2013-06-03, 22:01
Medlem
highfives avatar
Någon som vet om hennes äldre vän på fejjan har amputerat sina ben? Simmaren från Färöarna. Han är nog kanske den som gillat VBs inlägg mest av alla under våren. Försöker hitta en koppling mellan ett ev benarrangemang och svartsjuka.
Citera
2013-06-03, 22:03
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av robinhoodson
Mycket möjligt...alla delar kan ha legat i gropen...gm kan ha börjat tänka..kanske ånger över gärningen, om det är kj som gjort det så var det trots allt hans ex tjej.
Han ser uppståndelsen som mordet orsakat och får för sig att ta fram kroppen och placera den i ödehuset så den hittas. Händerna och kläderna som kan binda honom till kroppen slänger han i bagaget på bilen och dumpar /bränner som på ett annat ställe.
Han hinner bära in benen i ödehuset innan han blir störd och vågar därefer ej återvända för att flytta resten av kroppen.
Bara en tanke hur det kan ha gått till.

Ni som tror eller spekulerar om att GM eller KJ om han är GM ville att kroppen skulle hittas, varför dels stycka, men också gömma? Varför erkänner inte KJ om det var han, och om han ville att kroppen skulle hittas?
Citera
2013-06-03, 22:04
Medlem
Är det någon som vet om dom har sökt något vid svedjefortet, där vistades KJ mycket som liten, och där finns det väldigt många gömmor. Jag tror att det är privatägt numera.
Citera
2013-06-03, 22:05
Moderator
OYs avatar
Om man stöter på en styckad kropp tror jag inte att man tittar efter om livmoderna saknas, jag tror att man först och främst noterar att armar, ben och annat inte sitter där det ska sitta, och förfasas över detta. Tror inte alls att man ens tänker ordet livmoder, bara död död död.
Citera
2013-06-03, 22:05
Medlem
ballobass avatar
Det mesta talar ju för att rätt man sitter häktad, inte så mkt att säga där. Nu med blod funnet i hans bil.
En sak jag funderar lite på är ändå varför gömma vissa kroppsdelar så öppet , en anledning är just för att de ska hittas. Men inte händerna för de kan bära spår från mördaren, det är nåt som han tänkt på tydligen eller bara ren tur att de inte funnits.

Men om vi säger att han tänkt på att de inte får hittas varför har han då vart klumpig och lämna spår i bilen? Jag vet ren spekulation från min sida , men ändå intreesant att fundera på.
Citera
2013-06-03, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Toxe
Vi tänker istället att GM ska flytta kroppsdelarna från hålan i skogen till ödehuset. Han börjar med benen, blir därefter avbruten och avviker från platsen. Resten blir kvar i skogen.

Så han mellanlagrar kroppen i ett hål i marken 175 meter bort i skogen för att flytta hela kroppen till huset när det är närmare med bil att parkera vid huset direkt och lasta in den på en gång. Visst om man utgår från att kroppen styckades i gropen så visst. Annars låter det väldigt omständigt. Fortfarande har väl inte polisen sagt att det är styckplatsen på FP2?
Citera
2013-06-03, 22:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Toxe
Vi tänker istället att GM ska flytta kroppsdelarna från hålan i skogen till ödehuset. Han börjar med benen, blir därefter avbruten och avviker från platsen. Resten blir kvar i skogen.

Tänker i samma banor, citerar tidigare inlägg:

Någon förmedlade en teori ang benens placering i huset: GM ämnade elda upp huset/kroppsdelarna men blev avbruten.
Tycker inte att denna tankegång blivit uppmärksammad som den borde.

Egen fundering kring händelseförlopp där GM planerar att elda upp huset: GM styckar kroppen på annan plats, förpackar delarna i påsar och påsarna i väskor (ryggsäck o dyl) anpassade för friluftsliv. Kör till platsen vid huset som hen är väl förtrogen med (tar sig dit av 2 skäl: känner sig trygg där och även för att det inte direkt skulle ifrågasättas vad hen gör där om hen skulle råka stöta på någon bekant). Tror alltså att GM gör detta dagtid (men på en tidpunkt GM bedömer relativt säker) eftersom GM skulle få svårt att motivera vad hen gör där mitt i natta om någon skulle råka observera bilen tex.

Parkerar, sonderar: allt lugnt, ingen där. Tar en väska går ut i terrängen och tömmer ut innehållet. Gör om proceduren tills alla delar ligger där torso hittades.

