2009-12-21, 20:23
Medlem
hallonkexs avatar
Hej,

Jag ska börja studera på UU nu i Januari och har letat boende som en tok..
Blev idag erbjuden ett rum på Sernanders väg 10 i Flogsta. Kände mig först väldigt tveksam, men efter lite funderade har jag insett att jag nog måste tacka ja medan jag fortsätter leta. Måste ju liksom ha tak över huvudet. :P

Det jag undrar är nu om det finns någon här som bor i ett rum i någon av dessa bostäder? (19 kvadrat med egen wc&dusch).
Jag har inte hittat någon planlösning och undrar om någon har hyfsad koll på måtten i lägenheten? Får jag plats med en 140-säng och en 3 sits-soffa?

Kanske någon som känner till fastigheten också? Jag ska bo i hus 10 på våning 7 (Högst upp) All info är välkommen!
Senast redigerad av hallonkex 2009-12-21 kl. 20:40.
Citera
2009-12-21, 20:32
Medlem
Ideriks avatar
jag har varit och hälsat på i ett sådant rum. det fanns en säng, datorbord, 3 sitsig soffa, litet soffbord, bokhylla och en tv. det var fortfarande en bra gå-yta att ta sig till alla ställen i rummet.

jag skulle nöjt mig med det helt klart eftersom det är ganska svårt att få tag på rum. det är förresten en fest alla dagar i veckan där, men i olika hus och trapp uppgångar.
Citera
2009-12-21, 20:37
Medlem
jcm900mods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hallonkex
Hej,

Jag ska börja studera på UU nu i Januari och har letat boende som en tok..
Blev idag erbjuden ett rum på Sernanders väg 10 i Flogsta. Kände mig först väldigt tveksam, men efter lite funderade har jag insett att jag nog måste tacka ja medan jag fortsätter leta. Måste ju liksom ha tak över huvudet. :P

Det jag undrar är nu om det finns någon här som bor i ett rum i någon av dessa bostäder? (19 kvadrat med egen wc&dusch).
Jag har inte hittat någon planlösning och undrar om någon har hyfsad koll på måtten i lägenheten? Får jag plats med en 140-säng och en 3 sits-soffa?

Kanske någon som känner till fastigheten också? Jag ska bo i hus 10 på våning 7. All info är välkommen!

hus 10 ser helt okej ut, har dock bara varit där och festat.
Citera
2009-12-22, 02:04
Medlem
rotherys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hallonkex

Kanske någon som känner till fastigheten också? Jag ska bo i hus 10 på våning 7 (Högst upp) All info är välkommen!
Så mycket planlösning man nu kan få till av 19kvm.. Själva rummet är i stort sett kvadratiskt med mått på ca 3,60m vill jag minnas (bodde i hus 5 i nästan fyra år). På Heimstadens hemsida finns en minimal ritning, självklart utan mått.
Citera
2013-05-25, 19:22
Medlem
Hej!

Vet inte riktigt vart jag ska vända mig och har inte heller kunnat hitta info om det. Men hursomhelst,
jag undrar om det finns nån där ute som bor på sernanders väg och skulle kort kunna berätta om hur det är där. Är det verkligen fest 24/7 så att man inte kan ta sig en blund och är rummen okej att bo i eller inte?

Har fått kontrakt och ska förhoppningsvis flytta in i augusti(om kopia på ansökan räcker som studiehandling tills vidare..)

Tacksam för svar!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in