2013-05-28, 00:15
Medlem
marc0p0l0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jürgen Klopp
Just nu finns det inget officiellt bud från Bayern på Lewandowski. Jag utgår ifrån att han spelar hos oss nästa säsong. Under de kommande dagarna kommer vi se till att spekulationerna tar slut.

Lite annorlunda jämfört med vad alla andra säger, alla verkar dock eniga om att ett beslut kommer inom de närmaste dagarna.
2013-05-28, 00:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kusagwa
Vart ska Cavani till om han inte ska till Real? PSG? Man City?

Manchester City förmodligen. Både Cavani och hans far insisterar på Real Madrid men de vägrar betala hans klausul på €63M. Napoli är inte villiga att förhandla.

Citat:
Ursprungligen postat av Chandl3r
Läste du de på de väldigt trovärdiga The Sun? eller var de kanske de alltid lika trovärdiga goal.com?

Åtskilliga källor i Spanien. Rapporteras säkerligen en hel del i England också förmodar jag.
2013-05-28, 00:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zizacon
Det känns verkligen sjukt respektlöst att dra igång ett sådant där vansinnesprojekt nu precis när FFP ska implementeras. Total och fullständig ignorans av det man försökt implementera unde en tid. Det vore fan inte mer än rätt om fransmännen kastar ut dem ur ligan. Skatteparadis och miljardär, det är fan i mig doping ända uppe på gammal sovjetisk nivå.

Naivt att tro att FFP kommer få något större genomslag. De som kommer drabbas är mindre klubbar som tex våra Allsvenska klubbar som använder sig av riskkapital och andra konstruktioner för att finansiera sina förhållandevis dyra värvningar. Om en kapitalstark ägare vill skjuta in pengar i klubben så kommer han att göra det.
2013-05-28, 01:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av marc0p0l0
Lite annorlunda jämfört med vad alla andra säger, alla verkar dock eniga om att ett beslut kommer inom de närmaste dagarna.

Rätt så självklart. Lewy har en riktigt pompös agent också, som redan innan jul babblade om Bayern, har jag för mig. Om Lewy går nu istället för nästa år drar denne Kucharski in 10-15 % av transfersumman sägs det. Om Lewy går på fri transfer får han bara en liten bråkdel av detta.

Oavsett om Lewy lämnar oss skulle jag vilja se värvningar av Volland, Bernard, Eriksen/de Bruyne, Prib och eventuellt Son, och så är ju Sokratis är redan klar. Då kommer laget att vara i gott skick. Klopp får då rotera friskt, så att alla får spela in sig ordentligt.
Senast redigerad av fortississimo 2013-05-28 kl. 01:11.
2013-05-28, 01:10
Medlem
Utdrag från Florentino Perez intervju med Cadena inatt (för er som är Real Madrid intresserade):

Så fort en tränare utses ska denna tillsammans med Zidane sätta sig och bestämma vilka spelare som ska anlända och lämna.

Real Madrid skulle behövt betala €150M för Neymar och valde därför att dra sig ur.

Carvajal ska hämtas tillbaka, Jesé ska flyttas upp till a-laget.

Klubben jobbar på två stora värvningar för tillfället.

Ingen ny tränare kommer att utses denna vecka.
2013-05-28, 01:30
Medlem
Zidane kommer få en viktig roll nästa säsong; snackas om att han kommer bli sportchef och sitta på bänken. Ungefär som Sammer i Bayern München. Bale kommer komma garanterat i sommar, går inte och dra sig ur nu, särskilt inte efter man missade Neymar. Bale är f.ö den spelare Real fansen vill ha mest.
2013-05-28, 01:36
Medlem
TKD_1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ollito
Visst är det AS som står nära Real och Marca som håller sig mer till Barca? Om det är så kan man ju räkna med att det finns mer substans i ryktet än om det skulle vara tvärt om.

Förövrigt kan man undra vart detta lagbygge av Monaco ska sluta. Sillyseason har knappt börjat och ändå har dom redan gjort klart med två stora namn och två andra rytas in. Undra om dom har lyckats byta ut hela laget innan nästa säsong drar igång?

