2013-06-01, 09:07
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Hur gammal var SG?
Jag slog upp det själv. Han var 27, alltså inte ett barn och äldre än KJ.
Citera
2013-06-01, 09:09
Medlem
Jag tror att han skulle köra hem henne med bil, och när de åkte iväg, så tänkte han att de skulle åka till föräldrarnas stuga och ha trevligt istället. När hon märker att han inte kör hem till henne, utan viker av åt annat håll, så börjar hon leva fan i bilen, och KJ tystar henne, kör till stugan, och har ihjäl henne där, sen slänger han in henne i bagaget, och kör ut henne till fp
Citera
2013-06-01, 09:10
Medlem
Han berättade om vad som hänt sin hund för sina nära vänner i någon social situation (Bastu nämndes tror jag)

Han ska ha berättat att hunden dog av EL.
Att hunden styckades i två delar och han gjorde det själv. ( Känns som han är stolt över det?)
Även att han dumpat delarna i älven. ( Kan vara en dumpplats han har återanvänt? )

Var väl en kompis kompis som berättade vad han sagt och kändes relativt trovärdigt.
Vet inte om det var planerat men känns som han fick en bättre bild vem som var intresserad av det och kanske hittade en presumtiv MGM där? Eller medhjälpare.
Lät som kompisens kompis lämnade för han blev upprörd över det.
Citera
2013-06-01, 09:13
Medlem
klimatiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lilltoe
Således skulle KJ ha knockat henne, släpat henne till bilen och i bagageutrymmet. Kört iväg och på mp släpat ut henne och utdelad de dödande huggen. Hinner man inte besinna sig på, låt oss säga, 5-10 min. på vägen? Kör man ens på vägen?

Jag menar om han skulle befunnit sig i ett psykotiskt tillstånd, hade nog bilkörningen väckt uppmärksamhet. Psykotiska människor är orationella och väcker uppmärksamhet.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Psykos

Det skulle ju vara rimligt att han släpade henne eftersom hon hade skrapmärken på benen.
Citera
2013-06-01, 09:18
Medlem
Citat:
Hur gammal var SG?
27 år
Citera
2013-06-01, 09:22
Medlem
då är det väl dags att han erkänner sitt illdåd snart
Citera
2013-06-01, 09:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lilltoe
Således skulle KJ ha knockat henne, släpat henne till bilen och i bagageutrymmet. Kört iväg och på mp släpat ut henne och utdelad de dödande huggen. Hinner man inte besinna sig på, låt oss säga, 5-10 min. på vägen? Kör man ens på vägen?

Jag menar om han skulle befunnit sig i ett psykotiskt tillstånd, hade nog bilkörningen väckt uppmärksamhet. Psykotiska människor är orationella och väcker uppmärksamhet.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Psykos

Det lutar väl mer i så fall åt att han knockat henne på annan plats dvs utomhus.
Kanske det uppstod gräl i bostaden. Hon lämnar och han skitförbannad följer efter med bilen, stormar ur bilen.knuffar omkull henne (därav skrapsåren på knäna) eventuellt knivar henne redan då och slänger henne sedan i bagaget.
Citera
2013-06-01, 09:31
Medlem
Citat:
DNA mår inte bra av Luminol. Men det finns andra ämnen som kan sprayas, som är bättre i det avseendet, Bluestar t.ex.
http://www.ghilliesuits.com/bluestarbloodrevealingreagent.aspx
är det sånt du menar
Citera
2013-06-01, 09:32
Medlem
saltapinnars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jeremiah
Jag tror att VB mördades antingen i stugan eller utomhus. Hade hon mördats i lght borde kriminalarna hittat spår av det där.
Jag tror inte det handlar om nått rituellt mord när det gäller antalet knivhugg eller styckning. Knivhuggen tyder på att mordet är gjort i affekt dvs. ilska.
Styckningen är en sk. transportstyckning. En relativt klen och otränad man som KJ orkar knappt lyfta 60+kg som det påstås att VB vägde ca. än mindre förflytta, särskilt inte i skogsterräng. Ytterligare en tes som jag tycker stödjer att offret varken mördades eller styckades i lght.

