2013-05-27, 11:52
Medlem
Zoxxys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hortikultur
Okej, tack. Det rör sig en del hjort i området, men deras skit borde väl rimligtvis likna älgskit ganska mycket? Många och små kluttar? Jag hittar ingen bra bild på deras avföring genom att googla. Värt att påpeka, vilket inte syns ordentligt på bilden, är att korven var ungefär tio centimeter och avlång, kanske tre-fyra centimeter bred. Nåväl, så länge en björn inte paxat min jord så är jag nöjd, men jag kommer väl behöva hägna in allting nu för att vara säker. Jobbigt. Det blir inte lätt på ett jävla berg. Någon med förslag på den fronten? Det går ju inte att köra ner pinnar i marken, direkt. På det andra ställer kommer jag att se till att det finns träd i närheten som jag kan dra nät runt.

Det kommer att komma massor av bilder.

Ah, då är den lite större än jag bedömde. Skulle passande nog kunna vara en hjort
Har dock svårt att tro att det är björn, då det skulle påminna mycket mer mot häst
Citera
2013-05-27, 12:11
Medlem
184s avatar
Hallå! Nu ligger det till så här, jag har haft lite kontakt med en användare här men vi är lite osäkra båda två på vad som är bäst. Jag har på mina 2 ställen en väldigt blöt mark. (träskmark). Jag odlar i 10L hinkar. Det vi dock var osäkra på var om jag bör göra dräneringshål längs ner? Eller tror ni det räcker med 1DM upp? Om det skulle regna en massa, så bör väl regnet leta sig ut även nån dm upp? Risken är om jag gör hål i botten är väl att dem får för mycket vatten. Eftersom marken är så sjukt blöt!

Vad tror ni?

Peace!
Citera
2013-05-27, 14:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 184
Hallå! Nu ligger det till så här, jag har haft lite kontakt med en användare här men vi är lite osäkra båda två på vad som är bäst. Jag har på mina 2 ställen en väldigt blöt mark. (träskmark). Jag odlar i 10L hinkar. Det vi dock var osäkra på var om jag bör göra dräneringshål längs ner? Eller tror ni det räcker med 1DM upp? Om det skulle regna en massa, så bör väl regnet leta sig ut även nån dm upp? Risken är om jag gör hål i botten är väl att dem får för mycket vatten. Eftersom marken är så sjukt blöt!

Vad tror ni?

Peace!
Tror att jag svarade på frågan i PM? Vad du än gör så blir det blött om det står i träsk mark, så flytta upp dom lite.
Citera
2013-05-27, 14:49
Medlem
Här kommer ifall mitt bidrag, som lovat.

Här är Auto AK som börjar gå i blom: http://www.anony.ws/SBD
den är sne för att hönsnätet hade ramlat ner på plantan eller så har något djur försökt komma åt den.

Och här har vi Nepal & Mighty Freeze: http://www.anony.ws/SBf

Auto AKn har varit förveggad några veckor inomhus medans Nepal & Mighty Freeze fröna sådde jag bara inomhus i små dricksmuggar och sedan flyttade ut.

har även några till platser med samma strains och ser i princip likadant ut som bilderna ovan, ska också plantera ut lite mera senare i veckan på flera platser!
Citera
2013-05-27, 16:00
Medlem
Zoxxys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av derex10
Här kommer ifall mitt bidrag, som lovat.

Här är Auto AK som börjar gå i blom: http://www.anony.ws/SBD
den är sne för att hönsnätet hade ramlat ner på plantan eller så har något djur försökt komma åt den.

Och här har vi Nepal & Mighty Freeze: http://www.anony.ws/SBf

Auto AKn har varit förveggad några veckor inomhus medans Nepal & Mighty Freeze fröna sådde jag bara inomhus i små dricksmuggar och sedan flyttade ut.

har även några till platser med samma strains och ser i princip likadant ut som bilderna ovan, ska också plantera ut lite mera senare i veckan på flera platser!

Snyggt!
Citera
2013-05-27, 19:10
Medlem
184s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av derex10
Tror att jag svarade på frågan i PM? Vad du än gör så blir det blött om det står i träsk mark, så flytta upp dom lite.

Jo det gjorde du. Men har av annan användare även fått svaret att det finns risk för att rötterna ruttnar ifall dem blir ståendes i för mycket vatten..
Så ville ändå ställa frågan i forumet för att se om nån annan kom med några bra/liknande tips!
Citera
2013-05-27, 19:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 184
Jo det gjorde du. Men har av annan användare även fått svaret att det finns risk för att rötterna ruttnar ifall dem blir ståendes i för mycket vatten..
Så ville ändå ställa frågan i forumet för att se om nån annan kom med några bra/liknande tips!
Du behöver inte smyga med att det var mig du frågade. Du har valt en knepig plats helt klart, kan du inte ställa hinkarna på några grenar eller något nerfallet träd? Istället för att ha dem direkt på marken menar jag.
Citera
2013-05-27, 19:41
Medlem
184s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hortikultur
Du behöver inte smyga med att det var mig du frågade. Du har valt en knepig plats helt klart, kan du inte ställa hinkarna på några grenar eller något nerfallet träd? Istället för att ha dem direkt på marken menar jag.

Man vet aldrig. Bättre att va på den säkra sidan!
Jo självklart borde jag kunna göra det. Fast är väl kanske större chans att dem välter då.. Jag får helt enkelt pröva mig fram och lära mig utav mina misstag!
Citera
2013-05-27, 21:11
Medlem
Ljusa och fina kvällar nu. Odlingen ser fin ut, tur att man satte igång den tidigt i år. Körde inomhus först sen sattes den ut för ca två veckor sedan. Hoppas bara den får vara ifred iår, någon snodde allting förra året.
Citera
2013-05-27, 23:13
Medlem
Zoxxys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M.Zazzio
Ljusa och fina kvällar nu. Odlingen ser fin ut, tur att man satte igång den tidigt i år. Körde inomhus först sen sattes den ut för ca två veckor sedan. Hoppas bara den får vara ifred iår, någon snodde allting förra året.

Bild?
Citera
2013-05-27, 23:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av M.Zazzio

Fy fan va surt.. hur många plantor hade du? Var det lagom till skörd dom snoddes också?
Hur många plantor har du nu?
Citera
2013-05-29, 09:38
Medlem
Danne796s avatar
Mina 8 st förgrodda frön blev snodda av myrorna runt jorden så nu ska jag fixa nya frön och förodla lite, men det är dock 1 planta vid odlings stället som klarat sig, tror ni den kan klara sig i naturen själv någon vecka ? det regnar nu btw.

EDIT: det skulle väl va okej att odla vid myror ?
Senast redigerad av Danne796 2013-05-29 kl. 09:40.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in