2013-06-05, 00:31
Medlem
SurfStars avatar
...
Senast redigerad av SurfStar 2013-06-05 kl. 00:34.
Citera
2013-06-05, 00:56
Medlem
Fredrikos avatar
Fast... Utséendet spelar ju mindre roll för killar än tjejer. En kille som är kung på att ragga kan få snygga tjejer lätt även fast han inte är snygg men inte vice versa... (talar bara av egen erfarenhet)
Citera
2013-06-05, 01:16
Medlem
twoeggss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fredriko
Fast... Utséendet spelar ju mindre roll för killar än tjejer. En kille som är kung på att ragga kan få snygga tjejer lätt även fast han inte är snygg men inte vice versa... (talar bara av egen erfarenhet)

Tror det är skitsnack att utseendet spelar mindre roll för killar. Visst, att se ut som en modell är inget krav och kanske till och med en nackdel. Men ingen kan förneka att vara stor som kille är en enorm fördel. Lång, grov käke, mycket skäggväxt. Hur ofta hör man inte tjejer som vill att deras kille ska se ut som en "man"?
Citera
2013-06-05, 02:16
Medlem
Fredrikos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av twoeggs
Tror det är skitsnack att utseendet spelar mindre roll för killar. Visst, att se ut som en modell är inget krav och kanske till och med en nackdel. Men ingen kan förneka att vara stor som kille är en enorm fördel. Lång, grov käke, mycket skäggväxt. Hur ofta hör man inte tjejer som vill att deras kille ska se ut som en "man"?

Klart en tjej vill ha en snygg och manlig man och i slutändan när man har ett förhållande tror jag inte utseéndet väger lika tungt men vid första intrycket tycker jag personligen att en "ful" kille kan göra bättre ifrån sig på en tjej än en "ful" tjej på kille. Som sagt är det min åsikt, källa saknas
Citera
2013-06-05, 02:28
Medlem
Snaikstus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blont
En average kille kan attrahera en snygg tjej men han kommer aldrig att attrahera henne lika mycket som en het kille. En average tjej kan attrahera mig men jag väljer hellre en het tjej om jag har möjligheten. Den heta tjejen kommer alltid att välja den heta killen om hon har möjligheten till det.
Om det bara gäller sex så, men pratar vi längre förhållanden... nej. Het tjej blir ihop med het kille, hon tycker det är underbart... i början. Men snart så börjar hennes tankar snurra:
"- Men oj, så många tjejer som han har efter sig... dom drägglar när han går förbi... många av dem är riktigt vackra också... säkert vackrare än mig... kommer han att tröttna på mig snart? Vad händer när jag är 30 och inte är lika snygg längre? Kommer han att lämna mig för en vacker ung tjej då? Han kan ju välja vem han vill! Guuuud så osäker jag känner mig nu!"

Förhållandet tar slut och 10:an blir ihop med en 6:a, då får hon ha honom för sig själv.
Citera
2013-06-05, 02:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cosmic_dancer
Vart drar du gränsen då?

Så länge de inte ser ut som överkört kadaver i ansiktet, som sagt... vilket är de flesta tjejer..
Citera
2013-06-05, 02:58
Bannlyst
Du behöver som kille inte vara snygg öht, det är ren biologi. Hon är primärt attraherad av ditt överlevnadsvärde, detta överlevnadsvärde kommunicerar du genom social dominans.

Jag är inte direkt snygg men har sen jag lärde mig detta legat med många många kvinnor som är långt över min egna liga.
Citera
2013-06-05, 07:14
Medlem
Katzyns avatar
Håller inte med. Utseende spelar väldigt liten roll när det kommer till attraktion för mig. Finns en lägstagräns, men det är allt.

Men däremot håller jag med om att det är patetiskt när killar sitter och snyftar om att snygga tjejer inte vill ha dem, fast de själva inte kan tänka sig att vara ihop med en ful tjej.
Citera
2013-06-05, 07:36
Medlem
Night-Trains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Katzyn
Håller inte med. Utseende spelar väldigt liten roll när det kommer till attraktion för mig. Finns en lägstagräns, men det är allt.

