2013-05-30, 04:02
Medlem
Lagro

Finns inte brottsplatsen i KJ s bostad eller att han använt bilen för att transportera kroppsdelar, blir det svårt att se honom som skyldig.
Polisen har tidigare uttalat att de känner inte till var brottsplatsen fanns.
Till KJ s fördel är att det kan inte ha funnits något motiv för honom att mörda VB, av vad som framkommit.
Han säger hon lämnade bostaden 21.00 som också stämmer in med att hennes mobil blir avstängd den tiden.
Det skall ha funnits personer som sett VB utanför fastigheten, men de här vittnen blev avförda av någon anledning, kan vara att de önskade vara anonyma.

Vad som måste ses som underligt är att VB bodde hos sina föräldrar, men det görs anmälan först fyra dygn efter att hon saknades.
Om KJ är oskyldig som är det sannolika, finns nog endast en sak att göra, om mordet skall lösas och det är att sätta upp en hög belöning, till den som kan komma med upplysningar att mordet löses.
Senast redigerad av Lagro 2013-05-30 kl. 04:55. Anledning: ändrad ord
Citera
2013-05-30, 04:05
Medlem
henkesss avatar

Förutom att VB slutade träna med MB för ca 6 månader sedan. Och vad jag hört från
karate klubben så hälsa hon inte på i klubben speciellt mycket och inte hälsat på MB heller. Senaste halvåret. Så vem är smartingen som drar upp MB nu igen.
Citera
2013-05-30, 04:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av henkess

Förutom att VB slutade träna med MB för ca 6 månader sedan. Och vad jag hört från
karate klubben så hälsa hon inte på i klubben speciellt mycket och inte hälsat på MB heller. Senaste halvåret. Så vem är smartingen som drar upp MB nu igen.

Om masttäckningen stämmer och att mobilen kopplar mot sävastmasten 21 så kan det ändå betyda att VB fanns i närmare sävast vid tillfället, inget som behöver ha med MB att göra men kan ändra händelseförloppet, samt i vilken riktning brottsplatsen kan finnas.

Edit: Fyndplatsen ligger ju på andra sidan stan. Förmodligen för att flytta fokus från brottsplatsen och minska sökandet i dessa områden, som jag påpekat tidigare så var fp meningen att den skulle hittas. Var det i dessa krokar som KJ var med på söken btw?
Senast redigerad av Steelmachine33 2013-05-30 kl. 04:26.
Citera
2013-05-30, 04:24
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FUP-12
Jag tycker mig se att du håller på att pröva andra alternativ än KJ i tråden. Jag tänker på mastningarna kl 18:40 och 21. Frågan är väl om VB kan ha lämnat KJ och tagit sig till MB vid den senare tidpunkten.

Meningslöst att sitta med obekräftade uppgifter och sortera det med någon som helst relevans.
Ingen har sett eller hört av VB efter besöket, och var telefonerna befinner sig behöver inte visa ett skit mer än att en gärningsman har stängt ner telefonen antingen på väg ifrån eller till något.
Det kluriga är att ingen sett henne lämna vilket är högst märkligt. Inte en enda människa hörde av henne efter 21.00- Så du får nog ser över kartorna och se det som att det finns inget underlag för en enda mast.

Citat:
Ursprungligen postat av henkess

Där ser man att uppgifterna eller rättare sagt vad folk har hört inte stämmer. Så MB är väl ett kallt spår. Ett iskallt och totalt osannolikt spår.
Citera
2013-05-30, 04:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EsoxLucius81
Jag har mixtrat lite med "texten" från ödehuset.
Är någon duktig på photoshop? Ni kan ju försöka tyda den.

http://i.imgur.com/fN5aU9A.jpg
Jag anser vissa bokstäver påminner om thailändska bokstäver.
Citera
2013-05-30, 04:44
Medlem
Om det är så att KJ har Aspergers syndrom så talar det för att han är oskyldig. Personer med Aspergers har ingen som helst stresstålighet i alla fall inte de jag känner till.
Om man med stress menar "tryck eller spänning, som en sammanfattande benämning på tillstånd av psykisk och fysisk påfrestning orsakade av yttre omständigheter såsom tidspress, höga prestationskrav och konflikter.
Hade han varit gärningsmannen borde han vid det här laget ha brutit ihop och erkänt.
Citera
2013-05-30, 04:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Meningslöst att sitta med obekräftade uppgifter och sortera det med någon som helst relevans.
Ingen har sett eller hört av VB efter besöket, och var telefonerna befinner sig behöver inte visa ett skit mer än att en gärningsman har stängt ner telefonen antingen på väg ifrån eller till något.
Det kluriga är att ingen sett henne lämna vilket är högst märkligt. Inte en enda människa hörde av henne efter 21.00- Så du får nog ser över kartorna och se det som att det finns inget underlag för en enda mast.

Där ser man att uppgifterna eller rättare sagt vad folk har hört inte stämmer. Så MB är väl ett kallt spår. Ett iskallt och totalt osannolikt spår.

Det finns relevans om det kan visa i vilken riktning mobilen färdats då sävastmasten täcker dåligt mot Boden pga ett berg i vägen, på kartan ser den ut att vara nära åbergsmasten med berget mellan. Tror VB färdas längs sävastvägen och tappar åbergsmasten kring Grubban för att koppla mot sävastmasten några hundra meter senare kring 21, strax därefter dör mobilen eller slås av förmodligen när gm stannar fordon. Ja jag antar att VB är tagen mot sin vilja alternativt död redan. Sökområde för brottsplats och styckplats kan finnas i den riktningen och kan i så fall begränsas från tidpunkt vid mastkoppling till när modern påstår sig försökt kontakta henne. Om hon färdades norrut från KJ så borde den gå från åbergsmasten till sävastklinten istället om den alls skulle tappa åbergsmasten som har väldigt öppet över hela dalen som Boden ligger i. Alternativt färdats på andra sidan älven söderut.

