Citat:
Ursprungligen postat av
enviision
Jag har uppkörning och teoriprov om en månad och uppkörningen känns bra, körskoleläraren säger att om jag kör som jag gör på lektionerna så kommer det inte vara några problem med den.
Men det jag undrar över är teorin. Jag kan trafikreglerna och är tämligen säker på det mesta som faktiskt rör körningen och bilen. De frågorna som jag får säga är helt värdelösa, kommer de på provet? Ett exempel kan vara "Hur länge ska man ha varit bosatt i Sverige för att få ett körkort utfärdat?". Eller "Vilken av nedanstående avgasföroreningar renar INTE en katalysator?".
Dessa frågor tenderar att dyka upp på mina teoriprov som jag sitter och gör hemma på datorn, kommer liknande frågor att vara med på det slutliga teoriprovet?
Tack på förhand!
Det kommer antagligen inte så många "knas" frågor, samt att du kan ju ha ganska många fel. Det är 52 rätt av 65 för att bli godkänd, så att det skulle komma några frågor du missar får du räkna med. Känner du dig tämligen säker på proven du fått göra hemma/på körskolan så är det nog lungt.
Jag skrev provet i fredags och fick 60 rätt(snittade 64 på hemma proven), samt klarade uppkörningen för en timme sedan ungefär(skryt

)
Riktigt skönt att bli klar med det, jag gick en så kallad intensivkurs så tog inte mer än 2 och en halv vecka allt som allt sen jag började på körskolan.
Jag fick en lektion precis innan uppkörningen för att komma igång samt skaka av nerverna, jag uppskattade det verkligen så det vill jag tipsa om att ni gör om ni känner att ni behöver det. Hade även en test uppkörning förra veckan som gick åt helvete rent ut sagt, var nervös och allmänt stressad. Det kändes bra att göra bort sig redan där så man tänkte lite extra till framtidens riktiga uppkörning.
Sedan fick jag tipset av en kompis att ta 2 huvudvärks tabletter då dom innehåller beta blockerare enligt han, vilket gör att man inte ska bli lika nervös. Sen om det var bullshit från hans sida för att ge mig placebo vet jag inte.