Åker därifrån. (Destruerar/bränner väskor/påsar på säker plats)

Återkommer följande natt. Parkerar nu långt ifrån, el går ev från sin bostad (under rådande omständigheter är nog GM motiverad att få lite skoskav, allt för att minimera risken att någon ser att GM lämnar bostaden). Har med sig tändvätska. Påbörjar förflyttning av delarna till huset, tar först underbenen. Går upp för rampen, ställer ner benen.
Blir skrämd av något, vadsomhelst. Tar sig snabbt därifrån, vågar sedan inte återkomma (el fick inget bra tillfälle att göra det innan delarna hittades).

Kroppsdelar som fattas? Djur? (räv?)

Kan givetvis tyckas omständligt att åka dit fler ggr men kanske ändå inte så lätt att genomföra hela processen i ett svep. Alltså en förklaring till att en GM delar upp det momentvis.
Citera
2013-06-03, 22:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Om man stöter på en styckad kropp tror jag inte att man tittar efter om livmoderna saknas, jag tror att man först och främst noterar att armar, ben och annat inte sitter där det ska sitta, och förfasas över detta. Tror inte alls att man ens tänker ordet livmoder, bara död död död.

Mmm.. speciellt om man är ute o söker I GRUPP efter en saknad kvinna..?
Citera
2013-06-03, 22:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY

Jag tror inte att det finns någon som skrivit ett mer rätt inlägg NÅGONSIN på FB.
Finns säkert någon som skulle börja söka för att se om dom kände igen personen, men den stora majoriteten och jag med den skulle nog tänka DÖD DÖD DÖD och sen få kalla kårar på hela kroppen och knappt klara av att slå numret till polisen.
Citera
2013-06-03, 22:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
Någon som vet om hennes äldre vän på fejjan har amputerat sina ben? Simmaren från Färöarna. Han är nog kanske den som gillat VBs inlägg mest av alla under våren. Försöker hitta en koppling mellan ett ev benarrangemang och svartsjuka.

Ööh, han är väl nån elitidrottare om jag förstått det rätt..
Googla så får man upp nån bild där jag
förstått det som att han är en resande person
Citera
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smålandtintin
JK är en av de bästa advokater jag träffat, även om han är nästan autistiskt tystlåten.
Äh. Han är bara norrbottning till ursprunget.

Citat:
Silbersky anställer inte skit!
Sen tror jag nog TR säger nej, men det är en annan sak.
Isåfall kan KJ be om att få byta försvarare.
Citera
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Tänker i samma banor, citerar tidigare inlägg:

Någon förmedlade en teori ang benens placering i huset: GM ämnade elda upp huset/kroppsdelarna men blev avbruten.
Tycker inte att denna tankegång blivit uppmärksammad som den borde.

Egen fundering kring händelseförlopp där GM planerar att elda upp huset: GM styckar kroppen på annan plats, förpackar delarna i påsar och påsarna i väskor (ryggsäck o dyl) anpassade för friluftsliv. Kör till platsen vid huset som hen är väl förtrogen med (tar sig dit av 2 skäl: känner sig trygg där och även för att det inte direkt skulle ifrågasättas vad hen gör där om hen skulle råka stöta på någon bekant). Tror alltså att GM gör detta dagtid (men på en tidpunkt GM bedömer relativt säker) eftersom GM skulle få svårt att motivera vad hen gör där mitt i natta om någon skulle råka observera bilen tex.

Parkerar, sonderar: allt lugnt, ingen där. Tar en väska går ut i terrängen och tömmer ut innehållet. Gör om proceduren tills alla delar ligger där torso hittades.

Åker därifrån. (Destruerar/bränner väskor/påsar på säker plats)

Återkommer följande natt. Parkerar nu långt ifrån, el går ev från sin bostad (under rådande omständigheter är nog GM motiverad att få lite skoskav, allt för att minimera risken att någon ser att GM lämnar bostaden). Har med sig tändvätska. Påbörjar förflyttning av delarna till huset, tar först underbenen. Går upp för rampen, ställer ner benen.
Blir skrämd av något, vadsomhelst. Tar sig snabbt därifrån, vågar sedan inte återkomma (el fick inget bra tillfälle att göra det innan delarna hittades).

Kroppsdelar som fattas? Djur? (räv?)

Kan givetvis tyckas omständligt att åka dit fler ggr men kanske ändå inte så lätt att genomföra hela processen i ett svep. Alltså en förklaring till att en GM delar upp det momentvis.

Tror att GM dragit öronen åt sig när vi diskuterade heta platser här i tråden. GM vågade helt enkelt inte gå dit igen när han förstod att det snart skulle dyka upp sökare i omgivningen. Tror att GM följt tråden dygnet runt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in