2013-06-13, 18:10
Medlem
Trådskapare, betänkt detta är du snäll.

Någon utnyttjar dig för något och du avskyr detta. Du kan antingen:

Göra likadant tillbaka och sedan börja avsky samt hata dig själv och alla andra, då du blivit en av alla dessa "snälla men falska(killar/tjejer, whatever).

ELLER

Göra precis tvärtom, sätta ner foten och berätta för dom hur du upplever detta och sedan inte bli en av dessa "snälla men falska" människor.

Jag personligen tror du tjänar mer på det andra alternativet men det är ju ditt eget liv. Två fel gör inte rätt men kan du leva med att bli behandlar falskt eftersom du skördar det du tidigare sått så tycker iaf jag du har all rätt att bete dig likadant tillbaka. Så länge du accepterar att du är precis likadan som alla andra då. Reflektera meditera och memorera. Lycka till! Fred.
Citera
2013-06-13, 18:50
Medlem
Spaders avatar
Du låter lite som en psykopat (antisocial personlighetsstörning); sådana ser ju andra människor som inget annat än resurser som är till för dem själva att "använda".
Citera
2013-06-13, 19:08
Medlem
greenlungss avatar
Du har inte tänkt på att dessa killar faktiskt tycker om dig och tror att ta hand om dig ekonomiskt är ett av flera sätt de använder sig av för att få dig att tycka om dem. Om du har åsikter på deras tillvägagångssätt kan du väl säga det till dem, ha ett samtal med dem så kanske du förstår deras syn på saken. Hora.
Citera
2013-06-13, 19:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av greenlungs
Du har inte tänkt på att dessa killar faktiskt tycker om dig och tror att ta hand om dig ekonomiskt är ett av flera sätt de använder sig av för att få dig att tycka om dem. Om du har åsikter på deras tillvägagångssätt kan du väl säga det till dem, ha ett samtal med dem så kanske du förstår deras syn på saken. Hora.

Varför tror du det? Dessa killar är inget annat än fega badboys som inte vågar ta för sig, pinsamt eftersom badboys är skit de också. Det finns snälla killar och sedan finns det fega badboys.
Citera
2013-06-13, 19:26
Medlem
Adam211s avatar
Ojoj man kan känna hur bitterheten tittar fram bland dom manliga skribenterna i den här tråden. Om Ts vill utnyttja "snälla killar" så får hon väl göra det. Är det moraliskt? kanske inte men killarna kanske inte vet när dom ska säga stopp.

Jag personligen skulle inte gå så långt av att börja betala för saker eller vara en fylletaxi när det passar för tjejen. Jag har ganska höga krav på mitt umgänge och pga detta så får jag inte träffa tjejer eller ligga så ofta. Jag vägrar att toffla för att ligga.
Citera
2013-06-13, 19:52
Medlem
greenlungss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av towarti
Varför tror du det? Dessa killar är inget annat än fega badboys som inte vågar ta för sig, pinsamt eftersom badboys är skit de också. Det finns snälla killar och sedan finns det fega badboys.

Så de är fega badboys som inte vågar ta för sig...? Då är de ju inte badboys?

Det är pinsamt för att badboys är skit de också...? Jag ser inte kopplingen.

Så det finns snälla killar och sedan finns det badboys, bara? Men nyss fanns det även fega badboys som inte vågar ta för sig.

Over and out!
Citera
2013-06-13, 20:07
Moderator
v50s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av towarti
Jag är 23 år gammal och ser väl ganska bra ut, vad jag vill ha sagt med detta är att "snälla" killar flockas runt mig. Jag får ideligen förslag om att gå ut och äta eller varför inte gå på bio, dessa killar har hela tiden massor med förslag bara för att få vara i min närhet. Efter en kortare tid som aktiv inom singelmarknaden var mönstret tydligt, "snälla" killar och såkallade badboys är samma sorts människa där den enda skillnaden är utseendet eller självsäkerheten.

Det finns förstås andra sorters killar, som alltid är att föredra men jag ansåg att dessa kryp till "snälla" killar som inte vågade stå för att de bara ville använda mig sexuellt precis som alla töntiga badboys behövde få betala lite för sin falskhet. Jag började låta dem göra mina hemtentor, betala för min mat på krogen eller varför inte hämta upp mig efter en vända på stan då jag inte ville betala för en taxi.

Varje gång sitter dessa små människor som tror att dem är snälla, för att de gör mig tjänster i hopp om utbyte av sex eller förhållande och gnäller om att de blir behandlade som luft. De tror att om dom bara ser bättre ut så kommer tjejerna flockas till dom trots deras usla och falska personlighet.

Från min synvinkel som tjej så är ni till för att användas, ni är "snälla" med falska intentioner och jag vet att de alla vill inget hellre än att knulla med mig så varför skulle jag respektera dessa fega kräk?

Jag har ett nytt konto för att jag vill inte att de killar på Flashback som jag använder såhär skall se vem jag är, jag tycker dock att det är viktigt att de få som har självinsikt förstår hur det är ifrån en tjejs sida. Ni är inte snälla, ni är falska.

Om det är någon som är falsk så är det du som utnyttjar andra för att få fördelar
Citera
2013-06-13, 20:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av greenlungs
Så de är fega badboys som inte vågar ta för sig...? Då är de ju inte badboys?