Edit: säger varken MB eller KJ utan försöker få ett samband i händelseförloppet då det finns för många aktörer och spekulationer för att få en bild hur det gick till. Måste bygga underifrån...
Senast redigerad av Steelmachine33 2013-05-30 kl. 05:07.
Citera
2013-05-30, 05:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cinnabar
Vad är klubben "necro official" för nåt? Killen gillar Hannibal och Die Hard. Kombinationen av intressen kanske bör ses över... om han inte gillar att sprida hemliga meddelanden, precis som den förmodade GM verkar göra.

I övrigt ser han ut att ha prefixet "fet", precis enligt ryktet.

Jag drar mig till minnes den norska flickan Sigrid som försvann, och INGEN hade sett henne lämna sin kompis, precis som i det här fallet. Det visade sig att hon blivit indragen i en bil, och brutalt mördad av minst en GM. Den ena var känd inom psykiatrin. Detta sagt utifrån tesen att hon inte kan vara bortförd för att ingen sett henne... hon kan mycket väl ha bestämt sig för att gå hem, och mött fel person. Det är väl ödsliga sträckor på vägen hem? Sigrid blev bortförd i förort, bland villor.

Necro official page är rapartisten Necros officiella sida, så dra inga höga växlar på det
Citera
2013-05-30, 06:21
Medlem
Ny morgonpigg teori

VB förs bort från Bodsvedjan ca 21 längs sävastvägen i riktning södrrut av okänd gärningsman/män, VBs mobil tappar åbergsmasten och kopplar upp sig mot sävastmasten någonstans efter Grubban.
Färdas till okänd plats inte mer än 20 kilometer från Bodsvedjan, ensligt, ostört, inom/utomhus oklart, där hon dör alternativt redan död, motiv okänt. Mobilen slås av alternativt kastas i Luleåälven, kläder och tillhörigheter görs av med. Kroppen dumpas hel.

VB anmäls försvunnen och sök startar, polisen söker mot områden med MPS i anslutning till mobilmasterna. Gm blir nojjig om bindande bevis på händerna om kroppen hittas. Tar med verktyg för att kapa händerna men blir rädd att platsen ska kunna binda gm till brottet. Styckar resten av kroppen för att lättare kunna transportera särskilt nu när polisaktiviteten ökat i Boden.

Oklart när kroppsdelarna flyttas till fyndplatserna men avsikten är att minska sök i för stunden aktuella området. För att dölja motivet arrangeras fyndplatsen som ett ritualmord för att försvåra utredningen och vilseleda. Eventuellt tipsar gm om platsen till polisen men när inget händer tipsas även MPS. Cirkusen drar igång.

Jag har inga idéer om identitet eller motiv för gm, men att finna brottsplats eller styckningsplats samt händelseförlopp vore intressant.

Edit: jag vet att man tappar åbergsmasten längs ovan nämnda sträcka. Då det hänt mig varje gång jag kört den och kopplats upp igen när jag närmat mig sävastmasten. Inte ens 2G funkar där, noll täckning.
Senast redigerad av Steelmachine33 2013-05-30 kl. 07:16.
Citera
2013-05-30, 06:57
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lagro
Jag anser vissa bokstäver påminner om thailändska bokstäver.

Asiatisk maffia?
Citera
2013-05-30, 07:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Steelmachine33
Ny morgonpigg teori

VB förs bort från Bodsvedjan ca 21 längs sävastvägen i riktning södrrut av okänd gärningsman/män, VBs mobil tappar åbergsmasten och kopplar upp sig mot sävastmasten någonstans efter Grubban.
Färdas till okänd plats inte mer än 20 kilometer från Bodsvedjan, ensligt, ostört, inom/utomhus oklart, där hon dör alternativt redan död, motiv okänt. Mobilen slås av alternativt kastas i Luleåälven, kläder och tillhörigheter görs av med. Kroppen dumpas hel.

VB anmäls försvunnen och sök startar, polisen söker mot områden med MPS i anslutning till mobilmasterna. Gm blir nojjig om bindande bevis på händerna om kroppen hittas. Tar med verktyg för att kapa händerna men blir rädd att platsen ska kunna binda gm till brottet. Styckar resten av kroppen för att lättare kunna transportera särskilt nu när polisaktiviteten ökat i Boden.

Oklart när kroppsdelarna flyttas till fyndplatserna men avsikten är att minska sök i för stunden aktuella området. För att dölja motivet arrangeras fyndplatsen som ett ritualmord för att försvåra utredningen och vilseleda. Eventuellt tipsar gm om platsen till polisen men när inget händer tipsas även MPS. Cirkusen drar igång.

Jag har inga idéer om identitet eller motiv för gm, men att finna brottsplats eller styckningsplats samt händelseförlopp vore intressant.

Edit: jag vet att man tappar åbergsmasten längs ovan nämnda sträcka. Då det hänt mig varje gång jag kört den och kopplats upp igen när jag närmat mig sävastmasten. Inte ens 2G funkar där, noll täckning.

Första dumpningsplatsen förmodligen inte i anslutning till älven då kroppen mest troligt hade dumpats i den, åberget alternativt nån av skogarna i sävasttrakten då det oftare är öppnare vid vatten vilket ökar risken för upptäckt. Även något ödehus eller hus bundet till gm möjligt.
Citera
2013-05-30, 07:37
Medlem
"Här står jag på rea"
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här