När jag var i Marmaris med min mamma på en charterresa 1994 (jag var 17 år) så träffade vi en intressant person. Han skötte allt från transporter till och från flygplatsen, bussutflykter till Pamukkale och Efesos, båtutflykter till lokala stränder och t o m till Rhodos vid bra väder. Han sa en sak, på brokig engelska, som jag aldrig kommer att glömma. I korta ordalag sa han att om turken så mycket som luktar sig till att en islamisering börjar förekomma så kommer folk gå man ur huse i alla städer och protestera mot det. Han sa något i stil med att vi är alla Atatürk. Så här nästan 20 år senare är det nästan otroligt hur rätt han hade. För det är just det som händer. Erdogan är en proxy åt NATO, USA, Saudierna/Qatar och sionisterna. Hade det inte varit för Erdogan så skulle det varit lugnt i Tunisien, Egypten, Libyen och Syrien. En sak till, jag fick detta bekräftat av ännu en person en gång i tiden. Han lever inte längre men var en mycket duktig schackspelare. Jag har skrivit om det tidigare så citera mig gärna på den punkten. Jag lyfter på hatten åt alla turkar som så snabbt mobiliserade hela städer.
Som vanligt har Morris rätt i sin analys.
http://www.youtube.com/watch?v=rIA4U1_cul0