Citat:
Citat:
Ursprungligen postat av
kunskap1
Var har jag sagt att miljontals forskare säger fel och att jag har säger rätt? Du får citera mig annars blir det en strawman.
Citat:
Ursprungligen postat av kunskap1
"Evolutionsteorin" är en hypotes och ingen teori. Den blir till en teori så fort man har evidens som styrker hypotesen. Har tyvärr inte sätt några konkreta evidens på evolution. Om ni har så får ni visa mig. Visa mig gärna den starkaste evidensen på evolution så att den kan diskuteras.
Så var det med den saken.
Citat:
För det andra anser jag en människa vara en idiot som inte vågar bekräfta/undersöka vad forskarna kommit fram till och bara följer med "strömmen" bara för att forskarna säger så.
Nu är det inte bara så att forskarna bara "följer med strömmen" det är en strawman.
Man har ett peer review förfarande för att försäkra sig om faktasäkring.
Och att motbevisa evolutionen skulle ju vara en dröm för forskare som vill bli berömda det största de kunde uppnå troligen förutom att bota cancer eller finna odödlighet, de skulle gå till historien. Så din argumentation håller inte.
Citat:
För det tredje anser jag en människa vara en idiot som inte kan tänka själv och låter andra gör det åt en.
Vad betyder det??? Att du inte använder läkemedel du inte kan exakt ge alla de kemiska reaktionerna för i människokroppen och dess effekter? Att du inte använder datorer för du inte känner till hur mikroprocessorerna är konstruerade och designade???
Att rationallisera i sin tillvaro är en förutsättning för att kunna fatta ens det mest elementära beslut du gör, något annat är nonsens.
Sedan är det skillnad på att bilda sig en egen uppfattning och av detta dra slutsatsen att denna är rätt och att kritiskt reflektera över fakta som ges.
Citat:
För det fjärde anser jag en människa vara en idiot som anser att allt har uppkommit utan någon skapares inverkan.
Jag tycker man är en idiot om man gör en "skapare" till en gud, om två bran kolliderar innebär det inte att dessa är Gud, de är bara två bran.
Citat:
För det femte anser jag en människa vara en idiot som följer sin magkänsla istället för sitt förnuft.
Jaa, läs vad du skrev i kommentaren ovan.