2013-05-27, 18:11
Medlem
lah-mis avatar
För att de vill, för att de kan, för att de är missnöjda med något, för att de tror att det kommer att göra dem lyckligare, för att de tycker att något kan förbättras, för att de inte har något annat för sig, för att de har skitmycket pengar men inte vet vad de ska lägga det på, för att de är osäkra, för att de har en annan bild av skönhet än hur de själva ser ut, för att deras kropp förändrats negativt efter graviditet/viktnedgång/etc... finns hur många anledningar som helst. All plastikkirurgi är ju inte extrem heller.
Citera
2013-05-27, 18:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1.1
En sak jag aldrig kommer förstå är varför kvinnor gör så kallade skönhetsingrepp. Det finns inte enda exempel på att skönhetsingrepp lett till mer skönhet. Tvärtom har det lett till fulare nuna i 100% av fallen. Då är frågan om kvinnor som gör skönhetsingrepp har en skruv lös. Det borde finnas statisktik som visar att dessa kvinnor har lägre IQ än kvinnor som inte operar sig. Och bröstförstoringar ingår i denna kategori, fast man märker fulhetsingrepp i ansiktet mycket tydligare.

För att samhällets påtryckningar säger att det viktigaste för en kvinna är hennes utseende. För att män tar sig rätten att kommentera kvinnors kroppar. För att män definerar vad som är fint och fult. Och alla vill väll vara vacker, eller hur?
Citera
2013-05-27, 18:20
Medlem
anonymidiots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av darksebby
Du påstår att kvinnor som opererat sig har lågt IQ men du missade något här, låg IQ förknippas oftast med fattigdom men dessa kvinnor som opererar sig är oftast rika/överklass, annars hade de inte haft råd att operera sig.

Väldigt mycket spännande samband som tas upp i den här tråden. IQ och benägenhet till skönhetsoperation, IQ och köpkraft. Vad har IQ med något av detta att göra? Sen när ingår uppgifter som handlar om självförtroende, hur god smak man har eller hur duktig man är på att tjäna pengar IQ-testet?
Citera
2013-05-27, 18:28
Medlem
Dr.Galenikas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av summertimesadness
För att samhällets påtryckningar säger att det viktigaste för en kvinna är hennes utseende. För att män tar sig rätten att kommentera kvinnors kroppar. För att män definerar vad som är fint och fult. Och alla vill väll vara vacker, eller hur?

Men seriöst lägg ner din feministiska propaganda, allt du skriver är substanslös skit rent ut sagt.
Citera
2013-05-27, 18:41
Medlem
1.1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av darksebby
Du påstår att kvinnor som opererat sig har lågt IQ men du missade något här, låg IQ förknippas oftast med fattigdom men dessa kvinnor som opererar sig är oftast rika/överklass, annars hade de inte haft råd att operera sig.

Du kanske har missat att väldigt många belånar sig i dag. Man behöver inte vara rik för att operera sig. Om man har ett kreditkort eller en fast anställning är ett lån på 30 000 kr för en skönhetsoperation peanuts.
Citera
2013-05-27, 18:43
Medlem
Adelaides avatar
Är väl mest bara horor som gör det, för att bli "sexigare", men istället så blir de fulare.
Citera
2013-05-27, 18:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Adelaide
Är väl mest bara horor som gör det, för att bli "sexigare", men istället så blir de fulare.

Kallar du min mamma hora?
Citera
2013-05-27, 18:49
Medlem
Samhället påverkar såklart, men det är bara den enskilda personens ansvar vad hon/han ska ta till sig ang. "idealet".

IQ har inget med skönhetsoperationer att göra, men mäter man självkänslan hos tjejerna som opererat sig tror jag absolut att den är lägre generellt. Helt enkelt så har tjejer med lägre självkänsla svårare att acceptera sina brister och följer desperat sina bilder om hur man "ska" vara. På ytlig nivå.
Citera
2013-05-27, 19:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av summertimesadness

Men de är fortfarande en dålig annledning att operera sig och göra om sig för att dugga åt en man. Bättre att byta till en man som gillar de som är. VA en svensk kvinna som åkte till Polen och operera brösten de sluta med att hon blev förlamad och rullstolsburen för resten av livet och förlora talförmågan är de då verkligen värt att lägga sig under kniven för att få en viss man och inte välja annan isstället?
Citera
2013-05-27, 19:10
Medlem
ja har genomgått 2 operationer o du skulle aldrig tro det om du såg mig, jag blev bara snyggare. de du skriver om i ts är Hollywoods kändisar. om du ansiktslyfter dig ser du bara fräsch ut, men du ser sönderopererad ut efter 3-4 ansiktslyftet du gör. De kändisar som ser konstiga ut har ansiktslyft sig för många gånger.
Citera
2013-05-27, 19:15
Medlem
1.1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gemigenanledning
ja har genomgått 2 operationer o du skulle aldrig tro det om du såg mig, jag blev bara snyggare. de du skriver om i ts är Hollywoods kändisar. om du ansiktslyfter dig ser du bara fräsch ut, men du ser sönderopererad ut efter 3-4 ansiktslyftet du gör. De kändisar som ser konstiga ut har ansiktslyft sig för många gånger.

Varför skönhetsopererade du dig? Jag är helt säker på att jag kan se att du har lagt dig under kniven.

Bilder?
Citera
2013-05-27, 19:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1.1
Varför skönhetsopererade du dig? Jag är helt säker på att jag kan se att du har lagt dig under kniven.

Bilder?

du tror dig kunna allt, men nej min vän. Bara läkare skulle veta efter en undersökning. ja har ju inte fixat såna läppar eller skaffat mig M. J. näsa. ja har bara blivit sötare utan nåra konstigheter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in