (stor) svaghet på en position).

Att han misslyckats imponera i år är något nytt, av allt jag hört, sett o läst har det snarare varit raka motsatsen. Att han sedan inte som 22-åring lyckas slå sig in i det som länge varit världens bästa mittfält kan man ju knappast hålla emot honom, för det hade i ärlighetens namn ingen annan 22-åring heller lyckats med.

Som jag ser det; om Barcelona som världens då bästa lag (o mittfält) kan buga sig för denna blotta 20-åriga talang och gå med på något så unikt (?) som att skriva in en klausul i hans kontrakt som sänker utköps-klausulen från 90m euro till 18m euro om han inte får spela 60% av matcherna (eller något i den stilen) talar volymer om hur pass stor talang och potential han besitter.
Att Barcelona, bl.a p.ga kommunikationsproblem bland leden totalt tappar bollen på det är ju en annan sak.
2013-06-20, 14:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alligator_Gunde
Jag tror inte Rooney har så mycket kvar tyvärr, en hint är ju med att Fergie avslutar med att "stå bakom er nya manager" - det lär ju redan där ha pratats intensivt om Moyes och Fergie vet ju hur relationen Roo-Moyes har varit innan.

Det enda jag egentligen skulle kunna tänka mig som alternativ för Rooney är att han signar ett nytt kontrakt med avsevärt mindre i lön för att en ursäkt skall accepteras något bland fansen. Jämför Welbeck, Kagawa, Chicharito, Smalling, Jones som inte kräver transfer för de spelats lite ur position. Att jag sedan personligen tycker det är vansinne med Roo på en kant är en annan femma men med £225k/v så skall fanskapet bara nicka och göra det bästa han kan.

EDIT: Man City har de sista 7 säsongerna investerat £550M, helt bisarra summor. För 10 år sedan var storköpen Richard Dunne - ganska hygglig utveckling pengar kan göra
Senast redigerad av Alannon 2013-06-20 kl. 14:42.
2013-06-20, 14:44
Medlem
Viking-s avatar
Det intressantaste med att Mikel skulle lämna (vilket faktiskt verkar vara mer troligt än att han stannar) är att Chelsea måste ha ett konkret alternativ till honom som man jobbar med att värva. Med tanke på förra säsongens problem med det defensiva mittfältet så är det inte troligt att man nu skulle sälja den enda riktiga spelaren i den positionen. Romeu kommer troligen få gå på lån till Celta Vigo, så vem är det Chelsea är ganska säkra på att få?

Det måste vara en spelare bra nog för startelvan, detta är ingen reserv-mot-reserv transfer, utan en startspelare mot en annan.
Kondogbia, Xabi Alonso och De Rossi är egentligen de enda som det ryktats om, även Capoue var ett hett namn i vintras.
2013-06-20, 15:11
Medlem
ischs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alligator_Gunde

En Roo i fast är svår att hålla utanför startelvan och då bör han spela ihop med RVP som topp. Dock är han inte där idag och kommer garanterat inte vara given i startelvan i början av hösten om det nu blir så att han stannar.
2013-06-20, 15:15
Medlem
Alligator_Gundes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av isch
En Roo i fast är svår att hålla utanför startelvan och då bör han spela ihop med RVP som topp. Dock är han inte där idag och kommer garanterat inte vara given i startelvan i början av hösten om det nu blir så att han stannar.

Tycker han har gjort det bra i en mer defensiv roll, fast kanske är Kagawa ett bättre val bakom anfallarna? Blir intressant att se om en offensiv värvning påverkar situationen med Rooney.
2013-06-20, 16:06
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gyz
Underbetyg till Uniteds alternativ bredvid Carrick på det centrala mittfältet - absolut.
I PL som helhet - nej, United har haft kvalitéer på så många andra positioner att man klarat sig undan med en (stor) svaghet på en position).

Att han misslyckats imponera i år är något nytt, av allt jag hört, sett o läst har det snarare varit raka motsatsen. Att han sedan inte som 22-åring lyckas slå sig in i det som länge varit världens bästa mittfält kan man ju knappast hålla emot honom, för det hade i ärlighetens namn ingen annan 22-åring heller lyckats med.

Som jag ser det; om Barcelona som världens då bästa lag (o mittfält) kan buga sig för denna blotta 20-åriga talang och gå med på något så unikt (?) som att skriva in en klausul i hans kontrakt som sänker utköps-klausulen från 90m euro till 18m euro om han inte får spela 60% av matcherna (eller något i den stilen) talar volymer om hur pass stor talang och potential han besitter.
Att Barcelona, bl.a p.ga kommunikationsproblem bland leden totalt tappar bollen på det är ju en annan sak.

Thiago var betydligt bättre förra säsongen i Barcelona. Han har avstannat i utvecklingen. Vi får väl se vad som händer men jag har väl glott på Barcelonas matcher i ett 10-tal år och har tyckt att han slarvat något otroligt alldeles för ofta när han spelat i år. Visst fan besitter han en alldeles extraordinär talang men han är inte 18 längre. Han är trots allt 22 och hade kunnat prestera mer både i år och förra året.
2013-06-20, 16:21
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Är inte Mikel bättre än så? Antar att pengarna lockar. Minns att Lagerbäck hyllade honom rejält efter sin tid med Nigerias landslag

Förstår verkligen ingenting om denna övergången går igenom? Varför vill han till Turkiet? Det verkar ju inte som Chelski vill bli av med honom, han är ung plus en massa spel tid.
2013-06-20, 17:10
Medlem
Hoppas hellre på Strootman eller liknande till United ist Thiago. Personligen vill jag se så få spanjorer där som möjligt, speciellt barca-fostrade.
2013-06-20, 18:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vimes76
Hoppas hellre på Strootman eller liknande till United ist Thiago. Personligen vill jag se så få spanjorer där som möjligt, speciellt barca-fostrade.

united har ju inte haft så bra historia med spanjorer så. Jag sa samma sak om de gea men han har vuxit mer och mer.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in