2013-06-02, 12:49
Medlem
EmmaKlaras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av guvario
Det här med skriken från kj's lägenhet. Hur kan man vara så säker på att det kom just därifrån? Jag kan iaf inte säkert avgöra varifrån i huset som alla ljud kommer.

Det är svårt att avgöra om det inte är närmaste lägenheten från där man befinner sig.
Den som hört något skrik var ju inte ens säker på om det var rätt dag, så det där är nog mest något tidningarna fått tag på, polisen tar det nog med en nypa salt.
Citera
2013-06-02, 12:50
Medlem
Jeremiahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Jisses, vill du få det till att allt var minutiöst planerat som i en deckare.

Mest sannolikt skedde det i hans bostad, det är mycket som talar för det. Fakta och andra omständigheter som talar emot det är förstås välkommet, men detta börjar likna fiction.

Allt som inträffar i samband med en händelse som detta är sällan en slump, skriken, som dessutom bara hördes av grannen ovanför/under KJ och grannen vägg i vägg, tillsammans med att telefonen dog vid ungefär samma tidpunkt är inte bara en slump.

Att han säger att hon precis lämnade bostaden vid eller strax före dessa händelser är inte heller en slump.

Det jag anser talar emot att VB mördades i KJ:s lght är att det inte bekräftats från Polis att det funnit spår av VB:s blod där. Det är mycket svårt eller tom. omöjligt att städa upp efter en förmodad knivhuggning (9 hugg) + ev. styckning.
Senast redigerad av Jeremiah 2013-06-02 kl. 12:51. Anledning: edit
Citera
2013-06-02, 12:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klimatis
Men...VB var ju sannolikt död då. Uppgifterna kommer ju från Misstänkt gärningsman, eh?

Nä, uppgifterna kommer från en intervju med polisens taleskvinna. Kan ha varit i efterlyst eller någon nyhetssändning. Kommer inte ihåg vilket.
Citera
2013-06-02, 12:52
Medlem
dragonessa666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Men, man låtsas ju inte, man skjuter de facto personer med allt från identiska kulsprutor till andra olika former av handeldvapen i en lek där det går ut på att döda så många som möjligt. Och då de träffas av plastkulor så "dör" de enligt spelets regler.

Som sagt, man kan förstås fundera över detta.

Det är fortfarande en gräns mellan lek och verklighet Lalajlaj det krävs mer för att kliva över gränsen.
OM KJ är GM så har han klivit över gränsen och det som är av vikt är vad som var triggaren till detta övertramp
Citera
2013-06-02, 12:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dragonessa666
Det jag tyckte var intressant var inspelningen som vedebörande syftade på

Och vad skulle vitsen med att spela upp ett skrik en viss tid vara?
KJ säger ju att VB gick hem kl 21, så i vilket syfte skulle ett uppspelat skrik gynna KJ?
Finns som ingen logik i vissa teorier som yppas här!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av guvario
Det här med skriken från kj's lägenhet. Hur kan man vara så säker på att det kom just därifrån? Jag kan iaf inte säkert avgöra varifrån i huset som alla ljud kommer.

Det kan man inte och det har heller ingen sagt! Vad man sagt är att man hört skrik men inte vetat var det kom ifrån.
Citera
Moderator
OYs avatar
Plast eller kemikalier, skit samma, jag misstänker iaf att polisen låtit en kriminalsökhund nosa på bilen, den har markerat, därefter har man använt ett ämne, diskutabelt vilket, som indikerat blod eller annan kroppsvätska, topsat, skickat på analys, fått bekräftat att det är VB:s. Inte så himla märkligt egentligen.

Det behövs inga stora mängder doftmolekyler för att hunden ska få träff. Vid emballering frisätts molekyler i luften som kan fästa på emballagets utsida och det i sin tur fäster på ytor i bilen.
Citera
2013-06-02, 12:56
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jeremiah
Det jag anser talar emot att VB mördades i KJ:s lght är att det inte bekräftats från Polis att det funnit spår av VB:s blod där. Det är mycket svårt eller tom. omöjligt att städa upp efter en förmodad knivhuggning (9 hugg).

Har du sett polisen bekräfta någon uppgift sedan hon hittades, utöver att de hittat en kropp och att det är VB?

Den tekniska bevisningen kommer vi förmodligen inte att få ta del av förrän vid rättegången och man blir ofta förvånad över vad mycket saker de har som man inte kände till.

Som sagt, och som även nämnts många gånger i tråden, om brottsplatsen är ordentligt städad, vilket vi inte heller vet något om, så kan det ta tid innan man hittar några spår. Både jag och andra har nämnt några fall där det tagit veckor innan man hittade blod efter att en person blivit styckad i lägenheten.

Och om de redan har eller när de hittar blod i lägenheten så kommer de förmodligen inte informera oss om detta.
Citera
2013-06-02, 12:57
Medlem
dragonessa666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spanaren007
Och vad skulle vitsen med att spela upp ett skrik en viss tid vara?
KJ säger ju att VB gick hem kl 21, så i vilket syfte skulle ett uppspelat skrik gynna KJ?
Finns som ingen logik i vissa teorier som yppas här!
Jo, vitsen är avledning av misstanke. För om det hördes ljud från KJ:s lgh så ÄR väl någon hemma? Det betyder i sådant fall på planering av mord/ dråp och att BO blev bortförd eller kanske inte var där. Kan också tyda på medhjälpare, en person som är i lgh och spelar upp, alternativ timer på apparaten som då spelade upp skriken. OBS detta är bara en vidare spekulation på det alternativ som gavs av den som jag svarade på.
Citera
2013-06-02, 12:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jeremiah
Det jag anser talar emot att VB mördades i KJ:s lght är att det inte bekräftats från Polis att det funnit spår av VB:s blod där. Det är mycket svårt eller tom. omöjligt att städa upp efter en förmodad knivhuggning (9 hugg) + ev. styckning.

Hur är det med uppgiften om att man skulle ha funnit blod i hans bil, har det bekräftats av polisen?

Man verkar ju fortfarande jobba med att kolla upp tips som inte har någon uppenbar koppling till KJ.
Citera
2013-06-02, 13:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wildis
Vad ska man tro om det egentligen? De flesta brukar väl be om att företrädas av en välmeriterad kändisadvokat i sådana här fall när man riskerar att bli fälld för ett brutalt mord?

Jag tror inte en 22-årig Bodenpojke har någon större insyn i eller kännedom om vad som inbegripes i begreppet "kändisadvokat". För allt vad vi vet så kan ju den han nu fått förordnad vara Bodens svar på Silbersky.....
Citera
2013-06-02, 13:00
Medlem
Overkokt.Blomkals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ophiaghushannah
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article16779334.ab
Intressant och lite motstridigt (till den andra artikeln).
Citat:
...gjort rör sig bland annat om hot hon kände sig utsatt för...
...Någon rubricering kan vara olaga hot, det handlar om anmälningar ett år tillbaka i tiden, det handlar om 2–3 anmälningar.
Ganska vaga formuleringar, men om de har något med KJ att göra lär de väl dyka upp i FUP.

Citat:
Ursprungligen postat av Blobenheimer
Fanns det inte ett klipp eller film på MGM o någon vän där de i skämtsam ton sade något om satanister jag tror det där är ett internt skämt i gruppen, har vänner som på facebook har interna skämt som skulle få en FB tråd att explodera i teorier om de skulle bli misstänkta för något sådant här men som vi som känner dem vet är bara trams.
MGM var inte med i den filmen (utan en vän till MGM och dennes kompis).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in