2013-05-31, 19:36
Medlem
snillet_1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av C0w
Fan vad dåligt

Konstigt val när man har i princip varje storklubb i europa efter sig. Han får säkert en massa pengar, men det är ju inte som att han hade fått dålig lön i tex Chelsea eller liknande..

Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Falcao vill alltså inte vinna CL?

Det måste ju handla om dessa företag och agenter som äger delar av Falcao... Men jag förstår ändå inte riktigt. Det finns säkert ett par lag till som hade kunnat betala en liknande transfersumma och lön - varför måste han till just Monaco? City? Chelsea? Real Madrid?

Kanske är en dum fråga, men för mig ter det sig märkligt.

Vad är det ens Monaco betalar för? Atletico Madrids del av Falcao bara? Haha, vilken jävla soppa...
Senast redigerad av snillet_1 2013-05-31 kl. 19:39.
2013-05-31, 19:39
Medlem
GoFuckADucks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Falcao vill alltså inte vinna CL?
Nej han tänker bara på pengar tyvärr.
2013-05-31, 19:39
Medlem
JR1s avatar
Trots att det legat i luften blir man ändå chockad när det händer. Nåväl, vem tar Atletico Madrid in nu?
2013-05-31, 19:40
Medlem
GoFuckADucks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JR1
Trots att det legat i luften blir man ändå chockad när det händer. Nåväl, vem tar Atletico Madrid in nu?
Kanske David Villa ?
2013-05-31, 19:40
Medlem
Audere-Est-Faceres avatar
Citat:

Leandro Damião.
2013-05-31, 19:42
Medlem
vizis avatar
Citat:

Jackson Martinez kanske? ingen aning men ska bli intressant då ATM alltid lyckas få till sig en vass Center.
2013-05-31, 19:53
Medlem
Ska det vara så jävla svårt för dessa sydamerikanerna att gå till några etablerade storklubbar eller? Hulk, Willian, Falcao osv...

Fast till Radamels försvar hade jag nog inte heller tackat nej till 600 miljoner netto över 5 år i Monte Carlo.

Känns väl som det bara är en tidsfråga tills Monaco försöker locka tillbaka Wenger som tränare? Med tanke på att fransmannen bara har ett år kvar på kontraktet i skrivande stund.
2013-05-31, 20:08
Medlem
Fast varför ska alla dessa storklubbar ha någon option på topp-spelare?

Är det bara jag som tycker det är kul att Monaco och liknande klubbar har kommit och att det blir lite mer konkurrens om topp-spelarna?

Det är inte precis Ukrainska ligan, utan det är Franska ligan som har fått sig ett uppsving med PSG och Zlatan.

Jag vill inte se fler City's, Real och Bayern med några av världens bästa spelare på bänken eller i rotation.
2013-05-31, 20:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Obscene1
Fast varför ska alla dessa storklubbar ha någon option på topp-spelare?

Är det bara jag som tycker det är kul att Monaco och liknande klubbar har kommit och att det blir lite mer konkurrens om topp-spelarna?

Det är inte precis Ukrainska ligan, utan det är Franska ligan som har fått sig ett uppsving med PSG och Zlatan.

Jag vill inte se fler City's, Real och Bayern med några av världens bästa spelare på bänken eller i rotation.

City började som Monaco.. Men inte det utan att spelarna vänder sig efter pengar, att det går att köpa sig till storhet och titlar.
2013-05-31, 20:37
Medlem
Vad är det spelaren själv "tjänar" på att vara delägd av femtioelva företag? Har Falcao själv fått pengar vid varje delköp?
2013-05-31, 20:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HerrWarum
Vad är det spelaren själv "tjänar" på att vara delägd av femtioelva företag? Har Falcao själv fått pengar vid varje delköp?

Det är ett sätt för spelaren att få hjälp till att bli en stjärna i Europa. Företagen kan via sina nätverk se till att du blir värvad av en europeisk klubb, att ditt varumärke byggs upp, att du får bättre sponsoravtal och så vidare. Nackdelen är att spelaren själv inte har så mycket makt över sin egen karriär sen.
2013-05-31, 21:03
Medlem
LNCJ-exLRs avatar
Fan skit samma om Falcao skulle gå till Chealsea, Man C, PSG, Barca eller Real..Its all about the money.

Vad är skillnaden, det handlar om pengar. Tråkigt men sant.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in