Resultat: Valet 2018
SvP får min röst
0%
0 röster
SvP får inte min röst
0%
0 röster
2013-05-28, 14:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stopbitching
Kan du länka detta igen? För det är väl inte så att du sitter och tolkar in saker som inte sagts, eller rent av ljuger?

Du kan läsa artikeln på Fria tider till att börja med:

http://www.friatider.se/leder-medborgargarde-mot-kravallerna-ar-sjalv-domd-for-valdsamt-upplopp
Citera
2013-05-28, 14:07
Bannlyst
Citat:
Kan du länka detta igen? För det är väl inte så att du sitter och tolkar in saker som inte sagts, eller rent av ljuger?
Citat:
”Ena babben snodde en annan babbes kryckor och ville veva, när han märkte att inte kryckan var speciellt avskräckande så slängde(!) han sin kompis krycka och sprang fort satan. Jag var helt chanslös. Solidaritet verkar inte vara förortsbabbarnas grej alltså”.

Enligt 36-åringen var de invandrare som medborgargardet gav sig på i Tumba inte några oskyldiga förbipasserande, utan helt säkert inblandade i den skadegörelse som skett tidigare på kvällen, då bland annat papperskorgar stacks i brand.

– Så var det. Det här gänget var där omedelbart, sökte konfrontation och kastade dessutom sten på oss, säger han.

Detta blir till "misshandel av handikappad 15-åring".
Rena kvällstidningsjournalistiken på min ära.

http://www.friatider.se/leder-medborgargarde-mot-kravallerna-ar-sjalv-domd-for-valdsamt-upplopp
Senast redigerad av Straybullet 2013-05-28 kl. 14:11.
Citera
2013-05-28, 14:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Straybullet
Mikael Skillt har ältats och ältats i den här jävla tråden. Jag har ingen lust att sitta och diskutera honom, det leder ju uppenbarligen inte till någonting. På samma sätt som jag inte har något intresse av att älta andra medlemmars historia gång på gång på gång, bara för att ett fåtal högljudda individer kräver det.

Det får helt enkelt tas med partistyrelsen, om någon är missnöjd på någon av våra medlemmar eftersom det är de som sköter den biten och de som fattar besluten.

Nej, jag tycker att man ska akta sig för att twittra om personliga grejer om man är offentlig nationalist, och att man bör tänka på vad man skriver och hur. Och jag är verkligen inte gudarnas bästa barn när det kommer till att alltid uttrycka mig bra eller framstå som saklig och vettig - det vet jag om. Men det är ändå en riktlinje man bör ha.

Överlag är det ett råd jag kan ge alla egentligen, ha inte något twitter-konto där ni skriver personliga grejer, för det kommer mest strunt från sådana. Dessutom är arenan alldeles för undermålig för en utvecklande och djupgående diskussion och debatt.

Kom igen, du är givetvis inte perfekt, men du är en väldigt bra röst för den etniska nationalismen, inte minst relativt sett. Du är verbalt begåvad och påläst. Ny inom "rörelsen", men har uppenbarligen följt den på avstånd under en viss tid.

Däremot upplevs det som enormt märkligt att Mikael Skillt tillåts vara kvar i partiet och även kan uttrycka sig hur som helst utan att det till synes får några praktiska konsekvenser internt. Han är SvP:s motsvarighet till Kent Ekeroth i nolltoleransens SD som kommer undan med allting.

Det måste ha varit 20-30 etniska nationalister som redan ställt sig undrande varför han tillåts vara kvar det bara i den här tråden. Jag kan lova dig att det finns väldigt många fler som inte yttrar sig här som är minst lika undrande. Väldigt många. Det framstår som konstigare att han är kvar än att folk fortfarande följer Marc Abramsson. Det sätter hämsko på svensk nationalism. Därför "ältar" "vi". Bort med de som är destruktiva så vi kan börja bli konstruktiva.
Citera
2013-05-28, 15:22
Bannlyst
Igår åtalades SvP-medlemmen och ansvarig utgivare för vår partitidning Sebastian Karlsson för hets mot folkgrupp för artikelkommentarer på Realisten.se.
https://www.realisten.se/2013/05/28/atal-vackt-mot-realisten-se/

Nu håller vi verkligen tummarna för att de goda krafterna segrar!
Citera
2013-05-28, 15:26
Medlem
Citat:
Överlag är det ett råd jag kan ge alla egentligen, ha inte något twitter-konto där ni skriver personliga grejer, för det kommer mest strunt från sådana.

