Det har tidigare stått något om att kroppen var demolerad.
Detta + att KJ är en MÖP talar ju för att en "stridsspade" har använts.
Fast det låter jobbigt att hacka någon i bitar med en vässad spade...
Jag har idag gett in en framställan som gäller den man som anhölls i fredags. Framställan avser skäligen misstanke för mord den 4-5 maj 2013 i Bodens kommun, säger kammaråklagare Ulrika Schönbeck.
Nej, inte ritual, utan sinnesförvirring. Out of the blue. VB sitter och läser, KJ hamnar i akut förvirringstillstånd och ser syner? Det har hänt personer med det bekanta as-handikappet, enligt vad jag kunnat läsa mig till. En mor som tar hand om sin son blir överfallen för att hon verkar vara en "alien" bland annat. Helt utan förvarning.
Jag har idag gett in en framställan som gäller den man som anhölls i fredags. Framställan avser skäligen misstanke för mord den 4-5 maj 2013 i Bodens kommun, säger kammaråklagare Ulrika Schönbeck.
Häktningsframställan är slavigt handskriven, som i all hast. Åklagaren nämner inte grifefridsbrottet. Menar hon att det inryms i uppgiven tidsperiod? Hon ser heller ingen fara att den misstänkte ska fly om han släpps på fri fot. Det brukar väl annars vara standard att åberopa det som ett av häktningsskälen vid ett så grovt brott? Ingen upprepad brottslighet finns det risk för enligt samma åklagare. Är KJ för "föräldrig" och osjälvständig för att lämna Boden om han släpps?