2013-06-09, 13:58
Medlem
guderis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peckahuve
Läs The Logic Of Chance istället, den vänder sig till vuxna människor.

Nu är ju dock The god delusion och The logic of Chance inte direkt samma typ av böcker, båda motbevisar ju gud hur som helst.
Citera
2013-06-09, 14:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av guderi
Nu är ju dock The god delusion och The logic of Chance inte direkt samma typ av böcker, båda motbevisar ju gud hur som helst.
Nej dom är verkligen inte samma typ av böcker. Och naturligtvis motbevisar ingen av dom Gud.
Citera
2013-06-09, 14:06
Medlem
kunskap1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jerka^
Du får gärna förklara gåshuden för mig, eller varför inte giraffens stämbandsnerv?

Vetenskapen får så småningom förklara syftet med gåshuden och giraffens stämbandsnerv och inte jag. Den dagen då detta förklaras tar DU då tillbaka ditt påstående att detta i så fall skulle vara en idiotisk konstruktion? Tveksamt
Senast redigerad av kunskap1 2013-06-09 kl. 14:18.
Citera
2013-06-09, 14:10
Medlem
kunskap1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av proconsul
En verkligt intelligent skapare hade naturligtvis sett till att vi exempelvis hade varit immuna mot sjukdomsalstrande mikroorganismer. Vidare hade sjukdomar som Alzheimers, Parkinson, MS, cerebral pares och liknande neurologiska sjukdomar inte funnits. Det hade ju varit så oerhört enkelt för en figur som kan allt och vet allt att helt enkelt utrusta människokroppen på ett sådant sätt att sjukdomar som dessa aldrig skulle kunna få fäste.

Om man startar från ruta ett och skapar människan fix och färdig varför då skapa henne så hafsigt och halvdant som människan faktiskt är byggd? Antingen är man ointelligent eller bara slarvig och ointresserad av jobbet. Om jag hade varit skapare hade jag kunnat göra ett mycket bättre jobb.
Gud är en klåpare.

Fråga vetenskapen varför folk får sjukdomar, som tex Alzheimers, Parkinson, MS och inte mig. Förstör man sin kropp och får sjukdomar får man helt enkelt skylla sig själv och inte någon annan.
Citera
2013-06-09, 14:14
Medlem
guderis avatar
Citat:
Nej dom är verkligen inte samma typ av böcker. Och naturligtvis motbevisar ingen av dom Gud.

Så varför anser du Koonin bättre än Dawkin? Båda spekulerar ju
Citera
2013-06-09, 14:15
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kunskap1
Vetenskapen får så småningom förklara syftet med gåshuden och giraffens stämbandsnerv och inte jag.

Jag gissar på, att du är lika förvirrat om ordet 'syfte's betydelse (i olika sammanhang), som du är i din övriga förvirrade semantik.

Försök nu skaffa dig ett fast underlag och en 'sund' metodologi istället för din skolastiska retorik.

Citat:
De dagen då detta förklaras tar DU då tillbaka ditt påstående att detta i så fall skulle vara en idiotisk konstruktion? Tveksamt

Goddag .... yxskaft.
Citera
2013-06-09, 14:18
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Fråga vetenskapen varför folk får sjukdomar, som tex Alzheimers, Parkinson, MS och inte mig. Förstör man sin kropp och får sjukdomar får man helt enkelt skylla sig själv och inte någon annan.

Svar som i mitt senaste inlägg.

Iövrigt tvivlar jag på att du kan föra ett rationellt argument omkring det här med att vara hälsofreak. Det är bara en premiss mera i berget av dina premisser.
Citera
2013-06-09, 14:19
Bannlyst
Citat:
Oj jag läste fel, svar kommer.
Citera
2013-06-09, 14:20
Medlem
kunskap1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil

Goddag .... yxskaft.

Varför är det? Har det inget med detta att göra?
Citera
2013-06-09, 14:22
Bannlyst
Citat:
Jag anser att Koonin är vetenskapsman, medans Dawkins är en bestsellersförfattare som vänder sig till barn. Det är väl mitt kortfattade svar.
Citera
2013-06-09, 14:24
Medlem
kunskap1s avatar
Citat:
Jag anser att Koonin är vetenskapsman, medans Dawkins är en bestsellersförfattare som vänder sig till barn. Det är väl mitt kortfattade svar.

Dawkins är väldigt bra på att kritisera Skaparen som han inte tror på.
Senast redigerad av kunskap1 2013-06-09 kl. 14:27.
Citera
2013-06-09, 14:27
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Dawkins är väldigt bra på att kritisera Skaparen som han inte tro på.
Den har vi INTE hört förr. Du vet nog att Dawkins kritiserar dem som hävdar att allt är så fantastiskt obegripligt välfungerande att det MÅSTE finnas en intelligent designer bakom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in