2011-08-25, 15:09
Medlem
killallthewhitepeoples avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clodius
Nå, det är ju inte enbart saker som hänt för 70 år sedan. Han uttrykte ju bara för några år sedan sin beundran för den där gamla fascistledaren, och han verkar ju inte ha berättat hela sanningen om sitt förflutna. Nej, nazist-Ingvar har en del att förklara....

Märker att mån ga är ivriga att glömma och förlåta så fort det rör sig pm högerextremism. För undertecknad som skulle ha satts i utrotningsläger med min familj av Nazist-Ingvar och hans gelikar hade kommit till makten, så är det inte lika lätt att glömma och förlåta.

Varför behöver han förklara något öht om sina åsikter han haft eller har?
Om du inte gillar honom eller hans åsikter, sluta handla på IKEA då, så enkelt är det.
Det höjs inga röster (annat än någon enstaka inslag i tv) om högt uppsatta media/företagsledare som aktivt stött Stalin,Pol Pot och dom andra röda massmördarna.
Det stavas dubbelmoral!
Citera
2011-08-25, 23:55
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av killallthewhitepeople
Varför behöver han förklara något öht om sina åsikter han haft eller har?
Om du inte gillar honom eller hans åsikter, sluta handla på IKEA då, så enkelt är det.
Det höjs inga röster (annat än någon enstaka inslag i tv) om högt uppsatta media/företagsledare som aktivt stött Stalin,Pol Pot och dom andra röda massmördarna.
Det stavas dubbelmoral!

På ett sätt kan jag tycka att det visst är intressant att Kamprad VAR aktiv nazist även efter kriget. Annars tycker jag att det här är en rätt trist kvällspressvinkling på vad som verkar vara en rätt inkännande bok, som både tar upp naziaktivismen MEN även var denna kom ifrån, samt Kamprads privata relationer med judar. Här har boken potential att bli(har vare sig läst den eller recensioner av den) ett viktigt tidsdokument/tidstypiskt porträtt, snarare än en banal anklagelseakt.
Citera
2011-08-26, 15:41
Medlem
Robin Woods avatar
Idag såg jag två personer som hämtade ut varsit IKEA-paket, de såg nöjda ut.
Man kanske skulle köpa något därifrån!
Citera
2011-08-26, 21:19
Medlem
Mackan52s avatar
Så jävla patetiskt att de drar upp info om en mans politiska aktivitet som nu skedde för över 60 år sen!

Att lagen om "åsiktsregistrering" inte gäller för media har nu bevisats ännu än gång.
Citera
2011-08-26, 23:29
Medlem
KungensFrillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lord_Stalin
"Statens institut för rasbiologi (Rasbiologiska institutet, även förkortat som SIFR) var ett svenskt institut grundat 1922, efter en motion av bondeförbundaren Nils Wohlin, socialdemokraten Alfred Petrén med flera."

Ok, en centerpartist (bondeförbundet) och en socialdemokrat. Resten då? Det står inget om att det var socialdemokraterna som parti som sysslade med rasbiologi. Socialdemokraterna kom inte till en långvarig regeringsmakt och dominans förrän 1932. Dessförinnan var det regeringsministärer på några månader åt gången som avlöste varandra. De flesta var borgerliga.

Nej, rasbiologin ska skyllas på tidsandan och inte på socialdemokraterna. När sossarna fick sin dominans som regeringsparti, började upprensningen av all gammal skit. Vad hade sverige varit utan sossarna? När hade t ex kvinnan fått sin rösträtt med forsatt borgerligt styre? 1958 eller nåt sånt är mitt tips.
Citera
2011-08-26, 23:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KungensFrilla
1958 eller nåt sånt är mitt tips.
Nej, efter den ryska revolutionen var borgerligheten för allmän rösträtt.

OnT: Vem bryr sig egentligen om Kamprads förflutna? Någon liberal fjolla från Stockholm, kanske?
Citera
2011-08-27, 00:19
Medlem
Mackan52s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kommunistfittan
Nej, efter den ryska revolutionen var borgerligheten för allmän rösträtt.

OnT: Vem bryr sig egentligen om Kamprads förflutna? Någon liberal fjolla från Stockholm, kanske?

Knappast ens det, någon patetisk idiot från träskmedia som vill samla poäng och avancera tillsammans med idioter som Anna Odell, Thomas Sjöberg, Deanne Rauscher och Tove Meyer.

Jävla pack allihop som skapar "nyheter" för egen vinnings skull.
Citera
2013-06-18, 23:31
Bannlyst
Såg en dokumentär om honom i TV4 för ett par timmar sen där även hans nazistbakgrund var ett av samtalsämnen.

Verkade som att han blev påverkad till att bli en nazist av sin mormor (som dyrkade Hitler).

http://www.tv4.se/ingvar-kamprad-mannen-som-m%C3%B6blerade-v%C3%A4rlden
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in