2013-05-31, 00:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frantik
2,5 miljoner är sinnessjukt mycket pengar för en svensk artist. Till och med för Håkan. Kan inte tänka mig några som skulle ta så mycket i gage i Sverige.
Kanske om ABBA fortfarande existerat (eftersom dom skulle säkert ha MER än så för en återförening).
Swedish House Mafia (ja man får väl tyvär räkna dom som Sveriges största musikexport år 2012/13) tog väl 800 000 kr för spelningarna på Friends.

Det skulle väl vara ifall P&L erbjöd Håkan fem miljoner för att spela på P&L. Och i sådana fall:
Vem tackar nej till fem miljoner?
Varför i HELVETE skulle redan ekonomiskt pajiga P&L erbjuda en sådan summa? Prestige?
Vid milleniumskiftet blev ABBA erbjudna 1 miljard dollar för en återföreningsturné, men nobbade!
Citera
2013-05-31, 11:18
Medlem
ShaneMacGowans avatar
http://www.gp.se/kulturnoje/1.1704797-specialinbjudna-till-hemlig-hakan-spelning

Där skulle man gärna varit! Någon som har mer info om denna spelning?
Citera
2013-05-31, 16:16
Medlem
91:an Karlssons avatar
Det där om Håkan och Peace and Love... tror att fem miljoner kan vara nära en rimlig summa för hans medverkan, åtminstone 2.5. Det ryktas att Jay-Z tog tio millar för tre år sedan och sätter man ribban där nånstans kan jag ändå tänka mig att Håkan - som trots allt ÄR den kanske allra största svenska musikakten att dra publik - kan casha in ett par millar på en spelning. 500 000 kronor låter för lite. Pengar till hela bandet, crew, ja, en jävla massa. Vissa kändisar kan ta 50-70 lök för att spela lite spotifylistor på olearys i någon byhåla, liksom. Men det är ju lite roligt när människor vill få det till att Håkan Hellström med sitt gäng är några fasansfulla, blodsugande kapitalister som hatar fred och kärlek. Tror inte t. ex Håkan själv bryr sig ett dugg eller vet ett skit om ekonomin.
Citera
2013-05-31, 17:36
Medlem
heyyoutheres avatar
Jan-Olov Andersson på Aftonbladet hyllar den kommande filmen
Citat:
Duon Måns Mårlind/Björn Stein har gjort allt rätt i en film som lär sätta Håkan Hellström-fansen i lyckorus och även ge honom många nya fans. Inspirerad av Hellströms låtar, har de gjort en sex & drugs & rock ’n’ roll-historia som både form- och känslomässigt slår det mesta som skådats i svensk film under senare år, med Adam Lundgren i ”Håkan-rollen”.

En svensk ”Trainspotting”, typ.
http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/kronikorer/janolovandersson/article16876435.ab
Citera
2013-05-31, 17:51
Medlem
4thtimearounds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 91:an Karlsson
Det där om Håkan och Peace and Love... tror att fem miljoner kan vara nära en rimlig summa för hans medverkan, åtminstone 2.5. Det ryktas att Jay-Z tog tio millar för tre år sedan och sätter man ribban där nånstans kan jag ändå tänka mig att Håkan - som trots allt ÄR den kanske allra största svenska musikakten att dra publik - kan casha in ett par millar på en spelning. 500 000 kronor låter för lite. Pengar till hela bandet, crew, ja, en jävla massa. Vissa kändisar kan ta 50-70 lök för att spela lite spotifylistor på olearys i någon byhåla, liksom. Men det är ju lite roligt när människor vill få det till att Håkan Hellström med sitt gäng är några fasansfulla, blodsugande kapitalister som hatar fred och kärlek. Tror inte t. ex Håkan själv bryr sig ett dugg eller vet ett skit om ekonomin.

Jag tycker inte heller att är HELT orimligt. 2011 vet jag att han lockade mest publik utav alla artister och då var ändå giganter som The Strokes, Dylan, Kings of Leon, Journey osv där. Har läst att det var över 40.000 i publiken på hans spelning. Kan tänka mig att Jay-z lockade ungefär lika många, säkert lite mer.

Därför känns det ju inte helt otänkbart att det valt att punga ut lite extra för att få Håkan att uppträda där igen. Han var ju nummer två på deras "ranking"-lista över artister som kommer uppträda, med endast Depeche Mode före sig.
Citera
2013-05-31, 18:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShaneMacGowan
http://www.gp.se/kulturnoje/1.1704797-specialinbjudna-till-hemlig-hakan-spelning

Där skulle man gärna varit! Någon som har mer info om denna spelning?

http://www.youtube.com/watch?v=6rvHn1hYcxs

Är det Sigge man ser i slutet som går med pappa Håkan ?
Citera
2013-06-01, 10:34
Medlem
rokkroks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azper
http://www.youtube.com/watch?v=6rvHn1hYcxs

Är det Sigge man ser i slutet som går med pappa Håkan ?

Det måste det ju nästan vara.
Varför ser Håkan ut som en gangster där?
Citera
2013-06-01, 10:41
Medlem
Jobobods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svensson94
Är du medveten hur mycket 5 MILJONER är för en svensk artist som spelar i Sverige?

Nej, hur mycket är det?

Min poäng är att Hellström är lika pengakåt som alla andra artister. En del verkar tro annat. Kan han pressa det till sex miljoner kommer han att göra det.
Citera
2013-06-01, 17:11
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Jobobod
Nej, hur mycket är det?

Min poäng är att Hellström är lika pengakåt som alla andra artister. En del verkar tro annat. Kan han pressa det till sex miljoner kommer han att göra det.

Naturligtvis. Och vem bryr sig egentligen? Det finns ju ett klassiskt citat som säger "If you're good at something, never do it for free", så varför skulle Håkan vara ett undantag? Det handlar inte om att vara pengakåt, utan om att utnyttja sin talang.
Citera
2013-06-01, 17:13
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jobobod
Nej, hur mycket är det?

Tror knappast att han själv förhandlar fram priset för sina konserter, han har givetvis duktigt folk som förhandlar åt honom och vars jobb det är att få ut bästa möjliga pris.

Men tror inte han, som vem som helst, tackar nej till pengar direkt. Han har ju en familj att försörja och det är inte säkert att han kommer vara så här populär hela livet direkt.
Citera
2013-06-04, 11:04
Medlem
r0ckets avatar
Hallå alla, ni har väl inte missat den här?

http://www.faktum.se/2013/05/hakan/

Tydligen brukar Håkan hitta på saker som inte stämmer i sina intervjuer, vad kan man egentligen lita på att han upplevt?
Citera
2013-06-04, 14:57
Medlem
junazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av r0cket
Hallå alla, ni har väl inte missat den här?

http://www.faktum.se/2013/05/hakan/

Tydligen brukar Håkan hitta på saker som inte stämmer i sina intervjuer, vad kan man egentligen lita på att han upplevt?
Haha, bästa intervjun! Håkan trollar bort journalisten, kan det vara så att även hon blir utsatt för det som hon tror att alla andra journalister blivit utsatta för; nämligen att de tror att de kommit Håkan Hellström in på bara skinnet, men i själva verket driver han bara. Klockrent
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in