Håller inte med dig här eftersom jag anser att det är positivt med nationalister som skriver personligt och vågar vara människor av kött och blod. Detta är ett sätt att få bort den stereotypa bilden av "högerextremister" som sitter käpprakt med ryggen, stirrande med bister min, och när de väl öppnar käften så ramlar det ut skitnödiga glosor. Det är inget märkvärdigt att vara nationalist. Alla är det innerst inne.
Citera
2013-05-28, 15:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Freddes
Håller inte med dig här eftersom jag anser att det är positivt med nationalister som skriver personligt och vågar vara människor av kött och blod. Detta är ett sätt att få bort den stereotypa bilden av "högerextremister" som sitter käpprakt med ryggen, stirrande med bister min, och när de väl öppnar käften så ramlar det ut skitnödiga glosor. Det är inget märkvärdigt att vara nationalist. Alla är det innerst inne.
Ja, många håller inte med mig här, det är tydligt. Men det är väldigt lätt att det blir fel när man skriver på ett ställe som Twitter, att det blir dumt, misstolkas eller vad det nu kan vara. Så man bör nog vara väldigt försiktig hur man använder det och uttrycker sig i alla fall. Du har såklart i övrigt en poäng i vad du skriver.
Citera
2013-05-28, 15:50
Medlem
stopbitchings avatar
Citat:
Igår åtalades SvP-medlemmen och ansvarig utgivare för vår partitidning Sebastian Karlsson för hets mot folkgrupp för artikelkommentarer på Realisten.se.
https://www.realisten.se/2013/05/28/atal-vackt-mot-realisten-se/

Nu håller vi verkligen tummarna för att de goda krafterna segrar!
Råkade inte motståndsrörelsen ut för något liknande? Hur gick det för dem?
Citera
2013-05-28, 15:51
Bannlyst
Citat:
Råkade inte motståndsrörelsen ut för något liknande? Hur gick det för dem?
Hagberg dömdes till en månads fängelse har jag för mig. Rätta mig gärna om jag har fel.
Citera
2013-05-28, 16:17
Medlem
Smuggelss avatar
Haha, Skillt är ju nästan mer hatad är Justin Bieber ifall alla kommentarer kommer från olika personer, vilket jag betvivlar starkt.

Ni som tjatar om han kommer få samma svar om och om igen, så varför inte bara hålla käften så kan vi diskutera vad som är relevant.
Citera
2013-05-28, 20:49
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Europeisch
Det skulle alltså vara farligt att säga till Skillt, öga mot öga, att man anser att han är en olämplig medlem att ha i SvP? Låter sunt.
"Låter sunt"? Att stå för sina åsikter eller hålla käften vore nog mer värdigt, inte sant? Om något ont skulle hända så har jag hellre en Skillt vid min sida än alla andra nätkrigare tillsammans och det tror jag även du tycker om du släpper prestigen för en sekund?

Jag har också tvekat men kommit fram till att Skillts förflutna inte spelar nån roll. Finns det nån som tror att pacifister som Varnagel skulle behandlas mildare än Skillt av fienden bara för att Varnagel inte vågar slåss? I slutändan är vi dömda på förhand allihop, då kan man lika gärna våga ta för sig också.
Citera
2013-05-28, 20:50
Medlem
elmanoos avatar
Citat:
Hagberg dömdes till en månads fängelse har jag för mig. Rätta mig gärna om jag har fel.

Det stämmer. Och den fastställdes också i hovrätten efter överklagan nyligen.

Och nu har också Vejdeland som fått bege sig ner till tingsrätten: http://www.nordfront.se/nordfronts-chefredaktor-atalades-for-hmf-idag.smr
Citera
2013-05-29, 22:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrFishboy
Öppnad efter uppstädning...
Det tackar vi för, och partiet närmar sig för övrigt 4000 likes på facebook.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in