Nej. AS och Marca är för Real Madrid medan Sport och Mundo Deportivo är för Barcelona.

Citat:
Ursprungligen postat av Salamanca
Haha, väl noterat

Carvalho känns som en möjlig (och bra) värvning, inte så dyr som de andra de köpt och med mycket rutin. Kan vara guld värt när man börjar en sån här "satsning" som Monaco gör.

Carvalho kan gå på free transfer.
2013-05-28, 01:44
Medlem
TKD_1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av solarisX
Utdrag från Florentino Perez intervju med Cadena inatt (för er som är Real Madrid intresserade):

Så fort en tränare utses ska denna tillsammans med Zidane sätta sig och bestämma vilka spelare som ska anlända och lämna.

Real Madrid skulle behövt betala €150M för Neymar och valde därför att dra sig ur.

Klubben jobbar på två stora värvningar för tillfället.

Ingen ny tränare kommer att utses denna vecka.

Intressant.

Jag tror att det är Cavani och Bale som är de två stora värvningar som klubben jobbar på.

Skönt att vi äntligen får en modern högerback och att Jese ska flyttas upp.

En ny tränare lär komma efter presidentvalet. Allt annat än Perez vinner vore förvånande. Jag är inte ens säker på att någon annan kommer att kunna ställa upp:

Citat:
In September, Perez won the backing of members for statute changes that make it harder for outsiders to seize control.

Presidential candidates have to have been club members for at least 20 years, up from 10 years previously, and must also personally provide a bank guarantee worth 15 percent of the club's budget - around 75 million euros - rather than relying on any third party.

http://sportsillustrated.cnn.com/soccer/news/20130521/florentino-perez-real-madrid-jose-mourinho/

Perez sade också att man inte fått in något bud av Juventus på Higuain.
Senast redigerad av TKD_1337 2013-05-28 kl. 01:55.
2013-05-28, 03:54
Medlem
TKD_1337s avatar
Tancredi Palmeri säger att Chelsea kontaktat Napoli om Cavani. Den information Benitez ska ha fått i Napoli är att Cavani får gå om någon betalar det utköpsklausulen ligger på (€63m).

Palmeri säger också att Cavanis pappa har sagt att Real hade varit det bästa för Cavani men han säger att de aldrig har blivit kontaktade. Palmeri säger också:

Citat:
And considering a news I will give later that is coming from Spain, might really be that Real won't enter Cavani race

https://twitter.com/tancredipalmeri

Det har också ryktats mycket om att Manchester City vill ha Cavani.

Mycket pekar mot att han går till PL och inte Real Madrid. Det är ju enkelt att få loss honom då man bara behöver betala utköpsklausulen på €63m och komma överens med spelaren. Napoli kan ju inte hindra det.

Den stora frågan är om Cavani är värd pengarna. Även om dagens fotbollsvärld är sjuk så är €63m väldigt mycket. Jag ser gärna honom i den vita tröjan men inte för de summorna. Man kan få två klasspelare istället.
Senast redigerad av TKD_1337 2013-05-28 kl. 03:59.
2013-05-28, 07:34
Medlem
Salamancas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TKD_1337
Carvalho kan gå på free transfer.
Jaha. Ännu billigare alltså.
2013-05-28, 09:55
Medlem
Cambijaos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av solarisX

.

Ja, man tackar verkligen Perez för att han gör sitt livs enklaste val.

Känns som man kommer försöka med Bale då Isco förmodligen kommer välja Man City. Sedan förstår jag inte varför man är ute efter Suarez, han är inte så pass mycket bättre än Benzema. Sedan hans beteende i vissa fall inget jag vill se i Real Madrid. Själv hoppas jag att nästa tränare förstår potentialen i Benzema och låter han vara första valet.
2013-05-28, 10:09
Medlem
Nu är det bekräftat att Sokratis har skrivit på för Borussia Dortmund. Nyheten dök precis upp i mitt flöde på Facebook från BvBs officiella sida.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in