2013-05-28, 02:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LillaLaban
Tror inte han kommit så långt. Han har precis ebayat hem sin första Burberry-keps, 10 år för sent.

Naa, det närmaste jag har vart är en burberry pike. Har redan sagt att jag inte är grabb, så skit inte i byxan av ilska nu, det är inte bra för "gamla rävar", med tanke på hjärtat osv.
Citera
2013-05-28, 10:16
Medlem
LuminorBases avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MadDog76
läser inte SS bryr mig inte så mycket. namnen kan jag få om jag vill ändå.

Citat:
"DFG" (Djurgårdens IF) v/s "FB" (AIK) -bråk / (Helsingborgs IF-Djurgårdens IF, Fotboll, Allsvenskan) 31 mars 2013
Efter att polisen vid två tillfällen bara de senaste veckorna stoppat två större konfrontationer mellan FB och DFG så nåddes FB:s gatusektion under söndagseftermiddagen av rapporter om att DFG satt och höll låda med ca: 35 grabbar (läs: gubbar) från det äldre gardet på Östermalm samtidigt som man bevittnade Djurgårdens allsvenska premiärmatch borta mot Helsingborg på TV. FB drog med kort varsel ihop en liten men elak liga på 33 FB/AY.

Efter att ha samlats upp vid Tekniska Högskolan inkom dock rapporter från utsända spotters att Djurgården hade försvunnit från sin krog. AIK valde då att söka kontakt med Djurgårdens grabbar för att försöka få reda på var dem befann sig och på så sätt få till något. DFG meddelar omedelbart och utan krångel att man nu befinner sig på O'Learys vid Skanstull och AIK låter hälsa att man tar sig dit snarast möjligt. På färden dit har grupperna kontakt och man kommer överrens om att FB ska höra av sig till DFG precis innan man kommer fram så de kan kliva ut. När AIK väl anländer strax före kl: 23 på kvällen hörs det genom rop och skrik att Djurgår´n redan klivit ut från sin krog och Gnagarna rör sig direkt dit. När ligan kliver ner på Götgatan möts dem av ca: 20 utspridda DFG. Betydligt färre och mindre organiserade än vad AIK hade räknat med.

DFG är uppenbart förvånade över att de svartklädda AIK-grabbarna med balaclavas kommer från ett helt annat håll än vad dom hade räknat med och hamnar redan från början i underläge när slagsmål nu bryter ut mitt bland tvärnitande bilar. DFG som är färre till antalet och oorganiserade blir pressade direkt även om man håller sig på benen till en början. Dock går fler och fler i backen och AIK tuggar sig sakta men säkert igenom sina fiender som efter drygt 30 sekunders vevande ligger utslagna på Södermalm. Minst tre gårdare fördes till sjukhus och vi hoppas givetvis på ett snabbt tillfrisknande. Nu har fotbollssäsongen börjat...!

Tidigare under dagen nere i Helsingborg så utbröt ett kortare tumult när polisen ingrep mot supportergrupperna under deras marscherande mot Olympia före den allsvenska premiärmatchen. En person misshandlades och fördes till sjukhus medan ett tiotal supportrar omhändertogs. HIF vann matchen med klara 3-0 inför 11 201 åskådare varav ca: 2000 Djurgårdssupportrar.

Så slipper du ge SS.com trafik om du inte vill.
Citera
2013-05-28, 11:27
Medlem
MadDog76s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av salad
Naa, det närmaste jag har vart är en burberry pike. Har redan sagt att jag inte är grabb, så skit inte i byxan av ilska nu, det är inte bra för "gamla rävar", med tanke på hjärtat osv.

ALLA VET att du inte är ens i närheten av ens vara en casualgran!! Men precis som alla andra får du posta vart du vill men då får man även vara beredd på att folk reagerar olika. Slår vad om att varendra firmabrud oavsett lag sänker dig med en halvmiss!!!

Citat:
Ursprungligen postat av LuminorBase
Så slipper du ge SS.com trafik om du inte vill.

Du är äkta mannen!!!Tackar så mycket har mina "aningar" om vem du är men din skrift får mig att undra. Har aldrig varit så aktiv så jag förtjänat mig ett namn då jag pushade samtidigt och ville inte hamna med problem med någon KGB plutt när jag krängde röka på söderort. Men hjärtat slår för DIF och en del av de gamla rävarna är gamla vänner av andra omständigheter än box.

