Citat:
Ursprungligen postat av
possimest
Tjena!
Till att börja med ser dina odlingar ser riktigt fräscha och proffsiga ut! Får man fråga hur mycket jord du har i baljan med 4 plantor och den med 1 planta i? Samt hur mycket pengar har du lagt ut på ett ungefär?
Min odling då:
2 plättar på kanske 3-4 m^2 totalt med 40 liter köpejord och några liter sand. Blandade runt allt detta med ursprungsjorden som är en morän jordart. Köpte 40 Typhoonfrön av T*nska. Fick 58st
La 40 i blöt och ivrig som jag var satte jag ut dom på min odlingsplats 2 dagar senare då "endast 35 hade fått groddar. Av de resterande 5 fröna visade sig 3st få groddar.
Nåväl, jag åkte ut och vattnade de 2 dagarna efter att jag sått fröna eftersom att det var sjukt varmt. Sen besöker jag inte platsen på en vecka på ett ungefär. När jag kommer dit igen så kan jag räkna till 22 plantor ovan jord.
20 av dessa ser väldigt friska ut och de andra 2 verkade ha blivit utsatta för lyxmatprovning av sniglarna

. Nu idag, 4 dagar sen jag var ute sist så har jag köpt snigelgift

och åter igen 22 plantor ovan jord som förrutom den ökade storleken ser likadana och friska ut.
Ser fram emot det soliga vädret och regnet som kommer om några dagar!
Mvh.
Antagligen tråkigt att läsa utan att få se bilder. Tyvärr har jag inte tillgång till någon uppladdningssida och är lite för lat för att greja och fixa en fredag som idag