Citat:
Ursprungligen postat av
Europeisch
Nu förstår jag bättre vad du menar. Men jag håller inte riktigt med.
Bra. Jag förväntar mig bra bemötande, men jag förväntar mig inte att alla håller med mig.
Citat:
Ursprungligen postat av
Europeisch
Jag tror att det är farligt att anta en "liberal" linje vad gäller rasblandning.
Där håller jag inte med dig. Jag lockas inte alltför mycket av ett samhälle som delar inte människor utifrån etnicitet.
Det är av den anledningen jag börjar få alltmer sympati för uppfattningen att dom flesta av Sveriges invandrare behöver sändas tillbaka dit dom kom ifrån. Den utveckling vi ser i Sverige nu, är att vår befolkning trängs undan, och ersätts, av en aldrig sinande ström kolonisatörer. Till detta kommer att inga krav ställs på invandrarna att anpassa sin förökning till vad som är lämpligt i Sverige. Utlänningarna skaffar mycket fler barn än svenskarna. Denna utveckling är snabbaste vägen till ett samhälle med stora etniska konflikter, och därmed ett samhälle som genomsyras av rasism. Vi har redan sett hur olika etniska grupper skappar kriminella gäng, och områden där muslimer vill bestämma själva, utan svenska myndigheters inblandning. Denna utveckling vill jag inte ska fortsätta. Mängden invandrare är redan för stor för att integration eller assimilering ska fungera. Dom alternativ som finns är alltså återvandring till hemländerna, eller inbördeskrig i Sverige.
Sveriges nuvarande invandring genomsyras av rasism på så sätt att vi i Sverige förväntas ge plats åt kolonisatörer, men motsvarande förväntningar ställs inte på kolonisatörernas ursprungsländer att dom ska ge plats åt en stor mängd svenskar med stora barnaskaror. Jag är medveten om förekomsten av en västerländsk koloni i Mellanöstern, och dessa kolonisatörer saknar jag fullständigt sympati för. Dom har bara lyckats skapa en helt onödig konflikt mellan Västvärlden och islamska världen.
Citat:
Ursprungligen postat av
Europeisch
Enstaka fall är inget bekymmer men jag tror att det bästa och enklaste är att man helt enkelt har linjen att det inte skall förekomma.
Enstaka fall accepterar jag, eftersom det då inte handlar om att byta ut Sveriges befolkning.
Citat:
Ursprungligen postat av
Europeisch
Vad gäller din salt-liknelse tycker jag inte den är helt träffande. Det finns tvärtom mycket som tyder på att rasblandade individer i högre grad lider av mentala problem eller har problem med hälsan på olika sätt.
På detta område saknar jag tillräckliga kunskaper. Dessutom undrar jag hur mycket kunskap som finns tillgängligt i världen, med tanke på att forskning på detta område har varit tabu i 70 år.
Ifall det i framtiden skulle visa sig att du har rätt, att rasblandning ger problem, så är det ett hanterbart problem att vi står där med ättlingarna till några adoptivbarn och handelsresande som har hittat sin partner utomlands. Däremot står vi inför ett jätteproblem ifall rasblandning visar sig ge problem, och vi då redan har bytt ut halva landets befolkning mot kurder.
Citat:
Ursprungligen postat av
Europeisch
Många av de absolut mest våldsamma folkgrupperna på jorden är just resultatet av rasblandning. Se på mestiserna i Sydamerika exempelvis. Men håller man det väldigt strikt så kanske.
Jag känner inte till mestisernas humör. Min spontona tanke är judar och zigenare, som förvisso är geografiskt spridda, men helst gifter sig inom egna etniska gruppen. Hur fridsamma är judar och zigenare, trots sin etninska renhet?