Citat:
Rättfärdiga missnöjen existerar i alla delar av världen. Även i Sverige. Att ligga bakom "uppror" behöver naturligtvis inte betyda att man köper upp demonstranter eller använder sig av någon organiserad underrättelsetränad armé. Att ligga bakom ett uppror är i mån i allra största grad relaterat till att elda upp en situation i syfte att få bägaren att rinna över. Detta gör man genom mediapropaganda, falska attacker och allmän kritik. På så sätt är det möjligt att få regeringen på fall genom att folket vänder sig emot styret i tron att regeringen operera tyranniskt. Vilket heller inte behöver vara sanningen.
Tar du och läser historia så har det skett regelbundet sedan tusen år tillbaka. Det är som när man står bakom två pojkar, klappar till den ene och får honom att tro på att det är han bredvid.
Citat:
Likaså tror jag inte att demonstrationerna i Syrien är judarnas eller USA:s verk, utan delar av den syriska befolkningen har helt enkelt ett missnöje mot den syriska regeringen. Det syrierna kämpade för i början är ett minne blott, skriken om demokrati och frihet har bytts ut till andra slagord, som handlar om annat än demokrati och frihet.
Att upproret i Syrien var planerat är det väl ingen tvekan om. Man hade ju redan innan upproret hittat vapen. Läste också att en Qatarisk källa bekräftade detta.
Citat:
Rebellerna kapade revolutionen och deras kamp kapades av islamister. Om huruvida Israel, USA och Turkiet tagit nytta av detta är en annan femma och något de med all säkerhet försökt utnyttja på många möjliga sätt.
Jag kan tyvärr inte hålla med. Enligt min bedömning har upproret varit planerat sedan tidigare. Allt eskalerade i takt med att man började importera terrorister och vapen. Att den samtidigt sammanfaller under den "arabiska våren" får också en och höja på ögonbrynet. Tyvärr verkar det vara för organiserat för att det ens skulle handla om något internt. Det handlar om utländska krafter. Libyen är ett bra exempel.
Senast redigerad av Kamora 2013-06-12 kl. 03:06.
Senast redigerad av Kamora 2013-06-12 kl. 03:06.