Citat:
Ursprungligen postat av
Jeremiah
Jag tror att VB mördades antingen i stugan eller utomhus. Hade hon mördats i lght borde kriminalarna hittat spår av det där.
Jag tror inte det handlar om nått rituellt mord när det gäller antalet knivhugg eller styckning. Knivhuggen tyder på att mordet är gjort i affekt dvs. ilska.
Styckningen är en sk. transportstyckning. En relativt klen och otränad man som KJ orkar knappt lyfta 60+kg som det påstås att VB vägde ca. än mindre förflytta, särskilt inte i skogsterräng. Ytterligare en tes som jag tycker stödjer att offret varken mördades eller styckades i lght.
Jag tror inte heller att KJ haft medhjälpare, kanske nån nära anhörig som möjligtvis hjälpt till att städa upp isåfall. Det enda som förbryllar mig är att benen hittades i ödehuset. I övrigt tror jag KJ inte ville att VB skulle hittas. Troligtvis har KJ känt sådan press och stress att han inte vågat sig ut i skogen för att gömma kroppsdelarna tillräckligt bra.
Detta känns inte som ett planerat mord utan ett överilat dåd där framför allt tiden från mord till att VB:s kropp hittats är KJ:s största hjälp för att försvåra de tekniska bevisläget.
Jag tror heller inte detta handlat om något rituellt.
Men jag läste något inlägg att VB hade skickat sms till någon,något i stil med att något hade retat upp henne.
Var detta kanske orsaken till att hon blev dödad.
Hon ville kanske gå hem,eller gick kanske från hans lägenhet,men att KJ följt efter med sin bil och att något gått snett UTE.
Jag tror på teorin att hon dödats ute,tror också att han var ensam.
Något jag undrar över är om inte en som begår ett sånt här makabert mord också kan slita ihjäl sig,ja jag menar att om han inte ville bli upptäckt så har han nog dragit och släpat kroppen sj.
Är det som sagt någon hjälp han fått tror jag endast på någon i hans familj,det sägs ju här inne på FB att han skulle ha farit till sin bror,vet inte om jag uppfattade det rätt men att han spelade spel där