2013-06-17, 15:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Rationalisterna
Eftersom det var invandrare själva som löste kravallerna tror jag inte det blir en positiv effekt för SD, snarare har gemene svensk nu uppfattningen att invandrarna löste problemet mycket bra.

Det handlar i övrigt inte om naivitet, utan om åsiktsskillnader. 90% är emot rasism i sverige, kanske 80, därför röstar dom inte SD, och kommer aldrig göra det..

"Invandrarna löste kravallerna"? På vilken planet då?
2013-06-17, 16:03
Medlem
Citat:
Eftersom det var invandrare själva som löste kravallerna tror jag inte det blir en positiv effekt för SD, snarare har gemene svensk nu uppfattningen att invandrarna löste problemet mycket bra.

Det handlar i övrigt inte om naivitet, utan om åsiktsskillnader. 90% är emot rasism i sverige, kanske 80, därför röstar dom inte SD, och kommer aldrig göra det..

Det var de boende i förorterna som motverkade kravallerna, och det är riktigt att många invandrade svenskar på ett föredömligt sätt hjälpte till. På samma sätt ställde sig invandrade svenskar på barrikaderna för att driva bort islamisten Omar Mustafa från partistyrelsen i Socialdemokraterna. Detta ser jag som Sverigedemokrat som positivt, eftersom det visar att öppen svenskhet är ett konstruktivt förhållningssätt. Men det betyder inte att det inte finns problem eller att dessa problem inte kommer bli värre. Därför kommer SD:s politik bli nödvändig. Att du tror dessa saker är relaterade till rasism indikerar att du gjort en primitiv analys, vilket är tråkigt, men bilden kommer klarna efterhand.

Vänligen,
SD-trollet
Senast redigerad av CharlieLindh 2013-06-17 kl. 16:06.
2013-06-17, 16:15
Medlem
Citat:

Var snäll och beskriv var du fått siffrorna 80-90% ifrån.
2013-06-17, 16:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av hogwild
Var snäll och beskriv var du fått siffrorna 80-90% ifrån.

Mot rasism är nog det flesta som inte är från MENA, men Rationalisterna vet nog inte vad begreppet "rasism" betyder eller hur man skall använda det.
2013-06-17, 16:43
Medlem
Quid pro quos avatar
Citat:

Orsaken till att kravallerna ebbade ut var dels att medborgargarden började bildas vilket skrämde bort svansen av stenkastare och mordbrännare och dels att man i den fria debatt som fortfarande existerar började granska initiativtagarna till upploppen som Megafonen.
Det tror jag alla SD-röstare innerst inne vet.
2013-06-17, 16:45
Medlem
Bertil Jonsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ladugardsdorr
"Invandrarna löste kravallerna"? På vilken planet då?
Det var väl nationalister som löste kravallerna i Älvsjö (var det visst?). Reinfeldt uttalade sin beundran för dem i riksdagsdebatten. Han kallade dem "mina hjältar".
2013-06-17, 17:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil Jonson
Det var väl nationalister som löste kravallerna i Älvsjö (var det visst?). Reinfeldt uttalade sin beundran för dem i riksdagsdebatten. Han kallade dem "mina hjältar".

Jasså? Snarare polisen samt att media sluta skriva om mordbränderna.
2013-06-17, 17:05
Medlem
deadsets avatar
Citat:

Öh... förlåt, men jag ser inte riktigt hur invandrare själva löste problemet? Kravallerna höll på i över en vecka och orsakade skador för tiotals miljoner kronor. I över 70 stadsdelar, orter och städer över hela landet. Exakt hur löste invandrarna själva problemet? Det var totalt kaos.

Sverigedemokraterna är inte rasister. Ja, dom har problem med islam, och med all rätt. Det borde alla normalt funtade människor ha, då islam är det mest sinnessjuka och depraverade fenomen vi någonsin har haft inom rikets gränser.

Återigen går du på medias och politikers lögner och påhitt om att SD är "rasister". Man kastar skällsord omkring sig för att man helt enkelt inte har några sakliga argument eller verklighetsbaserade fakta att komma med som stödjer sin sak.

Då går man till angrepp istället: "Rasist!". "Islamofob!". "Främlingsfientlig!". "Nazist!". "Nationalist!".

Allt detta bara för att normala människor reagerar med sunt förnuft. Barnsligt värre.
2013-06-17, 17:34
Medlem
Tycker inte det är värdigt en riksdagsledamot som Rossana Dinamarca och fredrick federley att kommentera sexundersökning som rännstenspressen beställt. Är det så otroligt viktigt för partierna att synas att man alltid ställer upp när tidningarna ringer? Vad blir nästa undersökning som Dinamarca kommenterar? Väljarnas toalettvanor, huruvida avföringen är stabil och vilka slutsatser man kan dra av den informationen?
2013-06-17, 17:45
Medlem
Bertil Jonsons avatar
Vad är egentligen syftet med dessa opinionsundersökningar? Först hävdar SIFO att SD har 7,6%, någon dag senare menar UM att SD har 10,7%. Någon av instituten måste fejka, det är omöjligt annars att två institut kommer till så olika resultat. Det rör sig ju om flera hundra tusen röstande.
2013-06-17, 17:49
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Ett litet trendbrott när det gäller svarsalternativ på Demoskop, idag.

I den vanliga: "Vilken av följande politiska frågor tycker du är viktigast just nu" så finns denna gången "Invandringen" med som ett alternativ, vilket jag inte kan minnas har funnit med tidigare.

http://oi42.tinypic.com/2r4qt7r.jpg
2013-06-17, 19:07
Medlem
deadsets avatar
Haha. Nu har förmodligen EXPO och en massa andra feminiserade vänsterfjollor fått nys om undersökningen på Norrköping Nyheter, eftersom V stiger snabbt som attan.

http://www.nt.se/omrostning/Default.aspx?PollID=8628298

"Vi får inte låta rasisterna vinna! Inga rasister på våra gator! Vi gillar olika! Sprid till alla!".

Töntar.
Senast redigerad av deadset 2013-06-17 kl. 19:09.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in