Det är pinsamt för att badboys är skit de också...? Jag ser inte kopplingen.

Så det finns snälla killar och sedan finns det badboys, bara? Men nyss fanns det även fega badboys som inte vågar ta för sig.

Over and out!

Är du helt efterbliven? Badboys och "snälla" killar är samma sorts personlighet fast med olika självförtroende. Det finns andra sorters killar i världen än dessa två arketyper.
Citera
2013-06-13, 20:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av v50
Om det är någon som är falsk så är det du som utnyttjar andra för att få fördelar

Det är inte jag som föreslår detta, eller hur? Ja, jag använder deras fula knep emot dem, det är ett rent nöje. Det är inte direkt oskyldiga som lider här, de försöker ha sex med mig genom att låtsas vara "snälla".
Citera
2013-06-13, 20:14
Medlem
Fattar inte heller begreppet om "snälla killar".

INGEN MÄNNISKA ÄR SNÄLL NÄR DET GÄLLER ÖVERLEVNAD och det säger väl en hel del.

Sedan att du utnyttjar korkade människor är inget att vara "stolt" över och folk kommer att behandla dig likadant om du inte är en bra skådespelerska som kan dölja detta beteende. Men som sagt en smart individ ser sådant efter inte en så lång stund och denne kommer garanterat sortera bort dig, men som sagt du har ju "snälla" killar som får knulla dig från och till, sedan får du ju saker o.s.v av dessa personer vilket låter jävligt patetiskt av dig med andra ord.

Badboys finns heller inte, sätt den där badboyen i en ring eller bur så får vi se vilken badboy han är.

Kvinnor och deras sökande efter trygghet är fan löjligt, visst vill alla känna sig trygga, men den sanna tryggheten kommer från insidan, att man inte behöver framhäva sig själv för att få uppmärksamhet, utan kan ge efter lite av sig själv, att våga vara pajas för en dag o.s.v sådant ser man knappast utan mer gap-ljudliga "män" som ska framhäva sig hur bra dom är och det är rätt så lätt att spotta ut sig bra saker om sig själv, men mycket svårare att berätta sina brister och ha den insikten i sitt liv, det där är trygghet.

Fuck vilka pantade människor det finns som gör relationer till ett helvete, det är simpelt. Lojalitet till varandra, uppriktighet... och med det menar jag att man är ingen tankeläsare så då är det väl bäst att berätta vad man har på hjärtat? (det är väl en smart sak att tänka på) Sedan så är ju sunt förnuft något som de flesta saknar utan att fatta det.
Citera
2013-06-13, 20:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Locho
Fattar inte heller begreppet om "snälla killar".

INGEN MÄNNISKA ÄR SNÄLL NÄR DET GÄLLER ÖVERLEVNAD och det säger väl en hel del.

Sedan att du utnyttjar korkade människor är inget att vara "stolt" över och folk kommer att behandla dig likadant om du inte är en bra skådespelerska som kan dölja detta beteende. Men som sagt en smart individ ser sådant efter inte en så lång stund och denne kommer garanterat sortera bort dig, men som sagt du har ju "snälla" killar som får knulla dig från och till, sedan får du ju saker o.s.v av dessa personer vilket låter jävligt patetiskt av dig med andra ord.

Badboys finns heller inte, sätt den där badboyen i en ring eller bur så får vi se vilken badboy han är.

Kvinnor och deras sökande efter trygghet är fan löjligt, visst vill alla känna sig trygga, men den sanna tryggheten kommer från insidan, att man inte behöver framhäva sig själv för att få uppmärksamhet, utan kan ge efter lite av sig själv, att våga vara pajas för en dag o.s.v sådant ser man knappast utan mer gap-ljudliga "män" som ska framhäva sig hur bra dom är och det är rätt så lätt att spotta ut sig bra saker om sig själv, men mycket svårare att berätta sina brister och ha den insikten i sitt liv, det där är trygghet.

Fuck vilka pantade människor det finns som gör relationer till ett helvete, det är simpelt. Lojalitet till varandra, uppriktighet... och med det menar jag att man är ingen tankeläsare så då är det väl bäst att berätta vad man har på hjärtat? (det är väl en smart sak att tänka på) Sedan så är ju sunt förnuft något som de flesta saknar utan att fatta det.

Dom knullar inte med mig, så vad är din poäng? Du saknar uppenbarligen läsförmåga dessutom är det knappast alla mina relationer som är på detta viset utan vissa som har försökt nästla sig in för att få knulla. Jag har många bra vänskapsrelationer med bra killar som är genuint snälla och som jag är bra vän med utan att de gör ett piss för mig, bara dessa "snälla" killar som jag utnyttjar för de är falska ändå. Dessutom så är mina riktiga vänner till största del medvetna om detta och har inga som helst problem att några idioter försöker komma i mina byxor genom att låtsas vara snälla och betala för mig utan något i gengäld.
Citera
2013-06-13, 20:23
Medlem
ja du är en riktig badgirl. Du anklagar dem för att vara egoistiska medan du utnyttjar dem.

Både tjejer ocj kilar är extra snälla, trevliga o charmiga mot dom man gillar
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in