2013-05-25, 12:06
Medlem
rayraviolis avatar
Apropå dammsugarmetoden: Tänk på att getingarna kan överleva färden in i apparaten. De vandrar ut ur dammsugarmunstycket vimmelkantiga och sugna på hämnd.

Om möjligt rekommenderar jag en fysisk attack mot själva moderkakan. Lokalisera boet och slå bort från sitt fäste. Se till att ha ordentligt knutna löparskor och en god portion spring i benen.
Citera
2013-05-25, 12:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rayravioli
Apropå dammsugarmetoden: Tänk på att getingarna kan överleva färden in i apparaten. De vandrar ut ur dammsugarmunstycket vimmelkantiga och sugna på hämnd.

Om möjligt rekommenderar jag en fysisk attack mot själva moderkakan. Lokalisera boet och slå bort från sitt fäste. Se till att ha ordentligt knutna löparskor och en god portion spring i benen.

haha
Citera
2013-05-26, 08:15
Medlem
borrizs avatar
Citat:

Så länge dammsugaren är igång är det ingen fara, det är först när man slår av strömmen det börjar bli tufft.
En korridorkompis berättade om en som försökte gasa ihjäl ett gäng getingar i dammsugaren med karbid & vatten; det visade sig inte vara en sådär bra idé i slutändan.

Jag tror det bästa är ifall TS håller sig till byggskum, Anticimex eller fredlig samexistens.
Citera
2013-05-31, 10:20
Medlem
GreenCheeses avatar
Citat:

Kan tillägga att när man använder den metoden så fyll dammsugarpåsen med myrr! Det förhindrar att getingarna kryper upp igen.
Citera
2013-05-31, 10:27
Medlem
FarbrorKjells avatar
Heja getingen !!
Citera
2013-05-31, 10:37
Medlem
BaconTuppens avatar
Häll rödsprit över boet så blir dom skitfulla, sen kan du göra vad du vill
med dom dyngraka små liven
Citera
2013-05-31, 10:47
Medlem
Inzaneclowns avatar
Kör sprayflaska och tändare, elda getingarna och lägg upp filmen här.
Citera
2013-05-31, 11:18
Medlem
TS hur har det gått?
Citera
2013-05-31, 16:39
Medlem
beerklunkers avatar
Citat:

Därför ska TS tejpa igen munstycket så att jävlarna inte kommer ut och så småningom svälter
Förberedd dig på att inte kunna dammsuga på ett tag bara
Citera
2013-05-31, 19:55
Medlem
IceEyess avatar
Självfallet bör du ta ett allvarligt snack med drottningen i getingflocken och tydligt förklara att du inte tolererar att skaran påbörjar ett byggprojekt på dina domäner utan giltigt tillstånd.

Förslagsvis bör ni styra upp ett möte på en neutral plats där ni utan oro kan föra en saklig konversation som förhoppningsvis resulterar i att drottningen rättar sig efter sina krav och tar beslutet av avbryta bygget och istället förflytta det till en neutral plats där bygget och deras närvaro inte orsakar oro och skada för närboende.

Ett mer radikalt alternativ är en välplanerad och skoningslös blixtattack där du anfaller öppningen med en större mängd insektsgift.
Citera
2013-06-01, 09:04
Medlem
borrizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GreenCheese
Kan tillägga att när man använder den metoden så fyll dammsugarpåsen med myrr! Det förhindrar att getingarna kryper upp igen.
Toppen!
Har du testat själv?
Citera
2013-06-01, 09:06
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borriz
Kolla med värden/din hemförsäkring, oftast ingår det ett avtal med tex Anticimex, som tar bort getingarna utan kostnad för dig.
Detta.
Anticimex kommer, sen är problemet borta efter 15 minuter, jag har själv råkat ut för getingbo på balkongen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in