2013-06-17, 12:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Emptycola99
Du verkar ju vara en sån som inte följer dom oskrivna reglerna. Ditt pack alla vet reglerna förutom toys. Egentligen är det bara sunt förnuft.

Du är en sådan som tror du är någon expert, troligen inte kört ett skit bara sett filmer o hängt här.
Citera
2013-06-17, 17:44
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av KlotterKonst
Du är en sådan som tror du är någon expert, troligen inte kört ett skit bara sett filmer o hängt här.

Håller med här, att gå över med ett par tags på en riktigt målning svider mer i mina ögon.
Finns ju ett syfte med just detta, för att reta upp den andra parten.
Citera
2013-06-17, 18:06
Medlem
jagluktarketchups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlotterKonst
fast han har rätt. riktiga män och kvinnor spittar inte burners (även om man har beef med personen/personerna) med tags. då gör man en brännare som bränner brännaren man gick över istället. kan man inte bränna brännaren, ja då får man ge fan i det och se sig besegrad.
andra writers vill gärna se schyssta pieces (om man inte gillar fulsnyggt då eller något sånt skit).

har själv bevittnat writers som varit i gamet i runt 5-10 år eller mer, som går över välgjorde throw-ups med tags och små ofyllda throw-ups eller bra throw-ups med en skitful throw-up.
det är bara trist för oss andra, ska man beefa som sagt så ska man göra bättre saker. kan dock tycka om den ena parten spittar din piece med tags, så ska man göra detsamma, eftersom då den andra parten ändrat på dem "oskriva reglerna".
Citera
2013-06-17, 18:23
Medlem
sirhectors avatar
Kul att folk försöker sätta upp regler för hur andra ska bråka.
Citera
2013-06-17, 19:07
Medlem
Som sagt så svider det mycket mer med ett par kassa tags över en fet brännare, och det är ju just det som är syftet med hela grejen - att jävlas med motparten. Därför tycker jag det är mycket bättre att lägga tags över målningar om man beefar, orka slösa massa färg på någon man tjafsar med.
Citera
2013-06-17, 19:34
Medlem
PepsiMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jagluktarketchup
fast han har rätt. riktiga män och kvinnor spittar inte burners (även om man har beef med personen/personerna) med tags. då gör man en brännare som bränner brännaren man gick över istället. kan man inte bränna brännaren, ja då får man ge fan i det och se sig besegrad.
andra writers vill gärna se schyssta pieces (om man inte gillar fulsnyggt då eller något sånt skit).

ska man beefa som sagt så ska man göra bättre saker. kan dock tycka om den ena parten spittar din piece med tags, så ska man göra detsamma, eftersom då den andra parten ändrat på dem "oskriva reglerna".
Jag håller med dig! Om man bråkar får man väl göra det som man ska bråka: SLÅSS Hatar ''bråk''(beef) inom graffitin om man inte gör som jagluktarketchup säger!

Citat:
Som sagt så svider det mycket mer med ett par kassa tags över en fet brännare, och det är ju just det som är syftet med hela grejen - att jävlas med motparten. Därför tycker jag det är mycket bättre att lägga tags över målningar om man beefar, orka slösa massa färg på någon man tjafsar med.
Jo, men då blir det bara en soppa av hela skiten. Speciellt i lilla Sverige där det är max 10 pers per stad som håller scenen levande. Nä, jag står fast vid min åsikt. Ska man bråka ska man slåss, ska man beefa inom målandet ska det vara som ketchup skrev!
Senast redigerad av PepsiMannen 2013-06-17 kl. 19:39.
Citera
2013-06-17, 20:10
Medlem
NR-40s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jagluktarketchup

har själv bevittnat writers som varit i gamet i runt 5-10 år eller mer, som går över välgjorde throw-ups med tags och små ofyllda throw-ups eller bra throw-ups med en skitful throw-up.
det är bara trist för oss andra, ska man beefa som sagt så ska man göra bättre saker. kan dock tycka om den ena parten spittar din piece med tags, så ska man göra detsamma, eftersom då den andra parten ändrat på dem "oskriva reglerna".

Beefs är väl snarare individuella? Vid sidan om färgen kanske det är misshandel, hot mm. Det jag vill säga är att man ska inte bryr sig om hur andra beefar, om det handlar om något mer än färg vilket det ofta gör(?) bryr man sig inte om vilken som är bäst writer utan man vill bara förstöra o jävlas med den andra.

För det andra tvekar jag på att kan man kan reglera något som redan är illegalt.
Citera
2013-06-18, 14:34
Medlem
Indos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sirhector
Kul att folk försöker sätta upp regler för hur andra ska bråka.
haha eller hur? Tänkte samma sak..
Mina Beef har jämt (sorligt nog) eskalerat till Fysiskt våld/Mordhot/Utpressning på färg.
då gäller det att stå på sig och backa för nån.
Citera
2013-06-20, 00:25
Medlem
Wearetoyss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av graffdatshit
Men det är inte så det var ursprungligen! Tanken bakom det var att man skulle lösa saker(som jag tror att pepsimannen skrev?) med burkar och pennor och inte med något våld. Vilket är en fin tanke

Om någon hade hoppat på mig och försökt skada mig för något jag målat eller liknande så hade jag fan dödat honom, som antagligen dom flesta hade? Jag hade ju givetvis inte gjort det om jag hade tagat över hans burner piece, men sådant gör man ju inte.

Jag fattar inte vad fan vissa håller på med, vi målare borde ha respekt för varandra! Inte slåss mot varandra, ta tex tsd-ocf beefen, grejen som händer i fall som dessa är ju att media förstorar upp det och får oss alla att framstå som livsfarliga!
Om det är något man har problem med så får man ta det privat, och inte hålla på att spitta varandra så att det framstår som att graffitin är direkt kopplingen till mord-försöket/misshandeln, vad det nu kan vara, utan antingen beefa/battla om det eller så tar man det privat tid och plats.

Tack för mig, detta är vad jag anser om "beefs" som inte löses på ett sjysst sätt.

+1! Tänk er bra målare hjälpa yngre folk som inte är så bra, ingen golar någon, scenen hade varit underbar
Dock så kommer det nog ej hända..

(Ursäkta för bump och sär stavning.)
Citera
2013-07-17, 05:09
Bannlyst
http://mcjiggy.tumblr.com/post/36150545115/hte-efk-i-handen-2012

Vi får inte glömma det här.

Smak / sak, Gold/beck/fenk , dom spittar bättre folk så dom ska få upp sin "status" dock sänker dom ner sig bara, hoppas någon slår dom snart, får bli kul om jag hittar dom ute.
Citera
2013-07-17, 11:59
Medlem
Claasics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rapparen09

Smak / sak, Gold/beck/fenk , dom spittar bättre folk så dom ska få upp sin "status" dock sänker dom ner sig bara, hoppas någon slår dom snart, får bli kul om jag hittar dom ute.

Håller med. Dom lär bli sänkta snart. Bara att vänta tills dom tröttnar.
Citera
2013-07-17, 12:20
Medlem
swapzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rapparen09

Den vart ju redan spittad så varför skulle han inte kunna lägga över den där? Var det inte tillräckligt spittad för att gå över tycker du?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in