2013-06-10, 19:52
Medlem
Paulo Fonseca tar över Porto, 40 åringen tog lilla Pacos de Ferreira till en CL(kval)-plats. Är det bara jag som tror att vi kommer få se en ny Mourinho?
2013-06-10, 19:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xeezer
Paulo Fonseca tar över Porto, 40 åringen tog lilla Pacos de Ferreira till en CL(kval)-plats. Är det bara jag som tror att vi kommer få se en ny Mourinho?

Trodde AVB var den nya Mourinho? Nej men det ligger lite i det. Att hamna före Braga som är klubb som brukar delta i CL och har större ekonomi och bättre spelare är bra. Undrar bara var de kommer spela ett eventuellt CL spel deras egna arena tar bara 5000. Portos kanske?

Förresten nån som vet hur Pacos fansen ser att tränaren lämnar för stadsrivalen?
2013-06-10, 20:02
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Viking-
Väldigt konstruktivt inlägg, klass som vanligt. Jag kunde inte bry mig mindre om att han spelar i Liverpool, du överskattar din klubbs betydelse.

Cavani är en av världens bästa anfallare, har producerat en fint facit i flera säsonger i en av världens bästa ligor och är dessutom en perfekt träff för vad vi behöver. Det enda minuset med honom är hans pris, så det är inte svårt att se varför många Chelsea-supportrar skulle vara väldigt positiva till en övergång (med viss reservation över priset). Ingen förnekar att Suarez är klass, men han är också en fullständig idiot som nu är avstängd för att ha bitit en spelare för andra gången i sin karriär, jag tar hellre en spelare som vet hur man uppträder på en plan.

Är du säker på att du är 18? Varenda gång någon skriver något negativt om Liverpool, hur sant det än är, så verkar du tro att förolämpningar är rätt väg att gå, sådant växer man normalt sett ifrån.

Får la skylla på spriten denna gången, men du får ju jätte gärna gå igenom min inlägg historik så kommer du snabbt se att jag har förolämpat väldigt lite. Mer på senaste tiden, men orkar verkligen inte med alla inlägg som innehåller så mycket skit.

Sen så skrev jag tidigare att personen Suarez och fotbollsspelaren Suarez måste man skilja sig på, vet att många inte vill se honom men man kan fortfarande inte undgå att han är en av världens bästa spelare och bättre än Cavani.

Sen är väl inte Chelsea något lag som ska predika om att ha spelare som inte är idioter på plan? Halva laget består av idioter. Blir lite svårt med denna dubbelmoral, det förstår du väl? Det är därför jag inte tål Chelsea alls.. Blir spyfärdig av den klubben tyvärr.
2013-06-10, 20:08
Medlem
Salamancas avatar
Citat:

Så länge han inte är lika dryg (eller skön, vad man nu tycker) som Mourinho är han inte i mina ögon "en ny Mourinho". Dock kan han säkert göra bra saker med Porto och kanske fortsätta vidare i fotbollsvärlden.
2013-06-10, 20:35
Medlem
FM11s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salamanca
Så länge han inte är lika dryg (eller skön, vad man nu tycker) som Mourinho är han inte i mina ögon "en ny Mourinho". Dock kan han säkert göra bra saker med Porto och kanske fortsätta vidare i fotbollsvärlden.
Ingen "är" en ny Mourinho, på samma sätt som ingen är en ny Pelé eller en ny Maradona. Man kan ha en liknande eldar/spelarstil men man är inte en gammal spelare eller ledare i ny skepnad för det. Ganska trött på att man fortfarande säger det, faktiskt.
2013-06-10, 20:38
Medlem
FM11s avatar
Såg just att den gamle godingen Breno ryktas till Bayern.

http://bloggar.aftonbladet.se/sillyseason/2013/06/10/fran-fangelset-till-bayern/
2013-06-10, 20:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brigade
Sen är väl inte Chelsea något lag som ska predika om att ha spelare som inte är idioter på plan? Halva laget består av idioter. Blir lite svårt med denna dubbelmoral, det förstår du väl? Det är därför jag inte tål Chelsea alls.. Blir spyfärdig av den klubben tyvärr.

Chelsea är rock'n roll!
2013-06-10, 20:52
Medlem
thatis7tisshows avatar
Benfica gick nyss ut och förklarade att man signat Markovic på ett 5-års kontrakt.

Surt då jag faktiskt gillade det lilla jag har sett av honom. Ska bli kul att se honom iallafall.
2013-06-10, 21:18
Medlem
4522s avatar
Citat:

En ny Mourinho, vilket innebär? Det kommer krävas lite andra bollar att gå in i Porto och dominera än i gärsgårdsgänget Paços. Vitor Pereira var illa omtyckt av supportrarna sedan dag ett för sin bristande karisma, trots att han gick obesegrad genom hela ligan och spelade hyfsat i Champions League. Fonseca har knappast en utstrålning på samma nivå som AVB eller Mourinho. Så vi får se var det här slutar, fotbollsmässigt är ju Porto väl programmerat, men det ska bli intressant att se hur han tacklar supportrarna.
2013-06-10, 21:20
Medlem
Gantss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thatis7tisshow
Benfica gick nyss ut och förklarade att man signat Markovic på ett 5-års kontrakt.

Surt då jag faktiskt gillade det lilla jag har sett av honom. Ska bli kul att se honom iallafall.
Snabba svängar idag. Först läser man att han ska köpas utav Chelsea för att sedan lånas ut till Benfica i 2 år och nu droppas detta.
2013-06-10, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 4522
En ny Mourinho, vilket innebär? Det kommer krävas lite andra bollar att gå in i Porto och dominera än i gärsgårdsgänget Paços. Vitor Pereira var illa omtyckt av supportrarna sedan dag ett för sin bristande karisma, trots att han gick obesegrad genom hela ligan och spelade hyfsat i Champions League. Fonseca har knappast en utstrålning på samma nivå som AVB eller Mourinho. Så vi får se var det här slutar, fotbollsmässigt är ju Porto väl programmerat, men det ska bli intressant att se hur han tacklar supportrarna.

Nja, menade inte riktigt så. Utan att Fonseca precis som Mourinho tog över Porto i exakt samma ålder, samt att de båda gjorde historiska underverk med två gärdsåsgäng. Jag får i alla fall lite Mourinho vibbar utav honom.
2013-06-10, 23:02
Medlem
TKD_1337s avatar
Vi har gjort klart med Casemiro. Han var utlånad till oss från Sao Paulo och nu har klubben bestämt sig för att köpa loss honom för €6m. Han har skrivit på för fyra säsonger.

http://www.realmadrid.com/cs/Satellite/en/Actualidad_Primer_Equipo_en/1330151543903/noticia/ComunicadoOficial/Official_announcement_2013-06-10.htm

Essien har gått tillbaks till Chelsea så det var ett måste att få in en innermittfältare.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in