2013-06-02, 20:30
Medlem
JR1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Obscene1
Det pratas om centrala mittfältare för United.

Men är det inte aktuellt att spela in Rooney på en mittfältsposition? Skulle inte det vara intressant?
Rooney besitter helt klart vissa kvalitér som krävs av en central mittfältare, kanske skulle varit aktuellt med Fergurson bakom rodret. Tvivlar dock starkt på att Moyes skulle flytta ner Rooney i banan, det blir väll Fellaini, Strootman eller nån som värvas.
2013-06-02, 20:36
Medlem
shitlists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JR1
Kan någon som följer Ligue 1 berätta lite kort om Clement Grenier? Ryktats en hel del om att Wenger varit där och kollat tillgängligheten. Det känns ju som en rätt typisk Wenger värvning om man ska vara ärlig, en ung talangfull offensiv spelare som dessutom är från Frankrike.
Har väl sett någon strömatch med Lyon och det jag har sett har varit fint iaf, väldigt duktig med bollen och har ett sjukt skott. Jag tycker iaf att det hade varit ett bra köp.
2013-06-02, 20:38
Medlem
Citat:
Rooney besitter helt klart vissa kvalitér som krävs av en central mittfältare, kanske skulle varit aktuellt med Fergurson bakom rodret. Tvivlar dock starkt på att Moyes skulle flytta ner Rooney i banan, det blir väll Fellaini, Strootman eller nån som värvas.

Om ni sett Uniteds matcher under det gågna året har Rooney spelat mer i mittfältet än på topp. Därav inte samma målprocent som han haft tidigare. Varför skulle han inte spela där i fortsättning med Moyes styre? (Om han nu stannar)
2013-06-02, 20:51
Medlem
JR1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pogba
Om ni sett Uniteds matcher under det gågna året har Rooney spelat mer i mittfältet än på topp. Därav inte samma målprocent som han haft tidigare. Varför skulle han inte spela där i fortsättning med Moyes styre? (Om han nu stannar)
Jag har sett en hel del av Uniteds matcher och jag skulle vilja påstå att Rooney framförallt spelat i positionen precis bakom Rvp som en 10:a. Det vi diskuterar är om Rooney stiger ner som en central mittfältare jämte Carrick, likt han gjorde i matchen mot Aston Villa.
2013-06-02, 21:36
Medlem
Ollitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nahibo
Känns som att en klubb som West Brom kommer ta in dansken om dom inte får låna Lukaku igen

Snacka om nerköp från förra säsongens kvalitéslån

Citat:
Kan någon som följer Ligue 1 berätta lite kort om Clement Grenier? Ryktats en hel del om att Wenger varit där och kollat tillgängligheten. Det känns ju som en rätt typisk Wenger värvning om man ska vara ärlig, en ung talangfull offensiv spelare som dessutom är från Frankrike.

Det enda jag vet är att Lyons boss har gått ut och sagt att man skulle kräva ungefär samma summa som Bayern tog in Götze för, det vill säga ungefär 300mkr. Även om han skulle vara en intressant spelare för framtiden känns det som fel fokus. Man borde satsar på mer rutinerade spelare som går rakt in i startelvan istället kan jag tycka.
2013-06-02, 21:39
Medlem
dippsis avatar
Gomez ryktas att gå till Napoli efter sagt att han har spelat sin sista match för Bayern, måste betyda att Cavani lämnar?
Senast redigerad av dippsi 2013-06-02 kl. 21:44.
2013-06-02, 21:45
Medlem
marc0p0l0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dippsi
Gomez ryktas att gå till Napoli efter sagt att han har spelat sin sista match för Bayern, måste betyda att Cavani lämnar?

http://www.bild.de/sport/fussball/mario-gomez/wechselt-zum-ssc-neapel-30657530.bild.html

Bild går till och med ut med att det är i stort sett helt klart. Frågan är hur mycket Napoli betalar i så fall? Gomez har ändå kontrakt till 2016.
2013-06-02, 21:49
Medlem
dippsis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av marc0p0l0
http://www.bild.de/sport/fussball/mario-gomez/wechselt-zum-ssc-neapel-30657530.bild.html

Bild går till och med ut med att det är i stort sett helt klart. Frågan är hur mycket Napoli betalar i så fall? Gomez har ändå kontrakt till 2016.

Dem lär ha nog med pengar om de säljer Cavani för sina 63 miljoner €, då kommer nog Bayern få vad nu Gomez är värd (30 - 40 € miljoner kanske?) och köpa Lewandowski sedan!
Senast redigerad av dippsi 2013-06-02 kl. 21:51.
2013-06-02, 22:16
Medlem
Nahibos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ollito
Snacka om nerköp från förra säsongens kvalitéslån

Ja.. danmarks zlatan gör väl sällan någon lycklig, men det känns som en ganska naturlig övergång.
2013-06-02, 22:52
Medlem
Knepig utveckling för Bendtner, för bara två år sedan var det snack om att Bayern München skulle ersätta Klose med honom. Känns ganska surrealistiskt idag.

http://metro.co.uk/2011/06/07/nicklas-bendtner-eyed-by-bayern-munich-to-replace-miroslav-klose-35427/
2013-06-02, 22:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HalChase
Knepig utveckling för Bendtner, för bara två år sedan var det snack om att Bayern München skulle ersätta Klose med honom. Känns ganska surrealistiskt idag.

http://metro.co.uk/2011/06/07/nicklas-bendtner-eyed-by-bayern-munich-to-replace-miroslav-klose-35427/

Han hade faktiskt ett rätt imponerande facit för sin ålder där ett tag. Presterade i landslaget och gjorde 15 mål för Arsenal som 21-åring säsongen 08/09.

Hade han varit smart hade han valt ett lite vettigare klubbval efter EM (där han var bra), t.ex. Hamburg som har varit intresserade. Men efter detta året vet jag inte riktigt vilka som är villiga att satsa på honom.
2013-06-02, 23:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VanDenBerg
Han hade faktiskt ett rätt imponerande facit för sin ålder där ett tag. Presterade i landslaget och gjorde 15 mål för Arsenal som 21-åring säsongen 08/09.

Hade han varit smart hade han valt ett lite vettigare klubbval efter EM (där han var bra), t.ex. Hamburg som har varit intresserade. Men efter detta året vet jag inte riktigt vilka som är villiga att satsa på honom.

Stoke?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in