Men däremot håller jag med om att det är patetiskt när killar sitter och snyftar om att snygga tjejer inte vill ha dem, fast de själva inte kan tänka sig att vara ihop med en ful tjej.

För dig ja! Allmänt så verkar tjejer bry sig mindre om utseende än killar.

Det är ju rätt svårt att veta vad de anser vara fult och snyggt. Men du menar alltså att man ska vara ihop med någon man tycker är ful? Låter tragiskt enligt mig. "Äh min tjej är så ful, tur att jag kan kolla in snygga tjejer på stan. Synd att jag aldrig kan få dom utan håller mig till min fula tjej.

Älskling, du är ful men du vill i alla fall ha mig."

Tvivlar starkt på att det handlar om folk som är för fula för andra.

För övrigt är det så enkelt så att "fula" killar tror de kan få snygga tjejer just pga att tjejer själva säger att de inte bryr sig om utseende.
Citera
2013-06-05, 07:58
Medlem
Katzyns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Night-Train
För dig ja! Allmänt så verkar tjejer bry sig mindre om utseende än killar.

Det är ju rätt svårt att veta vad de anser vara fult och snyggt. Men du menar alltså att man ska vara ihop med någon man tycker är ful? Låter tragiskt enligt mig. "Äh min tjej är så ful, tur att jag kan kolla in snygga tjejer på stan. Synd att jag aldrig kan få dom utan håller mig till min fula tjej.

Älskling, du är ful men du vill i alla fall ha mig."

Tvivlar starkt på att det handlar om folk som är för fula för andra.

För övrigt är det så enkelt så att "fula" killar tror de kan få snygga tjejer just pga att tjejer själva säger att de inte bryr sig om utseende.

Nejdå, jag menar inte alls att man ska vara ihop med någon man tycker är oattraktiv.

Jag menar bara att det är patetiskt att sitta och känna att någon hemsk orättvisa blivit begången mot en av ett ondskefullt samhälle för att en snygg tjej inte vill vara ihop med en, samtidigt som man själv inte skulle kunna tänka sig att bli ihop med en tjej man tycker är ful. Och gnälla om att man skulle ha någon sorts rättighet att få snygga tjejer och att det är tjejernas moraliska plikt att ställa upp etc.
Citera
2013-06-05, 12:07
Medlem
Night-Trains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Katzyn
Nejdå, jag menar inte alls att man ska vara ihop med någon man tycker är oattraktiv.

Jag menar bara att det är patetiskt att sitta och känna att någon hemsk orättvisa blivit begången mot en av ett ondskefullt samhälle för att en snygg tjej inte vill vara ihop med en, samtidigt som man själv inte skulle kunna tänka sig att bli ihop med en tjej man tycker är ful. Och gnälla om att man skulle ha någon sorts rättighet att få snygga tjejer och att det är tjejernas moraliska plikt att ställa upp etc.

Så klart har ingen en moralisk plikt att ställa upp. Däremot råder ojämlikhet i dejtingvärlden, det är fler män som blir ensamma. Jag skäller inte på nån, tycker att det är ett tråkigt faktum bara.

Det finns ensamma tjejer också, men fler ensamma män. Och det är lika tråkigt för alla! Men det är en omöjlig ekvation att ingen ska vara ensam, it is what it is...
Citera
2013-06-05, 12:43
Medlem
triixiies avatar
Jag anses vara snygg, och jag har haft sk "fula" pojkvänner som mina tjekompisar har sagt "du, han är inte så värst snygg" till mig om. Men i MINA ögon är de ju finast på jorden. Småfula killar är betydligt mer ödmjuka och jobbar mer på sin personlighet, det behöver inte snygga.
Har varit med ett antal klassiskt "heta" killar men de har inte varit intressanta av andra skäl. Kanske vi inte haft något gemensamt eller så har de varit helt tomma i hjärnan. Då tar jag mycket hellre än sådär-snygg kille som går att umgås med. Förr eller senare blir han ändå snyggast i mina ögon.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in