Jag tror inte heller att KJ haft medhjälpare, kanske nån nära anhörig som möjligtvis hjälpt till att städa upp isåfall. Det enda som förbryllar mig är att benen hittades i ödehuset. I övrigt tror jag KJ inte ville att VB skulle hittas. Troligtvis har KJ känt sådan press och stress att han inte vågat sig ut i skogen för att gömma kroppsdelarna tillräckligt bra.

Detta känns inte som ett planerat mord utan ett överilat dåd där framför allt tiden från mord till att VB:s kropp hittats är KJ:s största hjälp för att försvåra de tekniska bevisläget.

Jag tror heller inte detta handlat om något rituellt.
Men jag läste något inlägg att VB hade skickat sms till någon,något i stil med att något hade retat upp henne.
Var detta kanske orsaken till att hon blev dödad.
Hon ville kanske gå hem,eller gick kanske från hans lägenhet,men att KJ följt efter med sin bil och att något gått snett UTE.
Jag tror på teorin att hon dödats ute,tror också att han var ensam.
Något jag undrar över är om inte en som begår ett sånt här makabert mord också kan slita ihjäl sig,ja jag menar att om han inte ville bli upptäckt så har han nog dragit och släpat kroppen sj.
Är det som sagt någon hjälp han fått tror jag endast på någon i hans familj,det sägs ju här inne på FB att han skulle ha farit till sin bror,vet inte om jag uppfattade det rätt men att han spelade spel där
Citera
2013-06-01, 09:36
Medlem
reemkas avatar
Hoppar in här helt utan att läsa ikapp vad ni skrivit senaste dygnet så jag vet inte om den här infon är gammal för tråden: Har fått bekräftat att KJ dödade sin hund. Han blev dessutom polisanmäld för det och det ska tydligen ha varit en rättegång (???). Han fick hjälp att "städa bort" hunden - av sin pappa.
Dessvärre är det ingen idé att komma med följdfrågor, jag fick infon i all hast "i smyg" och det var inte läge alls för mig heller att ställa ytterligare frågor, så jag vet inte hur han dödade sin hund eller vem som ska ha polisanmält honom. Men om det nu varit rättegång borde det väl gå att hitta bekräftelse på det via TR? Jag vet inte hur man gräver efter sånt och som sagt det kanske redan gjorts och varit uppe i tråden?
(Och NU ska jag läsa ikapp.)
Citera
2013-06-01, 09:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rammstein74
http://www.ghilliesuits.com/bluestarbloodrevealingreagent.aspx
är det sånt du menar

Det där är ju för eftersök i jaktsammanhang, tror inte polisen använder riktigt samma medel.
Citera
2013-06-01, 09:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av reemka
Hoppar in här helt utan att läsa ikapp vad ni skrivit senaste dygnet så jag vet inte om den här infon är gammal för tråden: Har fått bekräftat att KJ dödade sin hund. Han blev dessutom polisanmäld för det och det ska tydligen ha varit en rättegång (???). Han fick hjälp att "städa bort" hunden - av sin pappa.
Dessvärre är det ingen idé att komma med följdfrågor, jag fick infon i all hast "i smyg" och det var inte läge alls för mig heller att ställa ytterligare frågor, så jag vet inte hur han dödade sin hund eller vem som ska ha polisanmält honom. Men om det nu varit rättegång borde det väl gå att hitta bekräftelse på det via TR? Jag vet inte hur man gräver efter sånt och som sagt det kanske redan gjorts och varit uppe i tråden?
(Och NU ska jag läsa ikapp.)

Inte ett dugg förvånad om det nu stämmer. Har jag sagt hela tiden om den här hundstackaren och vem som hjälpte till med att "städa upp"
Kan det vara VB som polisanmälde? Iså fall långsökt iofs att hon skulle plugga hemma hos honom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in