2013-06-11, 16:59
Medlem
motvalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av riquelme
Helt idiotiskt att hosta upp 30 miljoner euro för Gomez

Hoppas att alla klubbar resonerar som du.
Nästan alla fans, även cyberkalle och jag, vill helst att han stannar. Vi tycker att han är mycket bra och en tillgång för det rätt hyggliga laget.
2013-06-11, 17:21
Medlem
motvalls avatar
Vilken soppa detta med de Bruyne, Schürrle, Chelsea och Leverkusen utvecklats till! Nu står det i tysk media att Mourinho först vill se KDB några träningar innan en eventuell transfer av Schürrle blir av.
2013-06-11, 18:11
Medlem
csts avatar
Citat:
Helt idiotiskt att hosta upp 30 miljoner euro för Gomez
Han är värd mer än så. Förhoppningsvis stannar han men ska man köpa världens bästa boxspelare borde man hosta upp mer än 30 miljoner euro.
2013-06-11, 18:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cst
Han är värd mer än så. Förhoppningsvis stannar han men ska man köpa världens bästa boxspelare borde man hosta upp mer än 30 miljoner euro.

Marknadsvärde på 35 miljoner euro. Bayern sitter iförsig inte i så bra förhandlingsläge så ett bud på 25 miljoner euro borde räcka.
2013-06-11, 18:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cst
Såg nyss att han bara är 27. Trodde Gomez var närmare 30 år.

på mig.

Även om jag inte är superövertygad om Gomez storhet. Inte svårt att ösa in många mål med de medspelarna. Blir högintressant att se hur han presterar om han går till exempelvis Napoli som det ryktas om.
2013-06-11, 18:42
Medlem
motvalls avatar
Citat:

på mig.

Även om jag inte är superövertygad om Gomez storhet. Inte svårt att ösa in många mål med de medspelarna. Blir högintressant att se hur han presterar om han går till exempelvis Napoli som det ryktas om.

Han vräkte in mål i Stuttgart innan han kom till Bayern, så många att de bl a blev tyska mästare 2007. Bayern betalade därför hela €35M för honom 2009.
2013-06-11, 18:46
Medlem
Citat:

på mig.

Fast det kan man väl ändå säga om de flesta stora målskyttarna? Gomez är extremt klinisk och rör sig bra. Han öser nog in mål oavsett lag.

Skulle han köpas till en bra PL-klubb där han har kreativa spelare runt sig så har jag svårt att se honom göra mindre än 25 mål.

-

300 miljoner för Gomez är ett rea-pris. Arsenal borde hugga. Om de nu har pengar.
Senast redigerad av dickpUmp 2013-06-11 kl. 18:49.
2013-06-11, 18:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av motvall
Han vräkte in mål i Stuttgart innan han kom till Bayern, så många att de bl a blev tyska mästare 2007. Bayern betalade därför hela €35M för honom 2009.
Iofs, gör väl bara det klassiska misstaget att underskatta tyskar. Är kanske hans spelstil som gör att jag hyser visst agg. Har alltid haft synnerligen svårt med egoistiska centertankar som saknar förmågan att slå en passning i rätt ögonblick.

(nu kommer väl nån och säger att han vann assistligan i Dynamo Dresden 2004 eller nåt).
2013-06-11, 18:59
Medlem
Salamancas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av das-boot
Mindre lag i holland och belgiska ligan tenderar att rea ut sina spelare..
har dock för mig att Vitesse har ebba rätt rik ägare, så det kändes lågt för att vara ett "onekbart" bud.. Att de andra du nämnde gick så billigt visar ju att Chelsea är bra på att luska fram billigt ibland också
2013-06-11, 19:05
Medlem
Citat:
Iofs, gör väl bara det klassiska misstaget att underskatta tyskar. Är kanske hans spelstil som gör att jag hyser visst agg. Har alltid haft synnerligen svårt med egoistiska centertankar som saknar förmågan att slå en passning i rätt ögonblick.

(nu kommer väl nån och säger att han vann assistligan i Dynamo Dresden 2004 eller nåt).

Nä, jag håller faktiskt med dig om det. Är inte heller förtjust i centertankar. Jag föredrar anfallare som är mer involverade i spelet.

Men är man ett lag i behov av en målskytt i världsklass så är 300 miljoner ett ganska billigt pris.
2013-06-11, 19:16
Medlem
Jesus Navas helt klart för City, priset blir £14.9m. Betydligt mindre än vad det ryktades om, och för det priset en bra värvning av City. En spelartyp de saknat, återstår väl att se hur han anpassar sig till miljön dock.

http://bit.ly/170jE5m
2013-06-11, 19:39
Medlem
csts avatar
Citat:

Han kanske inte har vunnit några assistligor, men av det man har sett av Gomez sedan han kom tillbaka från skada så har han tagit rätt mycket defensivt ansvar genom att jobba mycket i djupled. Han är inte speciellt egoistisk utan snarare begränsad, hans spetsegenskaper är att göra mål i boxen och där är han synnerligen farlig.

För ett redan spelförande lag som har mycket boll men har svårt att prestera sista tredjedelen (för att använda en klyscha) så är Gomez en riktigt intressant värvning. Jag ser dock helst att han stannar.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in