Citat:
Ursprungligen postat av
91:an Karlsson
Det där om Håkan och Peace and Love... tror att fem miljoner kan vara nära en rimlig summa för hans medverkan, åtminstone 2.5. Det ryktas att Jay-Z tog tio millar för tre år sedan och sätter man ribban där nånstans kan jag ändå tänka mig att Håkan - som trots allt ÄR den kanske allra största svenska musikakten att dra publik - kan casha in ett par millar på en spelning. 500 000 kronor låter för lite. Pengar till hela bandet, crew, ja, en jävla massa. Vissa kändisar kan ta 50-70 lök för att spela lite spotifylistor på olearys i någon byhåla, liksom. Men det är ju lite roligt när människor vill få det till att Håkan Hellström med sitt gäng är några fasansfulla, blodsugande kapitalister som hatar fred och kärlek. Tror inte t. ex Håkan själv bryr sig ett dugg eller vet ett skit om ekonomin.
Jag tycker inte heller att är HELT orimligt. 2011 vet jag att han lockade mest publik utav alla artister och då var ändå giganter som The Strokes, Dylan, Kings of Leon, Journey osv där. Har läst att det var över 40.000 i publiken på hans spelning. Kan tänka mig att Jay-z lockade ungefär lika många, säkert lite mer.
Därför känns det ju inte helt otänkbart att det valt att punga ut lite extra för att få Håkan att uppträda där igen. Han var ju nummer två på deras "ranking"-lista över artister som kommer uppträda, med endast Depeche Mode före sig.