Citat:
Ursprungligen postat av
Straybullet
Mikael Skillt har ältats och ältats i den här jävla tråden. Jag har ingen lust att sitta och diskutera honom, det leder ju uppenbarligen inte till någonting. På samma sätt som jag inte har något intresse av att älta andra medlemmars historia gång på gång på gång, bara för att ett fåtal högljudda individer kräver det.
Det får helt enkelt tas med partistyrelsen, om någon är missnöjd på någon av våra medlemmar eftersom det är de som sköter den biten och de som fattar besluten.
Nej, jag tycker att man ska akta sig för att twittra om personliga grejer om man är offentlig nationalist, och att man bör tänka på vad man skriver och hur. Och jag är verkligen inte gudarnas bästa barn när det kommer till att alltid uttrycka mig bra eller framstå som saklig och vettig - det vet jag om. Men det är ändå en riktlinje man bör ha.
Överlag är det ett råd jag kan ge alla egentligen, ha inte något twitter-konto där ni skriver personliga grejer, för det kommer mest strunt från sådana. Dessutom är arenan alldeles för undermålig för en utvecklande och djupgående diskussion och debatt.
Kom igen, du är givetvis inte perfekt, men du är en väldigt bra röst för den etniska nationalismen, inte minst relativt sett. Du är verbalt begåvad och påläst. Ny inom "rörelsen", men har uppenbarligen följt den på avstånd under en viss tid.
Däremot upplevs det som
enormt märkligt att Mikael Skillt tillåts vara kvar i partiet och även kan uttrycka sig hur som helst utan att det till synes får några praktiska konsekvenser internt. Han är SvP:s motsvarighet till Kent Ekeroth i nolltoleransens SD som kommer undan med allting.
Det måste ha varit 20-30
etniska nationalister som redan ställt sig undrande varför han tillåts vara kvar det bara i den här tråden. Jag kan lova dig att det finns väldigt många fler som inte yttrar sig här som är minst lika undrande. Väldigt många. Det framstår som konstigare att han är kvar än att folk fortfarande följer Marc Abramsson. Det sätter hämsko på svensk nationalism. Därför "ältar" "vi". Bort med de som är destruktiva så vi kan börja bli konstruktiva.