NI hörde rätt alla våldsrunkare!!!! Huliganer slåss inte jämnt och springer runt i SI tröjjor och kastar bengaler. Man kan lära känna dem på vanligt vis. Men inte bakom skärmen
Citera
2013-05-28, 12:55
Medlem
LuminorBases avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MadDog76

Du är äkta mannen!!!Tackar så mycket har mina "aningar" om vem du är men din skrift får mig att undra. Har aldrig varit så aktiv så jag förtjänat mig ett namn då jag pushade samtidigt och ville inte hamna med problem med någon KGB plutt när jag krängde röka på söderort. Men hjärtat slår för DIF och en del av de gamla rävarna är gamla vänner av andra omständigheter än box.

NI hörde rätt alla våldsrunkare!!!! Huliganer slåss inte jämnt och springer runt i SI tröjjor och kastar bengaler. Man kan lära känna dem på vanligt vis. Men inte bakom skärmen

Hehe,

Den här tråden skulle kunna vara en soft blandning av aktiva, f.d aktiva, vänner till och allmänna dårar. Men nu ere gymnasieungar som ser upp till nån i en yngre firma och vill att just det lagets ligister ska vara häftigast och därför skriver man listor.

1..örebro
2....sundsvall
3......Växsjö

O.s.v.

Trist.
Citera
2013-05-28, 13:20
Medlem
MadDog76s avatar
Citat:
Hehe,

Den här tråden skulle kunna vara en soft blandning av aktiva, f.d aktiva, vänner till och allmänna dårar. Men nu ere gymnasieungar som ser upp till nån i en yngre firma och vill att just det lagets ligister ska vara häftigast och därför skriver man listor.

1..örebro
2....sundsvall
3......Växsjö

O.s.v.

Trist.

HA ha så sant så sant. Men både du och jag vet att det flesta Kat C gör/har vettigare saker för sig än att skriva om box som ett gäng skvallerkärringar på FB. Denna del är precis som du säger en humoravdelningn av högsta rang.men gillar att sådana som dig dyker upp och rättar till ledet ibland.

Tror du på allvar att de flesta våldsrunkare här faktiskt vet att många topboys inom olika firmor faktiskt umgås på fritiden? Själv tvivlar jag.

Mina list är:

1: Assyriska.

2: Södertäljes FB del.

3: Elfsborg.
Citera
2013-05-28, 14:05
Medlem
OneTrueSaxons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av salad

Citat:
Hehe,

1..örebro
2....sundsvall
3......Växsjö

O.s.v.

Trist.

Tycker Bofors är jävligt heta.

http://www.youtube.com/watch?v=Jb_xWcZj2Qg
Citera
2013-05-28, 15:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OneTrueSaxon
Tycker Bofors är jävligt heta.

http://www.youtube.com/watch?v=Jb_xWcZj2Qg

Inte sämre än DIF i söndags. Där stod man kvar på läktaren medan Blåvitt hånade dom
Citera
2013-05-28, 15:51
Medlem
OneTrueSaxons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slynfitta666
Inte sämre än DIF i söndags. Där stod man kvar på läktaren medan Blåvitt hånade dom

Inte i fredags.
Citera
2013-05-28, 15:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OneTrueSaxon
Inte i fredags.
Så därför var det en ursäkt till att inget hände i söndags?
Citera
2013-05-28, 16:09
Medlem
[quote=MadDog76|43659000]ALLA VET att du inte är ens i närheten av ens vara en casualgran!! Men precis som alla andra får du posta vart du vill men då får man även vara beredd på att folk reagerar olika. Slår vad om att varendra firmabrud oavsett lag sänker dig med en halvmiss!!!

Och nu har jag inte ens skrivigt att jag är en "casualgran". Burberry är ett fint märke och därför bär jag sådana kläder, jag har det inte för att några jävla firma snubbar har det, haha.
Citera
2013-05-28, 16:22
Medlem
MadDog76s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sallad
Och nu har jag inte ens skrivigt att jag är en "casualgran". Burberry är ett fint märke och därför bär jag sådana kläder, jag har det inte för att några jävla firma snubbar har det, haha.

Jag VET vad du SKRIVIT och INTE skrivit. Besöker denna humorsida varje dag. Du gör mig ofta glad och jag är nyfiken hur du ser ut där hemma i din källare.
Citera
2013-05-28, 16:27
Medlem
LuminorBases avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slynfitta666
Så därför var det en ursäkt till att inget hände i söndags?

Inget hände var väl en sanning med modifikation. Hände väl mer än när gnaget stormade in på plan i Göteborg.

https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=jOy7KDRd9mg

Samtidigt så står snuten vända mot Difklacken. Och har man haft snuten mellan sig och sina antagonister nån gång och försökt så vet man att det gör brutalt ont att försöka ta sig igenom muren. Och det ska till en samlad attack för att bryta igenom. (Och att du är betydligt fler än poliserna).

Det utöver att du har 1000 videokameror som kommer få dig på film.

Vilket lag och dess kat C tillhör du som har såna synpunkter på Dif's supportrars ageranden?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in