Citat:
Ursprungligen postat av
Wooloomooloon
Mamman, alltså sambon är ju medskyldig till den ansvarslösa ekonomin. Hon borde ha satt stopp för länge sedan. De hade ju haft alla möjligheter att beta av lån och hålla igen för att kunna behålla huset. Varför tog hon inte kommando i tid. Obegripligt.
Nu är det bara att kavla upp ärmarna och göra en budget. Barnen, skaffa utbildningar om de inte redan gjort det. Hela familjen borde gå en grundkurs i ekonomi så de blir medvetna om hur det fungerar och att pengar inte växer på träd.
Ja, det är väldigt märkligt. Är man ett par, så vet man inkomster och utgifter! Man diskuterar ränteläget, fast eller bunden ränta, hur mycket anser vi oss ha råd att amortera per år osv... Dessutom har man hus måste det definitivt finnas en buffert, vad som helst kan hända. Varmvattenberedaren, taket osv... De kan överhuvud taget inte diskuterat pengar, för mig låter det knäppt.
Att dessutom 3 barn nu får se sitt hem gå till försäljning via kronofogden, samtidigt som pappa är häktad är tragiskt,
det lägger jag båda föräldrarna till last för. Att PK sedan hade ett fruktansvärt unikt, tragiskt sätt att lösa sina finansiella problem, borde nästan bli något för en kriminalpsykolog att lösa, för sådant här händer inte i verkligheten. Om någon berättat det för mig bara, skulle jag aldrig någonsin trott på det, så makabert är det!
Edit: hur klarade de trycket efter att PK suttit häktad 2006? Har de haft arbete båda två hela tiden, vad har de gjort för pengarna? Kommer L att vänta på honom när han sitter i fängelse, eller går hon vidare? Är deras förhållande starkt?